Gå til innhold

tips til nye bassere

Ranger emnet

oter11

Anbefalte innlegg

ønsker tips til nye bassere.

skal være enten to 10" eller to 12",prisklasse opptil 4000 kr stk.

har fra før:

pioneer 8600mp

soundstream vg.5c

rockford 20001bd

planet audio tt5600

stinger 55m2 strømkabel

stinger 1f kondensator

emphaser 12" impulse

pioneer 6x9" (skal byttes ut med 6,5" midbass)

ønsker at det skal spille pent men samtidlig at det kan spille hardt og rått.

skal sitte i en 1990 honda prelude.

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vurdert å kjøpe én skikkelig sub istedet?

JL 12W7

RE XXX 12"

Orion H2

IDMAX 12"

GroundZero GZNW12

JBL W12GTi

Dette var noen bra subber jeg kom på... Alle spiller høyt og bra. Mulig du kan få to til rundt 8000,- av et par av dem.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det var en her som selger RE, men husker ikke hvem...

Fikk litt nerver nå når jeg så at RE ikke var på listen til EMMA! Vil konkurrere med RE til neste år, noen som kan hjelpe meg med det??

Holder på å kjøpe meg disse subbene nemlig...

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt to stk 10" xelent(husker ikke hva de heter,de kostet 3000 kr stk.ikke samme modellen som er på xelent sida)

ikke fornøyd med dem,brant spola på begge med en ss rubicon 404,bra bass men de bør vel tåle denne forsterkeren,selv om jeg brokoblet den.

det haster ikke med å kjøpe akkurat nå,anlegget skal bygges i løpet av vinteren/våren.

jeg bruker nå rockford power t20001bd og en 12" emphaser impulse.det spiller som bare faen det,tatt i betrakning at jeg kjører med 16mm2 strømkabler og uten kondis.

forsterkeren får litt lite strøm merker jeg,spiller skikkelig høyt så blir ikke bassen så pen,merker godt bassen i brystpartiet

er det noen som har noen nettsider om de foreslåtte subberne?

er det noen som har noen erfaringer med noen andre emphaser elementer?f.eks neo eller spl serien.

98 vw golf 4 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke fortsette å bruke emphaser ?Noe annet enn impulse, det er ikke akuratt den mest suverene bassen de har..tvert imot..Har sjøl to stk eXtreme T3 basser`n dems, og er strålende fornøyd, litt billigere enn prisklassa de men..NEO-SPL er jo genial,litt for dyr kanskje men :P hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt så skal det bygges i løpet av vinteren/våren,så det skal vel gå ann og skrape sammen noen kroner

har en kammerat som har extreme basseren,funker bra det.

er egentlig fornøyd med impulsen,men den blir nok for spinkel for rockford forsterkeren,når jeg har en sånn forsterker,så vil jeg jo helst utnytte den fullt ut,på målings papiret som fulgte med så yter den 2320 rms watt i 1ohm

98 vw golf 4 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakser et lite innlegg fra MR. SQ om emnet:

------------------------------------------

Er man ute etter ultimat bass, ville jeg utvilsomt styrt unna både RE XXX og Adire Tumult. Hvertfall når det kommer til lydkvalitet.

Om man setter lydtrykk noe forran lydklvalitet, er disse derimot et godt valg.

Disse bassene har nemlig et meget stort problem, og det er forvregning over 50-60 Hz. Begge disse bassene kommer fra firmaet som desverre tror Lang slaglengde betyr god lydkvalitet og at XBL2 er eneste veien til mål.

Adire er i tillegg et møkka firma å ha med å gjøre (var tidligere Adire representant i Norge).

Det var lenge planer om å ta inn RE til Norge, men personlig føler jeg at bassene er for dyre i forhold til hva du får, og i tillegg går dem motsatt vei av hva jeg føler er veien mot god bassgjengivelse.

Lydmessig er Eton 11-581 utvilsomt en av de lydmessig beste basser på markedet uansett pris. Dette er et hjemme element som spiller ringer rundt det meste. Ulempen med elementet er begrensiningen i lydtrykk. Vil man spille høyere, men samtidig opprettholde mye av kvaliteten, er Eton 10-620Hex et godt alternativ. Dette er en bilstereo bass.

Andre ting å vurdere er utvilsomt Diamond Audio sine Hexacone Basser. Dem benytter Eton sin Hexacone membran på lisens. Disse er så gode av Von Schweikert Benytter en versjon av disse i sin ultimate high-End konstruklsjon.

Ellers har Aura noen fantastiske enheter som koster vanvittig mye penger.

Det vil nok og være dumt å glemme et legendarisk firma som Speaker Works (USD Audio).

mvh

--------------------------------------------------------

Ord vel verdt å legge merke til tror jeg :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i alle ordene i forrige post, da jeg har samme oppfattning og mening..

Til den forsterkeren ville jeg satset på 2 stk Soundstream Van Gogh 12... De er lydmessig perfekt, og med mye guff så kan de spille heeeeeftig høyt...

Har med hell installert flere Van Gogher i biler, og de oppfører seg meget eksemplarisk, tight og fin bass som blander seg perfekt med frontsystemet.. En av de mest komplette og beste subwooferne jeg har hørt til dags dato...

To Van Gogh 12" og en Van Gogh 1600.2 spilte faktisk 143db i dbdrag, og det i tett kasse laget for lydkvalitet... :eek:

Har disse på lager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Jeg er enig i alle ordene i forrige post, da jeg har samme oppfattning og mening..

Til den forsterkeren ville jeg satset på 2 stk Soundstream Van Gogh 12... De er lydmessig perfekt, og med mye guff så kan de spille heeeeeftig høyt...

Har med hell installert flere Van Gogher i biler, og de oppfører seg meget eksemplarisk, tight og fin bass som blander seg perfekt med frontsystemet.. En av de mest komplette og beste subwooferne jeg har hørt til dags dato...

To Van Gogh 12" og en Van Gogh 1600.2 spilte faktisk 143db i dbdrag, og det i tett kasse laget for lydkvalitet... :eek:

Har disse på lager...

Hvordan spiller disse subbene i forhold til en jl-audio 12w7? Vet at prisforskjellen er stor :)

92`Sierra sedan Sapphire 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider