Gå til innhold

Trenger topper

Ranger emnet


Gran

Anbefalte innlegg

Trenger topper til min 302.

Motoren er en 68 modell.

 

Toppene som var på trenger nye ventil seter, da dette er dyrt prøver jeg og få tak i noen brukte.

 

Edit: Joda, etter mye om og men blir det til at jeg skal ha topper helst fra 289, eller til nød 302.

 

 

Tlf 92465940

ekris-sv@online.no

Eller pm

 

 

Grunnen til at jeg poster her, og ikke i "deler", er at posten forsvinner på et par dager der.

Regner heller ikke med at de fleste som er her ser så mye der :p

 

Mvh

Daniel Mortensen

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill brukt 289 topper på 302 med mindre du skal ha turbo eller kompressor. Ottesen her på forumet har gjort det, meget velykket 302 på ca 380hk.

 

Tviler sterkt på at ford brukte 351 topper på en 302, det ville i så fall innebære at den ble voldsomt lavkomprimert, å det er ikke tilfelle....

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh! Dette er fra Boss302 registry. (http://www.Boss302.com)

 

"Ford was in the process of developing a new 351 cubic inch engine known as the "Cleveland" for 1970. It was so named because it would be produced at the Cleveland engine plant instead of the Windsor engine plant. Someone in Engine Engineering came up with the idea of putting the Cleveland heads on the Tunnel-Port block. It was tested and the results were good enough to continue development of the new 302 cubic engine as the Tunnel-Port started show its shortcomings."

 

Hele artikkelen finnes her.

 

Men, dere har litt rett også. Boss 302 toppene er ikke prikk like Cleveland toppene, men er basert på det designet. Info om Boss 302 topper

 

Uansett, så passer vanlige Cleveland topper på vanlige 302 blokker. Det kan du lese nederst i denne tråden (Fjerde nederste post). Men man må borre vannpassasjer i blokka for å få det til å stemme helt, samt Boss 302 stempel. Da blir det fort dyrt og litt ekstra arbeid, så det er kanskje ikke verd bryet. Cleveland deler er dessuten vanskelig å få tak i, i forhold til vanlige 302 deler.

 

Så det enkleste du kan gjøre er nok 289/302 topper som dem sier.

- 1969 Ford Mustang Fastback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det samme som å kalle alle Pontiac topper for det samme, designmessig er alle lik ved unntak av noen sjeldne rund port topper, men alle passer om hverandre. Men ville aldri satt 350 topper på en 455.

 

Mener nå det er 302 topper man snakker om så lenge de ikke kan brukes på en større maskin. Uansett er hovedpoenget at motoren vill gå dårlig med 351 topper.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Vill brukt 289 topper på 302 med mindre du skal ha turbo eller kompressor. Ottesen her på forumet har gjort det, meget velykket 302 på ca 380hk.

 

Tviler sterkt på at ford brukte 351 topper på en 302, det ville i så fall innebære at den ble voldsomt lavkomprimert, å det er ikke tilfelle....

 

Hadde\har satt på mindre topper jeg ja, fungerer bra det... ligger på en ca 10,5 - 11,0:1 i komp... hadde jeg vært deg Gran så hadde jeg valgt mindre topper...men jeg er ikke deg da ;)

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gran

Større topper = Bedre pust?

 

Eller er det bare ulemper?

 

Har et par 289 topper på hånden til 2000,-

Og et par 351w topper til 1600,-

 

større topper= mindre komp

mindre topper= mer komp

 

mer komp= mer effekt

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår