Gå til innhold

Hva har du ødelagt på Driftebilen din i år

Ranger emnet


Hersker Hans

Anbefalte innlegg

Pudding: Det er da man blir om til MacGyver og finner noelunde kreative løsninger på ting. En binders, litt teip og mye fantasi... :rolleyes:

:D Er faktisk begynt å like synet av den Pug'en din! Merkelig at den holder seg såpass bra. Bilene vi har her i familien, begge pug, ramler fra hverandre ganske ofte og de har gått under 70.000 begge to.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilene vi har her i familien, begge pug, ramler fra hverandre ganske ofte og de har gått under 70.000 begge to.

 

 

Kan det være fordi du driver og lærer deg å skru på dem? :wonder

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj! Kan du flytte over lamellene til en annen diff, eller er også selve bremsen ødelagt?

 

så ikke posten din før nå.

 

Hvis jeg får tak i 2 stk nye lameller, og 3 stk solhjul og 4 stk av de platene lamellene "gnikker" i mot (sikkert et fint navn på de). Og 2 stk pinner som sitter i solhjulene. Så er resten av diffen og for å bygges opp igjen, lamellene har ZF Norge, de koster 500 kr stk, de andre delene har jeg ikke spurt om, men jeg mistenker at solhjulene er ganske dyre bl.a, foreløbig blir det sveisa diff på meg, så blir det M5 Bakstilling, det er billigere å bedre enn å bygge opp diffen min igjen med standard diffbremsdeler fra 70 tallet hvertfall. Det finnes sikkert grommere innmat å få kjøpt til diffen min da.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyk topppakninga på E12en min på årets første bilmekaniker treff.

 

050507_192157.jpg

050507_193808.jpg

 

Lett å se på bildene hvor topppakninga har ryki, det var ikke kompresjon på sylinder 2, 3, 4 og 5.

 

Det der lukta litt tenningsbank.. Ladetrykk?

 

Jeg tok en jeg og, men det var det tydeligvis en låst wg som sto bak..

Kjøp deg ARP bolter fra usa.. ganske rimelig der.. Skal du ha pakning som holder, kjøper du b10 twinturbo pakningen.. dyr, men holder! 4 lag stål.. ca en dryg tusing per lag hehe

 

toppakning2.JPG

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der lukta litt tenningsbank.. Ladetrykk?

 

Jeg tok en jeg og, men det var det tydeligvis en låst wg som sto bak..

Kjøp deg ARP bolter fra usa.. ganske rimelig der.. Skal du ha pakning som holder, kjøper du b10 twinturbo pakningen.. dyr, men holder! 4 lag stål.. ca en dryg tusing per lag hehe

 

toppakning2.JPG

 

0.9 i ladetrykk. Hvor får jeg kjøpt den pakningen? Fikk tips av noen som stod langs banen at de hørte tenningsbank før det kom hvit røyk, selv la jeg ikke merke til det bak hjelmen inne i bilen.

 

sjekka temp hele tiden mens jeg kjørte på bane, men jeg vet ikke om motoren var varm når det kom hvit røyk av eksos, fordi jeg trodde røyken kom fra dekka i begynnelsen, (skjedde ut av langsvingen) derfor vet jeg ikke om det var det at motoren kokte som forårsaket evt tenningsbank, eller om det var tenningsbank på kald motor, kan jo hende det er noe mere som er galt, men jeg fikk start på den nå før jeg tok av toppen, ville bare høre at den gikk som en 6er med gåen topppakning :).

 

Så lenge jeg ikke får tenningsbank, så bør jeg vel klare å lade 0.9 bar på standardpakning. guttapå http://www.745i.com forumet sier det pleier å gå bra opp til 1.2 bar, mye dumt som blir sagt på nettet da.

 

Tror jeg skal prøve en standard pakning til, siden det er så lett og kjapt og bytte topppakning på motoren alikevel, trodde det skulle være litt mere knot å skru av toppen. Har bytta topppakning på Audi 5ere et par ganger og det er noe jævla møkk i forhold :)

 

fungerer det ikke med standardpakning. så O-ringer jeg blokka og setter på ny standard pakning. Borger Strand på http://www.bsmotor.com anbefaler det framfor kobber eller stål, er ikke sikker på hvorfor. Det er billigere å O-ringe blokka enn å kjøpe den stålpakninga og :)

 

motoren har kokt 2 ganger før pakninga røyk, mistenker at de kokingene har vært litt pga lekk i topppakning. Den andre gangen bilen kokte, så fungerte den fint med køkjøring og vanlig kjøring, men med en gang jeg dro litt hardt på i en tunnel ble den varm.

 

hvor er det billigst å kjøpe topppakning? har du sjekka? Skal ringe BMW og autotrio og mekonomen på mandag.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår