Gå til innhold

Hvordan er Quattro på a3??

Ranger emnet


Mission

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en Audi A3 Quattro.

Men hvordan er Haldex systemet? Vet folk har spurt om dette før, og jeg vet ca hvordan dette virker.

Men hvordan er det å kjøre med? Blir den som en bil med drift forran på vinterstid? Om en prøver å ha det litt morro? Kommer bakenden på den, eller går det bare rett frem?

 

Håper noen kan svare meg på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ihvertfall min til å spinne på alle fire og komme med rævva:)

Er sperre på den, men tror det har noe med hvilken hastighet en har om den slår inn eller ikke.

Aner ikke åssen den er på vinterføre, siden jeg kjøpte bilen i sommer, men finner det jo snart ut:D

 

Haldexen kan jo modifiseres lett, finnes flere varianter. Noen har en bryter en kan slå på og få 50/50.

Sjekk TS-racing sine sider, der står det litt om en annen variant av Haldex mod.

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bakenden kommer, men med orignal Haldex er det visstnok vanskelig å kjøre lange sladder da bilen drar seg inn, noe som jo er veldig praktisk til vanlig.

 

Jeg var ute og lekte litt på snøen tidligere i dag, og synes det var nesten like morsomt som i fjor når jeg kjørte 'skikkelig quattro med to sperrer' :-)

 

 

Og sånn ellers så er jeg veldig fornøyd med A3-en -- men kjøp en med turbo da :-)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Løkèn

uff... TS-racing.. hør med JC-racing mer peil!

 

Spar deg, vær så snill.

Om TS er bra eller dårlig har ikke jeg noen formening om, men her var er det hvordan Haldex funker som er poenget, og forslaget mitt var modifiseringen til TS, som forøvrig er den samme som ACE comp. De leverer den beste oppgraderingen av Haldex, og hvis jeg ikke tar feil er det og den eneste mod. som Haldex selv godkjenner. Skal etter sigende funke som bare f....

Det finnes mange oppgraderinger, men bare en som virkelig funker.....!

Skal anskaffe meg den selv i vinter.

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

 

Spar deg, vær så snill.

Om TS er bra eller dårlig har ikke jeg noen formening om, men her var er det hvordan Haldex funker som er poenget, og forslaget mitt var modifiseringen til TS, som forøvrig er den samme som ACE comp. De leverer den beste oppgraderingen av Haldex, og hvis jeg ikke tar feil er det og den eneste mod. som Haldex selv godkjenner. Skal etter sigende funke som bare f....

Det finnes mange oppgraderinger, men bare en som virkelig funker.....!

Skal anskaffe meg den selv i vinter.

 

 

MTM sin er vel også ganske ok, er den ikke?

 

Jeg har vurdert en slik oppgradering fra ACE sjøl, men det får bli neste år, sammen med litt sportsligere oppsett av understellet..

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

Har en bekjent som fikk MTM sin oppgradering, og det er bare en 50/50 lås av quattroen. Altså ikke noe å kjøre med til daglig, men funker fint på bane. Denne aktiveres enkelt ved hjelp av en bryter.

 

Ikke 50/50 og 70/30? Mener noen andre som hadde MTM snakket om det.

 

Vet du om noen som har testet systemet som ACE har? Og vet du noe om holdbarhet på Haldexen med dette systemet i drift?

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår