Gå til innhold

Astra Stv. Prosjekt

Ranger emnet

Zetec

Anbefalte innlegg

jaja, da skal jeg begynne å bygge bilstereo i min 95 modell Astra stv.

Kommer nok noen bilder og slikt også etterhvert :)

Om noen har bygget anlegg i en slik bil kom gjerne med tips og ideer.

Sliter forsåvidt med å få pluss-kabelen til monoblokka fra batteriet foran og bak til bagasjerommet. For trangt mellom baksetet og bagasjerommet. Noen ideer?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

jaja, da skal jeg begynne å bygge bilstereo i min 95 modell Astra stv.

Kommer nok noen bilder og slikt også etterhvert :)

Om noen har bygget anlegg i en slik bil kom gjerne med tips og ideer.

Sliter forsåvidt med å få pluss-kabelen til monoblokka fra batteriet foran og bak til bagasjerommet. For trangt mellom baksetet og bagasjerommet. Noen ideer?

Hehe.. du hadde det problemet du også?:rolleyes:

Nå har ikke jeg stasjonsvogn, men det er jo en astra 96 model.. kan umulig være store forskjeller fra 95..

Jeg splitta den opp i 6x6mm2 kabler også koblet den sammen igjen bak.... tungvindt da men..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MacSi

Hehe.. du hadde det problemet du også?:rolleyes:

Nå har ikke jeg stasjonsvogn, men det er jo en astra 96 model.. kan umulig være store forskjeller fra 95..

Jeg splitta den opp i 6x6mm2 kabler også koblet den sammen igjen bak.... tungvindt da men..

hehe, vil nødig splitte en 95mm2 kabel opp i x-antall 6mm2 ;)

Får vel prøve å presse den opp akkurat der som setene er delt bak, mulig det er litt bedre plass der..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by styx

Holy crap, det er en feit strømkabel :D

Lyst til å røpe noen planer?

hehe, tja, blir da noe med glassfiber regner jeg med..

Har fått montert dvdspilleren og sånt igjen da, var jo for så vidt et helvete å trekke alle de kablene, så det blir i hvertfall dobbelt gulv i bagasjerommet, i MDF eller HDF.

Det som skal i bilen er følgende:

Pioneer AVX-P73000DVD

Pioneer AVM-P9000R

SPL Dynamics DIG-1450

JBL GTO 75.4

Komp.sett foran

3x 5,25"

Komp.sett bak

Ikke anskaffet enda.

Subwoofere:

2stk Infinity Kappa Perfect 10.1 (for EMMA)

2stk Pioneer SPL121 (for db-drag)

Så kommer det diverse stasj som PS2 og sånnt også da :)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by styx

Spennende. Sater du på noe surround-greier med senterkanal foran og slikt da eller?

Blir dolby digital 5.1 ja :) Det hadde jeg i mondeoen også, så kan jo ikke være dårligere her, hehe..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zetec: Jeg har hatt (og omgått) samme problemet i min stv :D

Ett hett tips her er strømskinner, regner med du bruker ganske grei størrelse på kabel så.. (0/1 AWG?) :D

Ta plussen helt til under baksetet, så lager du deg en skinne i metall som kan gli under setet-kanten på bakseteryggen. form denne til slik at den følger korrekte vinkler osv. Sveis fast strømkabelen i ene siden (skal det være, så skal det være og her vil man ikke at sånt skal løsne), sveis på en koblingsblokk (0/1 AWG) på andre siden og deretter bruker du tre lag krympeisolering rundt det hele. Husk også å legge ett kryssgående plastskinne over denne i bagasjerommet slik at den holdes på plass.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zettie

Zetec: Jeg har hatt (og omgått) samme problemet i min stv :D

Ett hett tips her er strømskinner, regner med du bruker ganske grei størrelse på kabel så.. (0/1 AWG?) :D

Ta plussen helt til under baksetet, så lager du deg en skinne i metall som kan gli under setet-kanten på bakseteryggen.

Smart løsning, denne kommer jeg nok til å bruke, har en halvmeter med kobberskinne liggende så denne burde nok duge da ja :)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

hehe, vil nødig splitte en 95mm2 kabel opp i x-antall 6mm2 ;)

Får vel prøve å presse den opp akkurat der som setene er delt bak, mulig det er litt bedre plass der..

hehe.. jeg regna ikke akkurat med at du hadde 95mm2 strømkabel heller da..:rolleyes:

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider