Gå til innhold

Erfaringer med LA og/eller Boschman?

Ranger emnet


VeGGiz

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen av dere har erfaringer med Lightning Audio eller Boschman, og vil dele den? :P

 

Vurderer STERKT å kjøpe en pakke av Perel-Import, som jeg (tror iallefall) har fått en god pris på, men er litt redd for å kjøpe "katta i sekken".

 

Samme gjelder med Lightning Audio, fikk satt opp en pakke, men syns jeg fikk mye mer for pengene hos perel.

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøper ikke katta i sekken om du handler med Perel Import.

Jeg har selv så å si alt av anlegg i bilen min utenom cd spilleren fra Perel. Det er kvalitet å lyd av ypperste klasse til priser som igjen kan måle seg til.

Jeg er strålende fornæyd både med produktene om servisen du får der. LØP Å KJØP

Hva er det du skal ha for noe av han da?

BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by porri

Du kjøper ikke katta i sekken om du handler med Perel Import.

Jeg har selv så å si alt av anlegg i bilen min utenom cd spilleren fra Perel. Det er kvalitet å lyd av ypperste klasse til priser som igjen kan måle seg til.

Jeg er strålende fornæyd både med produktene om servisen du får der. LØP Å KJØP

Hva er det du skal ha for noe av han da?

 

Det var det jeg ville høre ;)

 

Skal ha "alt" egentligt.. Komponentsett, 6x9, 12", cd-spiller m/mp3 og forsterker. Jeg satt opp et sett, som jeg skulle få en fin pris på :)

 

Men la merke til at jeg hadde satt opp 4-veis 6x9, trodde de var 3-veis. Men hvordan er 4-veis?? Bass, mellomtone, diskant og ...?? Tror jeg vil bytte 3-veis...

 

Fikk avslag på stipendsøknaden min i dag (som jeg var 99% sikker på skulle bli innvilget), så nå går det hardt utover sparekonton :(

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er har ikke så stor erfaring med 6x9 bortsett fra at noen av kammeratene mine har det. jeg har brukt originalstedene i bilen min til høyttalere så du må nok heller høre per Perel om det.

 

Alt sammen ja... det er sjef. Hvor mye skal du legge i det da? er det egenkomponetrt pakke eller er det en av de som han har satt sammen fra før.

 

Det er bare å koste på seg. Koste hva det koste vil.

 

Jeg er vaffal storfornøyd med de tinga jeg har kjøpt av han. Det spiller som bare f...

BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fireveis høyttalere er bare et salgstriks, i teorien skal det være to diskanter som tar av seg forskjellige frekvenser. Men det her er bare jall. 3 veis er helt ok. Men du har ikke vurdert å kjøpe komponentsett i stedet for 6x9 ? litt mer jobb å montere men spiller utrolig mye penere med en forsterker på. 6x9 pleier å ha litt sjærende diskant og ekkel mellomtone selv om det kansje speller høyt. Personlig takler jeg ikke å høre på 6x9 ihvertfall ikke på høyt volum. jeg vet at perel import har et komponentsett som speller greit for lite penger. Med mindre han har gått tom.

Build hard Play Loud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mammut89

fireveis høyttalere er bare et salgstriks, i teorien skal det være to diskanter som tar av seg forskjellige frekvenser. Men det her er bare jall. 3 veis er helt ok. Men du har ikke vurdert å kjøpe komponentsett i stedet for 6x9 ? litt mer jobb å montere men spiller utrolig mye penere med en forsterker på. 6x9 pleier å ha litt sjærende diskant og ekkel mellomtone selv om det kansje speller høyt. Personlig takler jeg ikke å høre på 6x9 ihvertfall ikke på høyt volum. jeg vet at perel import har et komponentsett som speller greit for lite penger. Med mindre han har gått tom.

 

Skal ha komponentsett fremme, men mener du at jeg skal kjøpe to, og montere et i hattehylla/bakdøra/bak et sted i tillegg, eller bare droppe alt som har med lyd bak i bilen å gjøre?

 

Komponentsettet jeg skal ha framme er SPL 5,25". (vil ha 5,25" pga at det er det fra før, så jeg håper de vil passe rett inn, uten modifikasjoner). Synspunkter?

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville droppa alt av høyttalere bak og heller lagd lufting til suben ved å skjære hull i hattehylla og trekke over igjen med filt.

De pengene du sparer på å kutte høyttalere bak legger du i et bedre frontsett, og ploootselig har du mye bedre og riktigere lyd i bilen :)

 

Edit: Heisann Jay, fått tak i noe fra over dammen ennå? Eller har du gitt opp?

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jalla

Ville droppa alt av høyttalere bak og heller lagd lufting til suben ved å skjære hull i hattehylla og trekke over igjen med filt.

De pengene du sparer på å kutte høyttalere bak legger du i et bedre frontsett, og ploootselig har du mye bedre og riktigere lyd i bilen :)

 

Edit: Heisann Jay, fått tak i noe fra over dammen ennå? Eller har du gitt opp?

 

jeg skulle få greiene over dammen samtidig med bil, men da selger av bil nr 2 trakk seg ble jeg litt deppa ;) istedenfor stoooor bil fra usa eller TT ble det ny mini fra tyskland :D kosta skjorta riktignok ;)

 

bare hatt bilen 1 mnd, så undersøker koblinger, kassevolum osv. tok noen bilder av den inni + bagasjerom i går som jeg skal legge ut her så jeg kan få litt tips.. bagasjerommet på en mini er mildt sagt jævla lite :D tenker 1stk 10 toms JL f.eks SI har jo ikke 10 toms :(

 

har allerede bose anlegg i den, men det er absolutt rom for forbedring, komponentsett forran og bak på 4 kanals + 10 toms på egen forsterker burde bli bra.

 

både forran og bak er det plass til 5.25" og egen diskant, forran er diskanten høytmontert, så bruker trolig originale hullene, evnt med utbyggere om magneten blir for dyp.

 

må også bygge slik at kan løfte ut dritten når jeg kjører på bane ;) ble litt thread hijacking detta :p redigerer når jeg kommer hjem og får smelt ut bilder og tanker i egen thread :)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jalla

Kan jo anbefale et 10" Etonelement, MYE billigere enn JL saken og har tro på at det vil dra skinnet av pølsa ;)

Sjekk Musical Transparency for mer info. Fører endel snack av typen utpreget HiFi der i gården ;)

 

Sorry for Hijackinga, men alt er i beste mening :)

 

4290 for det der? JL koster ca 4000 importert med frakt og mva ;)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jalla

 

Aha, var litt for kjapp der, men absolutt verdt å vurdere, kan jo spørre RiZLa her på forumet om hva han mener. Han har solgt sine to 10" JL12W7 og forhandler det meste.

 

For min del solgte jeg W7ene for å prioritere mer sq..

 

Valgene mine er nå enten Eton eller CDT Audio... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår