Gå til innhold

900 trim

Ranger emnet


Trond.S

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurte på om noen har noen tips til hvordan man kan få litt mer fart i en 87 mod Saab 900 med 2.0l forgasser motor (8 ventiler).

- Hjelper det noe særlig å plane toppen et par millimeter? Eller blir bilen bare vanskelig å starte?

 

- Å pusse litt i toppen hjelper vel også litt.

 

- Finnes det noen kammer fra andre typer Saab motorer som gir litt mer sprut? Selv er jeg Volvo frik og veit at det finnes mange forskjellige kammer der.

 

- Eller er Pierburg gassern det mest effektive å bytte i en annen billlig sak.

 

Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putt inn en 900 turbo motor, en sliken burde vel være å få tak i på hvert hjørne.. vet om en på vinger her du kan skru fra hverandre.. hehe..

Sikkert ikke så dumt, men han som eier bilen har ikke så alt for mye penger tilovers :(

 

 

like greit å bytte hele bilen da....

Joa, men poenget er jo å ha det litt morro med den bilen :) Kappa fjører i natt :D Blei litt stumpete da!

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En saab 900 turbo motor (med girkasse) kjøpte en kamerat av meg, ifra en saab forhandler for 1200kr nå nettop.. Det er ca 1/3 av prisen til en kvass kam! :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

En saab 900 turbo motor (med girkasse) kjøpte en kamerat av meg, ifra en saab forhandler for 1200kr nå nettop.. Det er ca 1/3 av prisen til en kvass kam! :D

Hei!

Jo, morro med turbo. Men det skal vel litt til å få tak i en motor til den prisen en gang til :)

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår