nnnneh Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Hvilken av desse skruene er tomgangsskruen? Gidder ikke prøve meg frem, da motoren går så fint, bortsett fra litt høy tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cozmos Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 på det øverste bildet er det en slange som går over et sånn duppedings med en skrue oppi.. DER stiller du tomgangen. helt oppe til venstre, rett under der den svarte slangen går som sagt. kan jo alltids legge ved et bilde og... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 takk takk :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 du bør sikkert se over stift og tennplugger når du først holder på med "vinterservice" :p Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by DaButcher du bør sikkert se over stift og tennplugger når du først holder på med "vinterservice" :p Skal nok ha "vinterservice" på motorene mine ja, olje/oljefilter, tenning, forgasser, kjøleveske.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Oktober 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2004 og tomgangen skal ligge på 900 r/min. Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falk Skrevet Oktober 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2004 Trudde det var ca 750 jeg.. men kan jo ha feil da.... Det står vel på en eller annen lapp i motor rommet. Hadde jeg vært deg, så ville jeg bare ha justert tomgangen på gasswiren. Som du sier, ikke noe vits i å tulle med en motor som går fint :) Siter Volvo 240GL 93' - GL, B230FD, Bruksbilen Volvo 121 70' - Amazon, totalrestaurering AKA Søndagsbilen X Volvo 244DL 83' - B21A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Tomgangsturtall 900 +- 50r/min Tenningen skal justeres ti 10 +-2grader, ved 750r/min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 hei. jeg lurte på akkurat samme problemet, og nå funker ikke bildet på toppen lenger. gadd ikke lage ny tråd. noen som kan hjelpe meg? lage piler og tegne og forklare på dette bildet her for eksempel :) Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Skruen du skal stille med ligger under den svarte slangen til venstre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 takk for respons.. skruen synes ikke på bildet? eller er det på"baksiden" som ikke synes? er det en skrue med fjær på? prøvde å stille på skruen med fjær på (denne er på baksiden av bildet og er rett over et hvitt plastdeksel). da skjedde det lite - er ikke sikker på hva jeg stilte på her, noen som egentlig vet dette? en ting til: hva justerer den boltem med mutter på helt i bunn av bildet litt til venstre for midten? blir så surt å drive og justere på måfå :) Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cozmos Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 oppi det hølet der slangen buer.. der justerer du tomgangen :) med et skrujern.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg