Gå til innhold

Litt usikker her nå

Ranger emnet


Nalletiger

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det jeg gjorde var å flytte radiatoren litt lenger fram og motoren etter helt til girkassespaken passa akkurat oppi hullet. Da fikk jeg motoren så langt fram at jeg ikke trengte å gjøre noe med varmeapparatet ! Absolutt det billigste. Men jeg har en fordelerflytter ifra 1.8 motoren, er ikke sikker på om du kan bruke den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

r25 er standrard omega ja,

 

ja du kan bruke manta 1.8 fordelren, det gjør jeg, funker fint det.

 

du kan bruke omega motorfester, men bundpanna må være 1.8 manta hvis du ikke har mulighet til å få sveisa om en annen en.

 

så må du laga til mellomaksel, kommer ann på om du bruker r25 kassa eller den orginale med et 1.8gt clutch hus,

 

1 lapp er vel ikke så halvgæli det. og en kjapp bøffe tur på huggeren så har du veiv sensor og dynamo.

 

----

 

2.2i eller noen annen jernmotor bør ha sveisa inn skvalpe skjold i bundpanna som zub sier ja. da kommer ikke rådene så lett ut av blokka.

 

men hadde jeg vært deg, og du får en 2.2i som er i bra stand for en billig penge, så trur jeg nesten jeg hadde satt i den.

 

 

og du bør a i-tank, selvom det går å jukse det til, så er det best med en tank med 12mm ut av tanken og til pumpa og 8mm retur "tut" inn til tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen blir omtrent samme på Omega motoren jeg har fått tilbud på som den blir for 2.2i, men forskjellen er vel hvordan man setter den inn, og at jeg vil ha en motor som tåler litt herjing.. Derfor jeg lurer på hva som er mest solid, men hvordan er 2.0e i forhold til dette da..?Har tilbud på en fra Rekord og en fra Manta, men er foreløpig mest gira på Omega maskina...

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår