MazdaPowah Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Har en Mazda 323 LX 1,6L. Har planer om en GTX-motor på til våren. Lurer litt på hvilke opplysninger forsikringsselskapene får angående bilen. Altså hva de ser på. Så vidt jeg vet så står det vel ikke noe om at det er turbo i vognkortet? Modellen blir vel ikke forandra selv om jeg bytter motor. Det eneste som vil forandre seg i vognkortet er jo slagvolum (1,8L) og effekt. Standard er vel 140-150 gamp på gtx-motorn? Eller er jeg helt ut på jordetbil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mighty Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 165 orginalt Siter -Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil -Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil *Mazda RX7 Type R 1993 (solgt) *Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert) *323 GT-X 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Er ikke helt sikker på dette, men : en kamerat av meg hadde en bmw 320 som var ombygd til 325i. I vognkortet stod det at bilen var godkjennt ombygd til 325, men han betalte 320 pris til forsikringsselskapet, helt lovlig. Som sagt, er ikke sikker på dettte. Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Er vel noe om at hvis man ombygger bilen fra en modell til en annen så må man betale forsikring av den "nye" biltypen. Hvis man derimot godkjenner en bil med motor fra en annen bil så er det fortsatt samme bil i forhold til biltilsynet, som skriver vognkortet. Og du skal forholde deg til vognkortet. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Originally posted by Puff Er ikke helt sikker på dette, men : en kamerat av meg hadde en bmw 320 som var ombygd til 325i. I vognkortet stod det at bilen var godkjennt ombygd til 325, men han betalte 320 pris til forsikringsselskapet, helt lovlig. Som sagt, er ikke sikker på dettte. Ca. det samme som med meg det; Bilen er registrert og forsikret som 323 GLX, men godkjent med GT-R motor, bremser, osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locos Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 tror du sliter litt med å få dette godkjent. i så fall må du bytte understell og bremser. har hørt at doch understellet er godkjent med denne motoren, men er ikke sikker på det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaLaVista Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 I alle tilfeller der du bytter fra en motorstr til en større må du ha bremser som hører til største motortype(eller større). Hva annet som må byttes om må en nesten høre med nissene om. Om girkasse osv byttes, så må det dokumenteres at speedometer er riktig. Det var alt de krevde på en "#¤#% (sensurert merke) jeg hadde engang. Ja også krengningstag skal være til den mod som motor er fra. Enkleste er å høre med biltilsynet, og si at du ikke har begynt, og at du ville høre med de først osv, da føler de at de er med fra begynnelsen.osv. Nisser! En annen ting er at alt ab bremser/dempere, rust osv skal være i bra stand. Men det foreslår jeg. Det som er vanskelig er bare en utfordring!! Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.