husnes pitstop Skrevet Oktober 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 ingen som har film??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 2.7bar høres litt tvilsomt ut... da skal den motoren være dypt modded for å tåle den varmen/trykket Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
husnes pitstop Skrevet Oktober 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 kjeme ann på turbovalg eksoshus blanding osv motoren gjekk på 2,7 bar med racefuel 12,3 i lambda og 920grader eksostemp tru ka du vil...ein motor på 500hk e vel modda litt eller ka trur du??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivindf Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 Er det 2,7 minus atmosfærisk trykk? Altså 1,7 bar? Må vel feile den motoren noe alvorlig viss du bare har 500hk på en 2 liter ved 2,7 bar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
husnes pitstop Skrevet November 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Veit ikj effekt tippa rundt 500hk sa eg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
husnes pitstop Skrevet November 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 rekna ikj atomsfære trykk med nei,,,, 38psi va da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMPFILER Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 hørtes grom ut ;) ossen turbo er dette ? har du bilde av turboen/motoren? Siter - Vw bora 1.9tdi 4motion X 1991 Audi S4 2.2t X 2000 Passat X 1993 Audi S4 X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 var vel ein 60-1 turbonetiks trur eg.. det er å va gromt.. jikk sykt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
husnes pitstop Skrevet November 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2004 ska legga bilde inn av motor/turbo i moro kveld:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet November 6, 2004 Rapporter Share Skrevet November 6, 2004 Å kjøre 2,7bar med 60-1 høres meget usannsynlig ut. Da denne turboen er beregnet for å levere store mengder luft på lavt trykk, og har dårlig virkningsgrad på høyt ladetrykk. Får håpe for turboen sin del at det ikke er en 60-1. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Topicen var om det var noen som hadde film av den..? Har desverre ikke, sorry for off topic Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Kompressormap av en T04 60-1: 38 PSI ladetrykk skal tilsvare cirka en Pressure Ratio på cirka 3.6 ved havnivå, og som vi ser av kompressormappet vil dette være fantastisk langt utenfor 60-1-kompressorens effektivitetsområde; det er faktisk langt utenfor der katastrofegrensen går. Ladetrykket bestemmes enkelt forklart av hvor fort kompressorhjulet snurrer, og hvor stor resten av motorens "motstand". For at en 60-1-kompressor skal lage 38 PSI ladetrykk må impellerhjulene snurre i pluss-minus 200.000 RPM, og ved et sånn turtall er det et mirakel at ikke bladene i både kompressoren og turbinen ble trukket rett ut av akselen pga. sentrifugalkraften. En 60-1-kompressor kan flowe maksimalt cirka 800 CFM og pluss-minus 60 LBS/min (kommer an på kilde; feilmarginen er cirka 2%). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.