Nalletiger Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Nå har jeg tre alternativer til motor: 2.0e 110 hk 2.2i noe trim, kanskje 125-130 hk og 2.0 fra Omega 115 hk Getrag 240 på de to første, og R25 på Omega motoren Lurer på hvem som er lettest å sette inn, og hvem som koster mest, pluss hva som blir sprekest. Noen som kunne gitt en liste av hva jeg trenger til disse forskjellige? Vet alt for godkjenning, men for å får motor og girkasse til å passe og gå er jeg litt usikker, vet jeg trenger i-tank da, noen som har en de vil selge kanskje? Hva som er mest solid er også greit å vite, da det er greit å ha noe som tåler litt "morro kjøring" Tenkte å bestille meg motor i løpet av uken, slik at tiden ikke renner ut med å få bilen ferdig før lappen kommer. Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Oktober 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Regner egentlig med at Omega motoren blir verst i både pris og montering, men korriger meg om jeg tar feil.. Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Du trenger ikke i-tank, du kan bare lage en T-skjøt ! Du setter i den 2.2i motoren da vettu hvis du ikke er glad i å mixe og trixe. Jeg har selv satt en omega motor i en manta og det gikk kjempefint! Sveiste nye motorfester og girkasseoppheng og sveiste ny mellomaksel og lagde T-skjøt ved bensinpumpa. Starta og gikk som faen, ingen problemer i det hele tatt ! Men du tar den motoren som du helst vil ha og så tar du ting som det kommer ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Jeg har faktisk en bra omega 2.0i motor som jeg trenger å bli kvitt, den kan du få billig ! Koster deg ihvertfall langt unna det hogger skal ha for motor ! Intressert så si ifra ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Oktober 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Greia er egentlig at jeg er noe usikker på hva jeg vil ha, men egentlig noe som er litt enkelt, for bilen skulle helst vært klar senest desember... Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Min mening er at Omega motoren er mest solid ! Gud veit hvor mange gamle jernmotorer som har skjært igjennom tia...men det er MIN mening! Jeg fikk ett kjempebra inntrykk av omega motoren i manta'n og ascona'n er jo ganske lik da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 da kommer det ann på hvordan tilgang du har på sveiseapparat og materiale til ombygging da...men 2 måneder er jo god tid til å sette i en omega motor hvis du kan skru og sveise da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Oktober 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Er den noe særlig sprek da? Hvor mye er motoren du har gått da?Må jeg ikke ha Manta 1.8 gt bunnpanne og sånn?Er det med girkasse? Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Oktober 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Sveising er det dårlig med tilgang til, men har en som kunne gjøre det jeg ikke fikk ordna selv, så det går seg til, greit med litt hjelp første gangen, så kan jeg det til senere... Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Oktober 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Har dessuten fått inntrykk av at 2.2i blokka får så lett rådebank.. Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 den har gått 150000km, altså den er sprek i forhold til en gammal utslitt 2.0S vettu men det er jo ikno vidundermotor iksant....jeg vet da ikke hva du mener med sprek..du kan ikke regne med å dra ifra cosworth gutta ihvertfall :) Og ja, du trenger den bunnpanna, men du kan oxo sveise om bunnpanna som sitter der ! Jeg gjorde om den originale omega bunnpanna og solgt 1.8 bunnpanna. Hadde nemlig en original 1.8GT bil serru.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Oktober 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Og hvor befinner motoren din seg? Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 De får rådebank med engang hvis du tar rundinger, men det er bare å gjøra om bunnpanna på dem litt ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Motoren står på Skarnes i Hedmark, 15min unna Kongsvinger og 1 time ca unna Oslo. Hvor bor du ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Oktober 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Mente ikke sånn sprek, men greit om den ikke er treigest ut av alle kryss liksom... Mente mere sprek i forhold til alternativene mine... Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg