Gå til innhold

Kjøpt meg Pioneer AVIC-X1 i dag:) Noen gode råd?

Ranger emnet


Toyota R

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg endelig skikkelig utstyr i dag, og valgte toppmodellen da jeg først skulle handle! Noen som har noen gode tips i forbindelse med montering eller bruk? Gleder meg til å sette i gang, men må jobbe til kl 20.00 først:(

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ToyotaR

Kjøpte meg endelig skikkelig utstyr i dag, og valgte toppmodellen da jeg først skulle handle! Noen som har noen gode tips i forbindelse med montering eller bruk? Gleder meg til å sette i gang, men må jobbe til kl 20.00 først:(

 

2x to ord:

"Nok strøm!" og "God jording!"

 

Oversatt til norsk:

1. Koble fra batteriet før du begynner (tar dette som en selvfølge, men ikke alle følger dette.) Plugg i ISO'en _FØR_ du kobler til batteriet. Ikke alle bryr seg med dette, men med en spiller til 25000 er de 3 minuttene ekstra helt klart verdt det i forhold til risikoen.

2. Trekk ny hovedstrøm til spilleren helt fra batteriet, ikke bruk den som allerede er der. Bruk litt grovere kabel enn vanlig.

3. Ny jording fra spillerens ISO til ett jordingspunkt som er rengjort for lakk og fett, nedpusset altså.

4. Jord på skruen i chassiet bak på spilleren, alt for mange glemmer dette.

5. Unngå for mye ledningsslakk inne bak spilleren, jo mer unødvendig/overfløding ledning - jo mer støy kan du få. Altså, 20 cm slakk er perfekt, 1m slakk er bare teit og vil før eller siden skape problemer.

6. Hold alt av kabling rent, ikke bruk "mikke mus"-metoden med elektrotejp. Enten lodder man kablene som blir skjøtt, eller så bruker man i allefall kvalitets-kabelsko.

7. Har du forsterkere fra før i bilen er dette tiden for å tenke på om disse er godt jordet, er dem ikke det vil du på kort tid ende opp med signalutganger på bærtur. Dette punktet er også ett sånn "tre minutter kan spare masse penger"-punkt, så bare gå over jordingen(e) og se at den/dem er greie :)

 

Lykke til med en fantastisk spiller ;)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips, har fått den på plass, må bare feste den "Hide-away" boksen litt bedre! Testet navigasjonen på lørdag, og så havnet den litt skjevt plutselig, og da ville jo kartet ha meg en helt annen vei.. Fikk Beskjed om at det skulle være norsk språk på den, men det var det ikke på min hvertfall! Men jeg skjønner da svensk.. Virker som en god spiller hvertfall, selv om ting tar tid å sette seg inn i!

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt AvicX1 i et halvt år nå og den er KANON.

 

Noen tips er avgjørende for at NAVI'en skal funke perfekt. Husk å koble til ryggelysbryteren slik at enheten får input når du rygger. Monter Hide Away uniten i riktig retning og mest mulig plant, skru den godt fast. Monter speedpuls, slik at enheten beregner fart i tuneller osv. Dersom du vil ha nightdisplay funksjonen koble til "ILL" kablen til instrumentbelysningen i din bil.

 

Ledningen du skal koble til jordingen på brekkhåndtaket kan du også koble en bypass bryter på slik at du kan se film mens du kjører!

 

Monter antennen gjerne på dashboardet slik at den får kontakt med satelliten. Du trenger ikke å montere den på utsiden av bilen.

 

Du må koble Acc til acc eller over en bryter. Det er en kjølevifte på AVIC'en som går konstant så lenge den får styrestrøm!!

 

'lykke til, du vil garantert bli fornøyd!

Thomas K

- er faen meg fotgjenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre, tror ikke det er et dumt kjøp jeg har gjort der! Vet du forresten om man kan få norsk til den? Jeg ser skjermen blir mørkere hvis jeg kjører inn i en tunnell, så jeg vet ikke om den ILL-kabelen går på noe ISO eller noe, jeg.. Må finne ut hvilken ledning som er hastighetsføleren på bilen min, vil ikke fucke opp den! Håndbrekkføleren koblet jeg bare rett i god jord, så jeg kan se hele tiden.. LITT distraherende å sitte å se på 2f2f mens jeg kjører, det må jeg innrømme:)

Eneste jeg vet jeg må, er å feste hide-away-uniten bedre, er litt redd for å borre i gulvet på focusen, under sete og under teppet var det noe gull/kobber farget opplegg som så ganske vesentlig ut, men jeg finner på noe der, vettu!

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan deaktivere at skjermen blir svart i tuneller og når det blir mørkt i bilen ved å gå på menyen og deaktivere "illuminated display" eller noe sånt. Da får du hvit bakgrunn hele tiden. Trykk på den store blå knappen og på "Settings" tror jeg!!

 

Det finnes kun kart på norsk, menyer er på svensk og dansk så vidt jeg husker. Jeg bruker den engelske og det funker for meg.

 

Er du i tvil om speedpulsen, ring Ford eller kjøp speedpulsconverter fra en Pioneer-forhandler!

Thomas K

- er faen meg fotgjenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er greit at skjermen demper seg etter belysningen jeg..

 

Tok en rask tlf til pioneer nå, og de kunne fort gå inn på en pc for meg, og fortelle detaljert hvilken ledning jeg skulle se etter, de virker veldig greie der!

 

Da er det bare å få festet den boksen skikkelig, så er vi på G...

 

Lurer på om jeg bare skal ta sjansen på å borre noen hull under setet, kan jo ikke være noe spesielt under der! Så bare litt spesielt ut, og jeg var så tent på å bli ferdig å komme meg ut! (Hide Away`en er festet med GAFFA i teppet av alle ting:D )

 

Nå er det bagasjen som blir det neste prosjektet igjen, tenkte å bytte eller bygge om den kassa jeg har.. Har sånn audiobahn-kasse med 2x12" og noe neon, speil og plexi, syntes det så kult ut, men man forandrer mening etterhvert, jeg vil ha enda mer trøkk, og har fått høre at hvis man setter de basserne i en hjemmelaget og perfekt kasse, så kan de spille mye høyere, og det vil jeg prøve!

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er flinke og serviceinnstillte på Pioneer! Skal du feste den under setet pass på at du skjermer den mot vann og søle dersom baksete passasjerene sparker med vintervåte støvler. Det letteste er om du tar ut setet og evnt lager en brakett du får skrudd den ordentlig fast i. Husk at setet skal kunne justeres frem og tilbake da og du skal ha mange kabler der. Du kan jo også lage en brakett du monterer den vannrett i hanskerommet foran......

Thomas K

- er faen meg fotgjenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festet den godt under setet i går, og fikk på speed-føleren, da ble det bedre ja.. Syntes det nesten er koselig å bare høre på hun svenske dama som forteller meg veien:) Tenkte å trekke boksen under setet med sånn sort basskassetrekk, med ventilasjonsåpningen fri, da tåler den litt mer, og er heller ikke så synlig..

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår