Ottesen Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Hei hei.... Nå er det lenge siden jeg har gjort noe på bilen men idag så testet jeg den en tur.... men når den blir varm så får jeg ikke den opp i høyt turtall (4000+) den bare sperrer.... visst jeg gasser pent så går den høyt men ikke når det er motstand. Hva kan det være ? dårlig strøm til coilen ? Noen forslag ? Takker Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 har hatt akkurat det samme problemet med trans amen. jeg fant ut at det skyldes været av alle ting. sikker på at det ikke er en pakning eller noe som er lekk? tror det er det som er galt med min. den slurer sinnsykt når man ikke har kjørt den på lengre enn 2 eller 3 dager og starter den når det har regnet eller regner. bare et tips!:D god kveld! Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 hmmm..... kjørte litt med bilen nå,og den vil ikke opp i turtall og smeller og hopper no jævli.... heldigvis åpnet jeg panseret istad og fikk se at jeg hadde kjørt i flere minutter med brann opp av forgasseren :( ingen skade skjedd da... Hva kan dette være ? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Jeg vet hva som er galt - seks hundre meter slaglengde og et ventil/vippearm/støtstang/kamsystem som veier 90 kilo. *snicker* Nei, men seriøst - det kan virke som et problem med forgasseren(e). Har du mekket på den (de) i det siste? Sjekket tenningstidspunkt? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Jeg vet hva som er galt - seks hundre meter slaglengde og et ventil/vippearm/støtstang/kamsystem som veier 90 kilo. *snicker* Nei, men seriøst - det kan virke som et problem med forgasseren(e). Har du mekket på den (de) i det siste? Sjekket tenningstidspunkt? jeg har jo hatt motoren ifra hverandre ca tusen ganger i det siste, men gasseren har jeg ikke fikset mye på. Men visst det er gasseren så ville vel bilen køddet på lavt turtall også ? Tenninga står på nøyaktig 10 grader fortenning, alså akkurat der den skal... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Vakuumslanger til fordeleren,feil koblet eller noe, sprekt fordelerlokk, feil tenningsrekkefølge... Magfer blanding, feil kam-timing Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Vakuumslanger til fordeleren,feil koblet eller noe, sprekt fordelerlokk, feil tenningsrekkefølge... Magfer blanding, feil kam-timing Vakuum til fordeleren,nei, da hadde den ikke køddet sånn... bilen vil såvidt framover... Sprekt fordelerlokk,nei, da hadde den vært sånn når den var kald også... Blandinga har nok litt å si,men er ikke selve problemet.... kamen er riktig... Faen, hva kan det være da ? Takker for svar foressten... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Kan skyte litt ut i mørket jeg... Siden du tror tenninga er riktig, kan jeg nevne noen ting jeg har vært borti med forgassere: Feiljustert eller strukket/ødelagt gassvaier, pedalen i gulvet inni bilen = litt over halv åpning av sekundærspjeldene. (For å begynne med det enkleste) Så den morsomme delen: På både Holley vakuum sekundær og Rochester Quadrajet har jeg vært borti feil med dårlig luftstrøm på sekundærsiden av gasseren. Holley vac.sec må de spjelda kunne gå veldig lett, ettersom full åpning av spjeldene på primærsiden bare "tillater" vakuumklokka på siden av gasser'n å "dra opp" sek.spjelda. Dette gikk treigt, pluss at vakuum-membranen var sprekt på en annen (Mulig etter "nysing" i forgasser, eller bare alder. Byttet den uansett) Det andre, som forsåvidt gjelder begge gasserne (oftest ved el-choke), er at choke'n skal sperre for åpning av sek. spjelda. Måtte bøye/justere litt på noen stag, så funka det igjen. Nesten ikke til å tro hvor ille en V8'er går med "mikro-2porter" :D Aner ikke om dette hjelper Ottesen, men lykke til. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 ikke vaier eller pedal..... kan tenkes at det er sekundærspjeldene... Gasseren er en Edelbrock 600 cfm (1405) man,chock Skal bytte gasser etterpå.... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 broren min har en 9605 Carter på sin bil, samme som din 1405 - 600cfm man.choke. Jeg har en 750cfm, 1407 Edelbrock, har ikke hat noen problemer med disse gasserne i det hele tatt, men er minst fornøyd med Holley... På din gasser holder det lenge med å ta av luftfilteret, og med motoren av gi full gass og se at alle 4 spjeld åpner seg. Du må åpne "air valve'en" som bestemmer bensinmengde selv med f.eks en kulepenn eller fingra. Bare å dytte forsiktig ned. Ser du da ned i innsuget, sjekk tening en gang til! :) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Jeg vet hva som er galt - seks hundre meter slaglengde og et ventil/vippearm/støtstang/kamsystem som veier 90 kilo. *snicker* ååå...når jeg blir stor skal jeg komme med en bil med minst 12 liters V8 å kjøre fra deg. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Originally posted by Chevy350 broren min har en 9605 Carter på sin bil, samme som din 1405 - 600cfm man.choke. Jeg har en 750cfm, 1407 Edelbrock, har ikke hat noen problemer med disse gasserne i det hele tatt, men er minst fornøyd med Holley... På din gasser holder det lenge med å ta av luftfilteret, og med motoren av gi full gass og se at alle 4 spjeld åpner seg. Du må åpne "air valve'en" som bestemmer bensinmengde selv med f.eks en kulepenn eller fingra. Bare å dytte forsiktig ned. Ser du da ned i innsuget, sjekk tening en gang til! :) Alle 4 spjeld åpner seg..... air valven, er det den mitt i gasseren i de sekundære kammerene ?....den står iallefall 45 grader.... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Står? Som i står fast? Den skal dekke mesteparten av sekundærspjeldene sett ovenfra, og være fjærbelastet. Den stenger hullet så bare primærsiden slipper gjennom luft på full gass og lave turtall, og ettersom luftmengden øker inn i motoren vil airvalve'n gi mer og mer bensin på sekundærsiden. Skal absolutt ikke sitte fast i hverken lukket eller åpen stilling, på våre gassere må de bøyes unna for å kunne se ned i innsuget...? De nye Thunder AVS (tror de heter det), har egen justering for denne, og kan tilpasses motorens luftbehov/bensin behov på litt turtall. Fine, enkle gassere som er lette å justere/dyse disse her :) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 hmmm..... prøvde en 800 edelbrock cfm igår, og da fikk bilen mye bensin :eek: rart ?....hehe Vi tror det er coilen,fordi ledningen hoppet ut mens vi kjørte. Tror det kun er coilen som får forlite strøm... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Problemet funnet....iallefall en stor del av det. Skjev topp.... det har vi egentlig trudd lenge,men etter en komp test idag så hadde alle sylindrene 11 i komp uten om sylinder nr 8..... skal få de planet og portet når jeg har noe cash ;) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.