Gå til innhold

Hvordan TIME en zetec motor? HASTER!

Ranger emnet


rdl

Anbefalte innlegg

Hjelp! skal time motoren min. men finner faen ikkeno punkter /markeringer til timinga!

 

Mottar, bilder, Tips. Linker/url hva som helst. haster som faen!

 

 

1.8l Zetec 105HK (96mod.)

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutta. så langt vet jeg... jeg har faktisk satt på nye kammer nye kamdrev og ny forsterka regg reim samtidig som jeg satte på plass toppen igjen, men det er IKKE noen merker nede på reimhjulet eller på blokka som tilsier dødpunktet noen sted.

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i plugghølet med en skrutrekker, eller kanskje enn syl-leksjetesterslange og ett vannglass, på 1 eller 4, kjenn når stempelt er midt på TD, er nok merke, men kan kanskje være på svinghjulet.

Kaskje du må inn på veivaksel-pos-giver, men tror ikke det.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Viking067

Denne du skulle hatt :-)

 

Er vel riktignok en sekser da!

Men 1035hk på 23psi boost og 98 oktan.............

 

 

http://www.autospeed.com/cms/A_2311/article.html

Tøft det...men med en sånn 4-liters motor er det like lett å klare 1000 hk som å klare 500 i en 2-liter...får litt gratis med alt det volumet...spes når en 4-liter klarer det samme turtallet som en 2-liter. :) Men på 23 psi...det er ikke verst :D

 

XR6T...hmm...hva slags Ford er den fra? Noen som vet?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Tøft det...men med en sånn 4-liters motor er det like lett å klare 1000 hk som å klare 500 i en 2-liter...får litt gratis med alt det volumet...spes når en 4-liter klarer det samme turtallet som en 2-liter. :) Men på 23 psi...det er ikke verst :D

 

XR6T...hmm...hva slags Ford er den fra? Noen som vet?

 

Er fra Australsk Ford Falcon XR6T.

 

The 3,735 lb. Falcon sedan is powered by a turbocharged, twin-cam, inline six-cylinder engine mated to a five-speed manual gearbox. Good for 322 hp @ 5,250 rpm and 332 lb-ft of torque (available from 2,000 to 4,500 rpm), the Falcon is capable of reaching 62 mph from a standstill in a claimed 6.2 seconds.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår