Gå til innhold

Langtids økonomiprosjekt

Ranger emnet


B.T.i

Anbefalte innlegg

Hold dere unna møller (orginale verksted) når det gjelder verksted. Det er faen meg så dyrt, og det er heilt sjuke priser der.

 

Dra heller litt rundt å forhør dere på FLERE mindre lokale verksteder.

Er så mange tusen å spare på dette lille arbeidet...

 

 

Fin bil du har B.T.I

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by solrud

okey.. Men er det farlig og kjøre med sprekk i mansjettene eller? er det dumt?

 

Vel på innsiden av drivmansjettene er jo drivknuta.

Drivknuta er smurt med masse fett.

Når drivmansjetten har hull, kommer det inn masse dritt der, sand, grus, osv..

Når det da legger seg dritt i fettet til drivknutene, så vil dette føre til at drivknutene slites fortere ut, med påfølgende havari av drivknutene.

 

Dermed vil du til slutt ende opp med å måtte bytte enda dyrere deler til slutt, så det er like greit å gjøre noe med problemet nå, i stedet for å vente.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på tide med en liten oppdatering

 

Bilen skal inn til "Førjuls-service" hos Vw den 14.12, da skal alt fikses og bilen skal da være tipp topp igjen.

 

Ellers har jeg og 3kamerater fikset oss et mekkeverksted, så da blir det mekking og modifisering, vi får ivertfall goooood plass.

Men, pga litt rot er ikke verkstede klart før etter jul, men den som venter på noe godt...

 

Så etter litt pleie hos vw gjenstår et par ting jeg skal fikse, deriblant eksos, lakking av diverse deler..

 

Når det gjelder motorplanene så er jeg litt i tvil her og trenger derfor innspill, Har spekulert på å kjøpe en 2,0 blokk(2E) og bruke en tilsvarende topp som jeg har nå(1,8 ABS), men spørsmålet er om selve Motronicen klarer å levere noe spesielt med bensin, siden det i prinsippet bare er en elektronisk styrt forgasser?

 

Skal jeg bruke 2E toppen og bytte ledningsnettet osv samtidig?

 

Jeg skal ta meg god tid på dette, motor skal overhales, ny kam osv osv

 

Har også funnet meg noen lykter jeg har lyst på, sikkert jalla kvalitet, men skal nok holde, se her.

 

Er disse delvis sotede innvendig, eller er det bare jeg som trenger sterkere kontaktlinser?

 

Har også kjøpt meg motorer til lyktene, disse skal da monteres senere, trenger litt ledningsstasj først og en ny lysbryter

Så hvis/når jeg kjøper slike lykter som Mobilstentrum selger så kan jeg ettermontere Xenon og flytte blinklyset fra fanger til hovedlyset..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cREATURe

Ser ut som de lyktene har no svart plast inni rundt reflektorene eller hva jeg skal kalle det.

 

Originally posted by rairai

de lyktene er sota ja..

Er det rundt reflektorene som er svart istede for krom.

Det er phet, hadde på min

 

Flott, det som er stiligst, hadde håpet å finne linselykter uten angel eyes, men det får bare være..

 

 

 

Originally posted by cREATURe

Forresten så er jeg intressert i å kjøpe den gamle lysbryteren din av deg når du får deg ny :)

 

Det skal vi alltids finne en løsning på:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, idag ble bilen levert på verksted for fiks. På vei til verkstedet fikk jeg selvfølgelig motorstopp, midt i en rundkjøring:rolleyes:

Måtte da bare pent gå ut av bilen og dytte den ut av rundkjøringen og ut i veikanten:(

 

Tok en liten titt i motorrommet, men så ingenting som var feil, starteren drar rundt, men den starter ikke. Så det er da enten noe med strømmen eller bensintilførselen. Jeg gadd ikke videre feilsøking og fikk en fra Vacn lokallaget til å slepe meg de resterende 150m til verkstedet:rolleyes:

 

Bilen skulle egentlig vært ferdig idag, men dem hadde såvidt startet på den da jeg var innom der i 15 tiden(Hadde time kl.12), så jeg får den sikkert imorgen..

 

Så hvis bilen er ferdig imorgen blir det godkjenning av senkesett hos biltilsynet etterpå og etterkontroll på eu:)

 

De positive med dagen var at jeg fikk en prøvetur i en A200 2,2TQ med ca. 300hk:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var bilen tilbake igjen, god som ny:)

 

De har da byttet tannstangsmansjett, 3simmeringer og registerreim. I tillegg har dem justert bremseavhengig lasteventil, lys og alle hjulvinkler. Dette fordi jeg skal få godkjent senkesett hos Biltilsynet, så da gjenstår bare et hjullager bak, noe som skal være en smal sak å fikse og etterkontroll:)

 

Angående motorstoppen så hadde den en utrolig enkel årsak:

 

En forbrenningsmotor forbrenner et stoff for å utvikle kraft for at bilen skal flytte på seg, noe den ikke kan gjøre når det er fritt for brennbart stoff:rolleyes:

 

Men, til mitt forsvar så hadde tankmåleren hengt seg opp, den stoppet på 1/4 tank:rolleyes: Men, det var rimelig flaut da dem ringte og fortalte årsakensick

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Så det er ikke nok med bare motoren altså!? Tror jeg skal prøve å ha på litt av det brennbare stoffet du snakker om der på min også. tongue.gif

 

Måtte bare.. :)

 

Fått fiksa på tankmåleren da? Er så kjedelig når sånt no ikke virker som det skal.

 

Gikk det greit for deg å ha papirer på senkesettet på tysk? En kamerat av meg måtte nemlig oversette til norsk :rolleyes:

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cREATURe

Oi.. Så det er ikke nok med bare motoren altså!? Tror jeg skal prøve å ha på litt av det brennbare stoffet du snakker om der på min også. tongue.gif

 

Måtte bare.. :)

 

Ja, jeg anbefaler bruk av dette brennbare stoffet:D

Jeg tar meg ikke så høytidelig, så litt fleiping skader ikke:)

 

 

Originally posted by cREATURe

Fått fiksa på tankmåleren da? Er så kjedelig når sånt no ikke virker som det skal.

 

Gikk det greit for deg å ha papirer på senkesettet på tysk? En kamerat av meg måtte nemlig oversette til norsk :rolleyes:

 

Vet ikke hvorfor tankmåleren er blitt så rar, kan være flottøren i tanken eller noe, skal sjekke det senere. Men, på full tank står nåla på "første-strek-under-full".

 

Jeg var innom hos Biltilsynet etter jeg hentet bilen, pratet med en på teknisk avdeling, jeg forklarte ham hva jeg hadde av papirer(Hjulvinkler, bremsejust, lysjust og Tûv), og det skulle være greit. Jeg forklarte ham at papirene var på tysk, men han var mer interessert i at papirene og fjærene stemte overens. Fikk ikke godkjent det der og da, måtte bestille en time først, men dette skal være en smal sak, tror jeg:)

 

Hvis dem ikke godtar papirene, ta kontakt med noen i Biltilsynet sentralt og forklar dem situasjonen, dem er ofte mer opplyst om hva som kan brukes osv...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et morsomt prosjekt dette :)

 

Jeg står for tiden selv litt stille, og prioriterer heller huskjøp :)

 

Men morsomt å lese om hva du driver med, så får jeg heller drømme litt på egenhånd :)

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by chr1z

Høres ut som et morsomt prosjekt dette :)

 

Jeg står for tiden selv litt stille, og prioriterer heller huskjøp :)

 

Men morsomt å lese om hva du driver med, så får jeg heller drømme litt på egenhånd :)

 

Drømmer og planer er viktig, jeg prøver bare å realisere noen av dem, men problemet er at jeg skjelden klarer å bli enig med meg selv om hva jeg skal gjøre:)

 

Med en 2E motor i god stand skal jeg klare 130-140 ærlige hk uten alt for store inngrep, noe som holder lenge for meg;)

Satser også på registrering som 2,0Gl, men nå er det bare å vente på ferielønn som kommer over nyttår, da blir det mest sannsynlig motorkjøp:) "B.T.i-gleder-seg":D

 

Drar hjem til lofoten i jula, så da blir det vask, puss, vask, puss osv i garasjen til faddern:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår