mr.jenssen Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Har pga lekkasje ribbet bilen HELT inni for å få tørket grundig opp. Benyttet da sjansen til å se over antenneledninga til 16v-antenna mi, siden jeg ikke har hatt særlig til radiomottak i bilen. Sammen med antenneledninga går det en (strøm)kabel, er plugget på antenna, men i andre enden fant jeg den avklipt midt under dashbordet. Spørsmålet mitt er: Hvor skal denne kobles til? Er det er en slags antenneforsterker el.l.??? Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Er ikke det jording ?:( Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Oktober 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 U tell me...jeg trodda da antenna var jordet i taket (er jo sånne "tenner" på undersida som skal gi god jording)...rart om man trekker jordledninga helt frem til dashbordet... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Jo, den får jord der og. På min bil (polo) går den ledninga inn i den kontakten som skal inn i spillern. Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Oktober 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Hmmm....da må jeg nesten se på kontakten jeg har om det er noen plass den skal kobles til...Skal kanskje jordes gjennom spilleren for å redusere støy??? Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Oktober 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 Eneste ledninga jeg fant var en det sto ATT på, som vel er styringa til sånn motorisert teleskopantenne.... mener at denne er +12v ut på...så da er det vel neppe den...om det ikke da skal være et slags kretsløp, og at antenna bare er jordet i taket... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 vist eg ikkje tar feil så er det til ein antenneforsterker. meiner at eg har sett ein plass at til audi/vw 16v antenner så var det forsterker på dei. sett ein sikring på ledningen og koble til +12volt. hør om radioen er betre. vist sikringen ryker så bre kutt den ut, evt kjøp ny ant. eg kjøpte min 16v antenne på biltema og funker veldig bra Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Oktober 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 OK, skal prøve det...kanskje man endelig får inn litt radio! Kan være greit noe ganger det! Takk for tipset, skal se på det i morgen... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2004 fekk du det til?:confused: Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shaky Skrevet Oktober 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2004 Det er 2 forskjellige slike 16v antenner. Den ene er bare med coax kabel, mens den andre har en coax og en vanlig kabel. Sist nevnte antenne er med forsterker. Siter 02 Caravelle tdi 84 Golf GTI (i deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Oktober 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Antennekabelen var skjøtt...og der var det rustet...da jeg skulle prøve å få koblingen fra hverandre slet jeg av ledninga:( Får kjøpe ny ledning iløpet av uka... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg