Gå til innhold

Min Jetta

Ranger emnet


Mr.Skyline

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er felgene solgt...

 

Jeg trenger særiøst hjelp nå..

Jeg har den røde jettan jeg har laget topic på.

Men idag når jeg kom i bilen var det 3 cm med vann på gulvet bak på begge sider!!!! Har det skjedd til noen andre også? Jeg har misstanke om at det kommer fra bagasjerommet, og det er skummelt for der har jeg forsterkere og subb..

 

Og ene siden med blinklys funker ikke.. Jeg har feilsøket desperat på jakt i flere dager, men det er overledning en eller anna plass! Det blinker på hovedlyset foran og kjørelys bak (svakt..)...

 

Altså; har noen erfaring eller tips om hva jeg kan gjøre for å få den ene siden med blinklys til å funke? Den andre siden funker perfekt, men den ene stygge siden vil ikke blink riktig! Indikatoren for blinklys står bare å lyser...

Hva kan være galt, og hva skal jeg gjøre?????

ALLE TIPS MOTTAS MED TAKK!!:D:D

- BMW 320i e36

* Toyota Celica GTI 2.0

* VW Jetta 1,8 (gt)

* Suzuki RMX

* Honda PX

* Nissan Maxima QX V6

* Volvo 320 (Traktor, fra 1964)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vattnet kommer heilt sikkert ifra dørana. bak dørtrekka så er det plastikk. den plastikken skal vera heilt tett. vist den ikkje er tett neders så vil vatten renna inn.

du finner det ut om den er tett viss du tar av dørtrekka og spyler med ein slange på utsida av bilen. da ser du om det renner vatten inn.

 

har du byttet lyspære?:rolleyes: slik som du beskriver dette blinklys problemet så kan det vera at nødblink brytaren ikkje er skikkelig tilkoblet eller defekt. eller at blinklys releet er defekt.

vsit det er ei pære som er øydelagt så ville indikatoren ha blinket fortare. har du sjekket sikringer?

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, har bytta pærer og sikringer.. :)

Vinudene er ordentlig lukka..

Jeg snakker om 2-3CM med vann i gulvet bak..

Og det har regnet noe syykt i det siste..

Men mange som har sett på det (ink. min far) sier at det er overleding en plass..

- BMW 320i e36

* Toyota Celica GTI 2.0

* VW Jetta 1,8 (gt)

* Suzuki RMX

* Honda PX

* Nissan Maxima QX V6

* Volvo 320 (Traktor, fra 1964)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ett blinklys som ikkje funker eller er det alle på ein side?

vis alle på einside ikkje funker så må + ledaren vera kuttet eller fallt av ein plass. kansje bak relet.

viss det er bare ett lys på ein sida så kan du trekka ein ny ledning i fra det nærmaste blinklys

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom HELE den ene siden som ikke vil blinke.. du ser det MEGET svakt hvis du tar øye inntill at det blinker, men det blinker jo også på hoved lys foran og kjørelyset bak... det er litt snålt..

- BMW 320i e36

* Toyota Celica GTI 2.0

* VW Jetta 1,8 (gt)

* Suzuki RMX

* Honda PX

* Nissan Maxima QX V6

* Volvo 320 (Traktor, fra 1964)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

underlegt. har du prøvd å skifte blinkrele? kan og vera st det er hendelen som er gått.

ett blinkrele koster vel ca 50kr men hendelen litt meir.

tikker relet når du setter blinklyset på?

skjer det noko når du tar på nødblinken? funker alle lys eller bare eine sida? kan vera feil i nødblink lys brytaren

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

hmm.. Nødlyset funker ikke i det hele tatt, da lyser bare indikatoren og ingenting skjer..

Når jeg blinker til venstre (som sagt) funker ingenting av lys. bare meget meget svakt + det blinker svakt på hovedlys foran og kjørelys bak.. (må være overleda).. Når jeg blinker til høyre, blinker indikatoren og hele siden blinker perfekt.

Så de ter bare NØDLYS og ene siden som er helt snål..

Blinklysrelee blir meget varmt... det er det eneste. Så du tror jeg skal sjekke nødbryteren og skifte relee?

Har sjekke nødbryteren og det var kontakt og alt sto riktig der.

- BMW 320i e36

* Toyota Celica GTI 2.0

* VW Jetta 1,8 (gt)

* Suzuki RMX

* Honda PX

* Nissan Maxima QX V6

* Volvo 320 (Traktor, fra 1964)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sidan du skriver at relet blir varmt så trur eg at det er ein liten kortsluttning i relet eller i nødblink brytaren. skift først rele og sjekk viss det ikkje funker så skift bryter. eller bare låne ein ny blink bryter fra ein golf

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jau, skal prøve det med nødbryter osv.. men nå har jeg iallefall sota rutene og fått svart rullegardin bak, og fikk RF frontsett i julegave :)

 

Shit at d itj går an å legg ut bilda her, men jaja..

Har ein "liten film" da med bilder osv.. hehe.

http://www.xn--hundvg-mua.com/Jetta.wmv

- BMW 320i e36

* Toyota Celica GTI 2.0

* VW Jetta 1,8 (gt)

* Suzuki RMX

* Honda PX

* Nissan Maxima QX V6

* Volvo 320 (Traktor, fra 1964)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er det med vannet som kommer inn ordnet.. litt kondens er det for bilen står ut i regn og minus grader hele tiden.. Men jau, Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe Nødblinklys - bryter?

Det er det eneste jeg ikke har prøvd nå... så jeg håper sinnsykt at det er det som er feilen..

Men jau, nød-blink-lys-bryter? hvor kan jeg kjøpe?

:)

(har komplett anlegg i bilen nå, og er veldig fornøyd, så nå er det bare den stygge venstre siden med blink som må funke)

- BMW 320i e36

* Toyota Celica GTI 2.0

* VW Jetta 1,8 (gt)

* Suzuki RMX

* Honda PX

* Nissan Maxima QX V6

* Volvo 320 (Traktor, fra 1964)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos høggaren kansje? kjør til nærmaste høggar og bare spør om du kan få sjekke om det er brytaren som er øydelagt.

eller kjør til møller

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No vet jeg ikke lenger hva som er galt..

Har prøvd å bytte nødblink bryter, men fortsatt d samma problemet med at høyre blink helt fint men venstre blink ikke, bare bittebittelitt å resten på hovedlyset og baklyse... rart ass.. å det blinker ikke i det hele tatt når jeg setter på nødblink... å hvis jeg setter på nødblink eller blinker til venstre så blir blinkreleet varmt og det lukter brent.. det må være kortslutning en plass, men hvor??...

Kanskje bak hendelen der du blinker? hmm... det er bare der jeg ikke har sjekka tror jeg...

- BMW 320i e36

* Toyota Celica GTI 2.0

* VW Jetta 1,8 (gt)

* Suzuki RMX

* Honda PX

* Nissan Maxima QX V6

* Volvo 320 (Traktor, fra 1964)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår