Zerox Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Var egentlig det jeg mente. Bare skrev før jeg tenkte ( som vanlig ) Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by Dre Racing@ sikker på at ikke B234 har den samme stivinga? vis du setter normal rødblokk og 234 blokka ved siden av hverandre så ser du forskjellen ganske lett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Sleng oppi en pinto med 205-blokk.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by Poffs vis du setter normal rødblokk og 234 blokka ved siden av hverandre så ser du forskjellen ganske lett. Ja de er uansett ulike,men hva med den profilen som er skrudd på tvers av blokka i veivhuset? er den ment for å stive av? Etter det jeg har erfart er 16v`n den siste motorn som fikk de nye rådene også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by Poffs det er literantallet som gir nm, mere volum,mere moment. 16 v toppen gir jo mere bånndrag enn 8v. paul da:o 8v gir jo mer efekt på bunn 16v er jo effekt på toppen drar jo litt mer turtal med 16v da Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 16v topp ser mye tøffere ut også da. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by projekt bruning paul da:o 8v gir jo mer efekt på bunn 16v er jo effekt på toppen drar jo litt mer turtal med 16v da ??har du røka sokkene dine eller...:D 16 v drar mere fra bånn enn 8v,det skal jeg love deg din kødd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by Poffs ??har du røka sokkene dine eller...:D 16 v drar mere fra bånn enn 8v,det skal jeg love deg din kødd hvorfor har jeg 50hk mer på 3000rpm enn det be4you stian hadde i gamle motoren og samme topp effekten da??? din skrotnisse:D :D :D Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Herregud. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by projekt bruning hvorfor har jeg 50hk mer på 3000rpm enn det be4you stian hadde i gamle motoren og samme topp effekten da??? din skrotnisse:D :D :D tipper den barske turboen hans så vidt hadde begynt og snurre på 3000rpm!:D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Originally posted by Dre Racing@ tipper den barske turboen hans så vidt hadde begynt og snurre på 3000rpm!:D :D :D har samme str på snurra som han hadde på gamle motoren!!! altså GAMLEMOTOREN hans Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Jeg tror b234 blokken tåler samme effekten som b230 blokken av samme årstall.. b234 ble vel laget 88-92? mao. en b230 blokk før 88 vil nok være svakere enn b234 blokk fra 88-92, men jeg tror en b230 blokk fra 88' vil være like sterk som en b234 blokk fra 88'. b230ft fra 95'-> er nok bedre blokk. b234 har en ekstern oljepumpe, men den kan fjernes. (vil gi noe mer ujevn tomgang). har hørt at b234 kan kjøre sinnsykt lav tomgang pga den eksterne oljepumpen. ellers har jeg hørt at fjerning av balanseaklser gir ca. 10hk ekstra. 16v vs 8v: 16v motoren er dyrere å bygge opp, da den trenger litt custom mods, men den gir mye bedre flow enn 8v. Sjekk denne siden: http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/16_valve_turbo_volvo.htm litt nede på siden, står det om en virkelig imponerendes motor, nemmelig 1981' rsport toppen.. 228hk N/A, forgasser.. det er prima vare! (volvo 360 r-sport) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Hvorfor ikke bruke evo toppene som er utviklet for supernasjonal? Fungerer vel bra de og? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 50hk kan jo være mangt! forskjellig porting,tenning,kam innstilling osv... men jeg vet at standard B 234glt er mye bedre bånnsterk enn standard feks B230glt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 Originally posted by Kjetilr Hvorfor ikke bruke evo toppene som er utviklet for supernasjonal? Fungerer vel bra de og? Har du mere info om disse? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.