Danna Skrevet Juni 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Fikk start på motoren forrige uke. Men det raklet som et lite helvete. :( Motoren er timet 100% riktig, stemplene sitter riktig vei. Utsparringen til oljeunderspylingen er helt fin. Tok ut kammene i går, for å bytte til original-kammer. Målte at trim-kammene hadde 1 mm høyere løft, men fy f*** så spisse de kammene var. Er vel så rask åpningstid, at man rekker jo ikke få inn noe Var omtrent så man kunne skjære seg på de.. Kan ha en medvirkende årsak til at vi tror stemplene butter i ventilene, kanskje ? Ser tydelige merker på gamle g60 stemplene... Anyway, byttet kammer, og skulle prøve å starte den igjen. Da ville den ikke starte plutselig. Antageligvis noe ledninger som vi må se litt nærmere på. Men rakk ikke mer i går, pga andre avtaler..Se mer på det i dag. Skal nok få det til til slutt :) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Høres bra ut, men ikke gi opp nye kammene da;) hehe..:) Må jo få det så "kvasst" som mulig;) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Målte at trim-kammene hadde 1 mm høyere løft, men fy f*** så spisse de kammene var. Er vel så rask åpningstid, at man rekker jo ikke få inn noe Var omtrent så man kunne skjære seg på de.. Høres merkelig ut, det er jo vanligvis lengre durasjon på en "kvass" kam. Og det vil jo si det motsatte av at den er kvass i den forstand... Se med lomelykt i plugghullene etter om det er merker i stempler. Hvilke stempler er det du bruker? Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 han kjører 20vT stempler.. er så merkelig, for rudi gjorde jo nettop dette, og da gikk det greit.. uansett, så er det ingen av ventilene som skal ha noe spesiell åpning når stempelet er på topp... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Ja det er litt merkelig...Nå driver den jævla alarmen å kødder nå da, så vi får ikke start..Hehe..Kobler snart av hele jævla driten! Måtte ha av en del ledninger når vi skulle ha ut rattstammen, for å modifisere clutch-pedalen. Og var ikke så enkelt å sette alle ledninger på plass igjen gitt.. Men, når vi får fiksa dette med alarmen, så får vi bare prøve å kjøre den varm, så får vi satse på at raklinga blir borte.. Skjønner ikke noe annet jeg nå.. Rudi har jo akkurat samme bunn som meg, og akkurat samme topp når det gjelder kam-oppsett... Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 riv ut alarmen.. er en veldig enkel jobb.. siden den kun er skjøtet innpå alle ledningene, så er det lett å se hvilke ledninger du skal koble sammen.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Jada :) Men har nå funnet ut hvilke ledninger som må kobles sammen, for å koble ut startsperra..Så vi får prøve det så fort det lar seg gjøre :) Rakler det og kødder nå, så veit jeg ikke..For nå har jeg iallefall helt likt oppsett som Rudi har når det gjelder innmat i blokk og topp! Prøve å kjøre den varm, og se om det gir seg da kanskje isåfall ? Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 kjipt etter så mye arbeid og venting... du har ikke mulighet til å legge ut en film av hvordan motoren oppfører seg da?? lykke til videre iallefall!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Du tenker på når den ikke vil starte ? Eller når vi fikk starta den ? Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Når du fikk startet den, når rakle lyden kom. Gikk den veldig ujevnt på tomgang?? eller gikk den jevnt men bare raklet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Gikk rimelig jevnt og pent egentlig... Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 hmmm..siden den gikk jevnt og pent men likevel rakler..så høres det ut som et ventilproblem for meg...men det kan jeg jo selvfølgelig ikke si sikkert da.. Nye ventiler, ventilløftere hos deg?? Er vel tvilsomt at det er rådebank hos deg...siden motoren er ny nå... Hadde vært mye letter å svart om du hadde hatt en film med god kvalitet på:) mvh Terje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Sett litt mer på motoren i dag, og vi har vel kommet frem til at vi må ut med toppen, og sjekke over den når det gjelder ventiler. Og vi må nok også slipe plass til ventiler i stemplene. Synes bare det er så rart når Nitewlkr gjorde det uten noe som helst problem ? Men samtidig som vi har toppen ute, så lurer jeg på om jeg ikke kanskje skal ta å porte litt.... ;) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Ja, det er egentlig merkelig, han har akkurat samme oppsett som deg i motoren?? Stempler og alt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cleanvw Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 var synd at den ikke gikk orntlig da..:( men vis d blir porting så går vel detta her bra;) hehe.. om ca blir du 100 % ferdig m bilen da?? :pics :cool: Siter 85 Audi Coupe Quattro banebil 72 volvo 142 Drifting Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.