Gå til innhold

DIN Vectra

Ranger emnet


Waldrab

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jaja, ser ingen har lagt inn bilder av vectra turbo enda så da får jeg vel være den første.. har bare et par dårlige bilder foreløpig, møkkaskitten.. kommer nye bedre bilder når vinterprosjektene er over..

 

får ikke til å laste bildene her nå så jeg legger en link til siden bildene ligger på :

 

http://algard-gatebilklubb.net/mambo/index.php?set_albumName=album34&option=com_gallery&Itemid=37&include=view_album.php

 

 

det er en 90" 2000 16v som er ombygd til 94" c20let (2.0 16v turbo) og f28 kasse (6-Trinns)..

 

har montert chip som skal gi 260-270hk / ca 350nm.., Sard r2d2 dumpventil, sard ladetrykksmåler, gm batteri/oljetrykks instrument (originalt opel), optima yellow top batteri, k&n filter, 2,5" original eksos med kun sluttdemper til støydemping:P..

 

ellers eksteriør så er det for det meste org 2000 styling, sorte frontlykter/blink, powerlifts, fjærbeinstag, 18" kosei felger med 215/35 dekk.. senket 40mm med bilstein fjærer og gule koni dempere..

 

har satt i recaro champion skinnstoler, noe som hjalp betraktelig både for kjørekomforten/sportsligheten og utseendet. har alu girkule og sorte stoffmatter, 300mm isotta ratt/nav..

 

har også brukbart anlegg og defa alarm..

 

vinterplanene er : lakkering: sort blank, lotus omega grønn eller en brukbar blåfarge..

Eds phase 3,5 trimsats 330hk,465nm inkl større intercooler

kkk k24 turbo

kanskje 9,5+8" x 17" rh skrudde felger..

kommer sikkert på mer gjennom vinteren..:)

94`Audi Rs2 Prosjekt | 94` Kawasaki Zxr-7r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja eg har ikke turbo eller 300 hk.

men min motor 2.0 16 v har orginalt 136 hk.

er ikke orginal lengre :D

toppen er høvlet max og alle pakninger er byttet, 2,5 tommer eksos hele veien. kn filter om sommeren orginalt vinter.

andre stempler husker ikke ka type. girkasse fra 1,8 liter 5 trin

bedre utveksling. rimlige raske fra o til 100 km/t

bilen er oxo lettet min 100 kilo. alt av sterio tepper baksete reservehjul er tatt vekke :D aner ikke kor mye hk den har skal bremses snarest =) har testa bilen i tyskland lå i 230 km/t stabilt i over en time så bilen er ganske raske til og ikke ha turbo =)

mini-100-0003_IMG.JPG

 

mini-100-0004_IMG.JPG

 

mini-100-0012_IMG.JPG

 

mini-100-0021_IMG.JPG

 

Bilde%20079.jpg

BMW 525 D  E 61
TOURAN TID
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

c20xev er en grei motor. fungerer nok bra med kasse fra 1.8en så du får tettere giring. siden du har eff. annl, filter, høvlet topp så har du nok en del å hente på kvassere kammer+chip.. :)

230km/t er ikke verst for en 2.0 16v nei.. har aldri testa toppfart, men med eds phase 3+ (316hk) så skal en calibra/vectra 4x4t klare oppimot 300km/t faktisk.. har sett en video av en vectra turbo med 300hk og 296km/t på speedometeret:)

 

reis til stig bakke på ålgård og mål effekten din da:) "åpent hus" hver mandag.. målte min der på 0.5bar ladetrykk (før chip). ble hvertfall fornøyd jeg..

211hk/323nm mot org- 204hk/280nm.. hadde bare filter og 2,5" fra turbo.. med katalysator.. forsvinner snart:=)

 

Vurderer å selge felgene på bildene.. kosei ROM, med 215/35/18" dekk.. brukt 1/2sesong.. boltsirkel 4x100 / 4x114,3

kan maile til radius_@hotmail.com hvis noen er int...

 

også kanskje int i å bytte i andre felger...... kanskje...:)

94`Audi Rs2 Prosjekt | 94` Kawasaki Zxr-7r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by radius_

c20xev er en grei motor. fungerer nok bra med kasse fra 1.8en så du får tettere giring. siden du har eff. annl, filter, høvlet topp så har du nok en del å hente på kvassere kammer+chip.. :)

230km/t er ikke verst for en 2.0 16v nei.. har aldri testa toppfart, men med eds phase 3+ (316hk) så skal en calibra/vectra 4x4t klare oppimot 300km/t faktisk.. har sett en video av en vectra turbo med 300hk og 296km/t på speedometeret:)

 

Toppfarten min på rull ble målt til 225 men han kunne ikke gi mere pga. sikkerhets hensyn ?! Men har fått bilen oppi 235 på flat strekke uten nedoverbakker eller oppoverbakker.

 

Forresten: Rå bil du har der. C20LET er rimelige skjeldne på dette forumet, i allefall i DEN utgaven. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mihkku

Utvendig:

Lumma front + sideskjørt, rieger bakrutespoiler og rieger vinge, 17" TSW Eurace(1 felg skadet :/), lexuslykter(bestilt ny type), Mattig bakfanger, plastlister + spylere lakkert i bilens farge, oval DTM potte 120*, xenonlykter fra Bosch og senket 40mm. Glemte panserforlenger fra Mattig.

 

Innvendig:

All innvendig lys skiftet ut med diodepærer, rieger matter, momo kule-puter-pedaler, blå/sort/grått intr, diodepærer bak på hattehyllen og ved stolene.

 

Anlegg:

Rockfordfosgate 300x, Sony MPX-7700, Infinity Kappa 6"9 + frontsett og Rockfordfosgate 5.5" i bakdørene. Bilen er lydisolert.

 

Motor:

Motoren er justert hos Opel Kiruna til ca. 146HK(i følge dem), K&N Performance Kit, 2.5" anlegg + sveiset manifoild som burde gi 4hk mere(i følge de som sveiset den) :)

 

Bildet er da jeg akkurat hadde fått bilen, er gjort litt mere med den siden sist :)

 

79696.jpg?24-07-2004 21:28:05

 

79701.jpg?24-07-2004 21:28:05

 

Bilen har gitt meg mye oppmerksomhet. spes. fra søringer som ikke trudde at de hadde biler i Finnmark :D

 

Den så jo rå ut den der.... Du sier at du har skiftet ut lysdioder og slikt innvendig. Hva har du gjort og hvor kjøper man slike ting. Er "ny" på dette feltet.. så...... Har en -97 Vectra 2.0 CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sjarken

 

Den så jo rå ut den der.... Du sier at du har skiftet ut lysdioder og slikt innvendig. Hva har du gjort og hvor kjøper man slike ting. Er "ny" på dette feltet.. så...... Har en -97 Vectra 2.0 CD [/

QUOTE]

 

Tenkte å skifte til andre instrumentskiver med eks. røde lys inni osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår