Gå til innhold

Tråden om min 525i, E34

Ranger emnet


Evjen

Anbefalte innlegg

Om bilen: Da var nybilen innkjøpt, en 525i 94 mod. Bilen har rulla 190500 km pr. dags dato med servicehefte (Inspeksjon 2 er akkurat tatt og nye bremser for ikke så lenge siden) og har forhåpentligvis mange km igjen.

 

Utstyr: Tralla har blant annet el. vindier forran og bak, hvitt skinn, trelister, tre startssperrer (!), fjernbetjent sentrallås og alarm, lille kjørecomputern med check control, DEFA motor og kupè varmer, Kenwood kassett spiller med 6 spors cd skifter, klimaanlegg +++.

 

Planer: Det er litt smått med penger for tida, men håper å få gjort litt så fort som mulig, det som skal gjøres i høst er hvite blinkere og skiltholder bak. Til våren er planen å senke (40/40), Rondell T58 8.5x18 og 10x18 med dekk, V8 fronten og lakking helt ned eller hellakkering. Andre forslag mottas med takk.

 

Feil/mangler: Det er en liten sprekk i radiatoren, rust på ene kanalen, fører døra og drivstoff ledningene som skal tas så fort som mulig. Ellers er alt i meget bra stand og bremsene er nye.

 

Bilder: Dette er bildene forrige eiern tok, skal legge ut nye så fort som mulig.

 

538933-bilde1-s3600272.jpg

 

538933-bilde5-s3600271.jpg

 

538933-bilde4-motor.jpg

 

538933-bilde2-mvc-004f.jpg

 

538933-bilde3-inne.jpg

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 376
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med bil! Nå er det bare lappen igjen!

E34 er fine, håper du også bytter til hvite blinklys bak, ikke bare foran som alle andre gjør. Senking, felger og dekk gjør mye på 5 serien. Husk at den skal ha felger med KANT :) Ellers er det jo en masse man kan gjøre med den etterhvert, men igjen er det jo lommeboka som styrer...:rolleyes:

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

 

Lappen kommer om 3 mnd, men nå har jeg iallefall noe å pusle med mens jeg venter, har vel egentlig litt for mye siden jeg har motorsykkel og trebåt i tillegg.

 

Som sagt, det første som står på lista over ting som skal gjøres er hvite blinkere rundt om, og skiltholder bak. Resten kommer vel når snøen har kommet og gått, samt pengene ruller inn på kontoen. Rondell T58 har jo bred kant da, uten å si noe 100% sikkert så er det nok de jeg skal ha som sommerhjul neste sommer.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil, du fant en bra E34 525i, det er vanskelig det..

 

Høres bra ut de planene dine, men jeg ville også som Dr_S sier, fullført med hvite baklys bake også, og ikke de crystal clear baklyktene, bare de vanlige.. Disse i kombinasjon med den røde refleksplata er veldig bra.. :)

 

Ellers så er Rondell T58 veldig pene felger, hva med 10x18 rundbaut? ;)

 

Bilde av rakanishu's gamle E34 -

BMW05.jpg

Det er ikke mye som skal til ser du.. :)

 

Eksos? Og hvilken farge skal du omlakkere i da? Den gråfargen er jo litt kjedelig da.. Men men.. Blir nok bedre med lakkering helt ned, og lakkerte lister osv ;)

 

Velkommen i M50B25 klubben da :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel aldri vært snakk om noe annet enn hvite blinklys bak? ;) Jeg er ingen stor fan av crystal clear lyktene, selvom de ikke er stygge, så blir nok orginale hvite lykter bak evnt kopi. Jeg skal også ha skiltholder eller refleksplate om du vil, det er det første jeg kjøper, venter bare på lønning.

 

Vil ikke ha 10x18 forran, blir for breidt og kommer til å subbe fælt uten valsing. Dessuten blir det vel bedre kjøreegenskaper og komfort med litt smalere forran enn bak på E34.

 

Eksos blir ikke med det første, men får se til sommern. Er fin lyd som det er nå, men er bare ikke så masse lyd.

 

Har ikke helt bestemt meg om jeg skal hellakkere den eller om jeg bare skal lakke helt ned. Om det blir hellakking har jeg lyst på blåfarge, mørk grønnfarge eller svart.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det passer seg på E34, vet ikke hvorfor, men er bare sånn.

 

Fikk pris på lakking i dag, 4000 kr inkl. mva for lakking av kanaler, frontfanger, bakfanger, grill og panser. Samt at de skal ta noe oveflaterust på den ene kanalen og den ene døra. Så da blir det lakking til våren tenker. Skulle også få lakka listene, men vet ikke helt om det blir pent eller ikke, noen som veit?

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere bilder til inspirasjon :P

 

Hvis noen lurer på den refleksplata så skal det være noen mer detaljerte bilder der. Jeg syns det er veldig pent på disse bilene.

- BMW E30 320iS '90 bane- og kosebil / BMW E39 520i '98 bruksbil

x BMW E28 518i '85

x BMW E30 325i '89 x BMW E34 Alpina B10 '91

x BMW E30 320i '88 x BMW E34 520i '90

rakanishu - drifting away

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rakanishu

Flere bilder til inspirasjon :P

 

Hvis noen lurer på den refleksplata så skal det være noen mer detaljerte bilder der. Jeg syns det er veldig pent på disse bilene.

 

Pen bil. Er noe sånt jeg vil ha min til å se ut etterhvert, bare med V8 fronten og lakkere helt ned.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordisk Felgimport har rondell felger. Hvis jeg husker rett så ble baklysene kjøpt hos biltema, mye billigere enn originalt. Ellers har de nok de andre tingene du er ute etter hos http://www.motortechnik.no.

- BMW E30 320iS '90 bane- og kosebil / BMW E39 520i '98 bruksbil

x BMW E28 518i '85

x BMW E30 325i '89 x BMW E34 Alpina B10 '91

x BMW E30 320i '88 x BMW E34 520i '90

rakanishu - drifting away

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært til å ta bilder med kameraet mitt, Espen!

 

Grattis med "ny" bil...

 

Uten tvil den i gjengen med fetest interiør iallefall...

 

Remember, keep it clean, og husk å få lakket skjørtene osv. asap... En luksusbil hører ikke hjemme med diverse "ulakkerte" detaljer som jeg har snakket om!

 

Og når det gjelder detaljer, if in doubt, go chrome! ;)

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår