Eirik Moholt Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Hva er best for og fjerne lakk og polere opp noen felger? ryddet uthuset til fattern og fant igjen 4 gamle felger som har stått på en golf 2 Siter VW POLO 1.3 COUPE GT VW BOBLE 63MOD VW BOBLE 68?MED DELEBIL VW PASSAT 2000MOD VOLVO 142 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DrLaban Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Bruk DUXOLA malingsfjerner. (Fås kjøpt på f.eks. Maxbo) Så bruker du våtslipepapir fra 240 --> 1200. AutoSol til slutt...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Moholt Skrevet Oktober 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Så jeg skal bare våtslipe de, våtsliping har jeg aldri prøvd. Bilder av når du gjorde det da, blir fett når de blir helt blanke ja:) Skal jo legge dem på poloen i vinter nå. Poster et bilde av poloen på golf1 siden jeg, må da gå greit det?:) 2 Eldre damer som har kjørt gt`n før meg, så den er ikke akkurat behandlet stygt invendig Noen som vet hvilke fangere og slikt som passer bilen, ble litt bitt av old scool syndromet etter at jeg har fulgt med drlaban sin tråd. Må vel melde meg inn i vw-audi klubben også, en skam at jeg ikke er der etter alle vag bilene jeg har hatt. Tips angående old school mottas med et STORT takk:D Siter VW POLO 1.3 COUPE GT VW BOBLE 63MOD VW BOBLE 68?MED DELEBIL VW PASSAT 2000MOD VOLVO 142 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 størrelsen på fangeren din er skremmende lik golf 1.. er du riktig heldig så er det enkel sak. kan sjekke etka for deg, kanskje det står svar der :) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svaggen Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 sandblås di (eller glassblås), og høyglans poler dem. lakk og malings fjerner er dårlige greier!! Velger du denne metoden alikevel, så bruk åndedretts beskyttelse!! Slike middler er giftige som faen. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Moholt Skrevet Oktober 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 WEE kanskje jeg kan bruke chrome fangerne av golf en, eller plastikk stor? Prøvde med malingsfjerner på en felg, men noe av chromen var slitt bort under lakken:rolleyes: Har noen bbs hjul også da, men de må isåfall pulverlakkeres hvit. Siter VW POLO 1.3 COUPE GT VW BOBLE 63MOD VW BOBLE 68?MED DELEBIL VW PASSAT 2000MOD VOLVO 142 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Større sjanse for at støtfangere fra Polo I passer Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Moholt Skrevet Oktober 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Noen linker til steder de selger snacks til disse gamle bilene da? Skal ut og ta bilder av ferdig pusset felg nå Siter VW POLO 1.3 COUPE GT VW BOBLE 63MOD VW BOBLE 68?MED DELEBIL VW PASSAT 2000MOD VOLVO 142 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Moholt Skrevet Oktober 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Felgene var mye dårligere under lakken en jeg trodde, mye av chromen er vist "slitt" bort. Tror jeg bare må lakkere de hvite og bruke de som vinterfelger! Jukset og borret opp på hullet til skruen som fester navkoppen også. Siter VW POLO 1.3 COUPE GT VW BOBLE 63MOD VW BOBLE 68?MED DELEBIL VW PASSAT 2000MOD VOLVO 142 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rad3on Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 chrommen? er det ikke bare aluminum da? bare å pusse masse det.. så skal det bli bra det.. og gå over med autosol etterpå Siter - 01 Vw Bora 1,8T highline - 00 Vw Polo color concept 1,4tdi x 88 Honda Crx 1,6 x 83 Ford Granada 2,3 x 87 Ford Sierra 2.0 is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
metz Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 er vel det, ja.. funker dårlig å slipe på krom siden det kun er et lag utenpå materialet, som lakk på en måte :) så i dette tilfellet er det nok bare å pusse meeeer. Siter BESTOFVW http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Moholt Skrevet Oktober 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Tror det er et kromlag på felgen ja, så dere mener jeg må pusse bort det? Litt av en jobb da Siter VW POLO 1.3 COUPE GT VW BOBLE 63MOD VW BOBLE 68?MED DELEBIL VW PASSAT 2000MOD VOLVO 142 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Er bare et tykt lag med klarlakk. Har slike på min Polo Classic vinterbil Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DrLaban Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Eirik Moholt Tror det er et kromlag på felgen ja, så dere mener jeg må pusse bort det? Litt av en jobb da Ikke noe krom der skal jeg si deg ;) Her er det PUSSING og atter PUSSING som gjelder. Kjøp deg våtslipepapir fra 200-1200 og pus til krampa tar deg. Avslutt med AutoSol og poleringsrondell!! DA skal du se "krommet" kommer ;) :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DrLaban Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by svaggen sandblås di (eller glassblås), og høyglans poler dem. lakk og malings fjerner er dårlige greier!! Velger du denne metoden alikevel, så bruk åndedretts beskyttelse!! Slike middler er giftige som faen. Malingsfjerner er tingen!!! (Ser jo det på bildet hans også da!!) Sand og glassblåsing gjør at felgen blir ru og da har du ett helvette med å pusse den bra igjen. Slikt gjør man når man skal lakkere felgen..ikke når man skal polere den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg