Gå til innhold

Nytt batteri, hjelp!

Ranger emnet

horafeisq

Anbefalte innlegg

Originally posted by autod

Bare spør etter en rest... restene til glassmesteren er ofte ganske store...:) men hallo alle som skal ha plexi/lexan, hvorfor bruker dere ikke vanlig glass...??? mye bedre, du slipper riper, å det er billig, å det går ikke i stykker hvis alle tror det, bruker alltid det jeg, fra 4mm og oppover, avhengig av størrelse å hva det skal brukes til...:) løp å kjøp!!!!! :)

Jeg skal bruke det som bunnplatte i bæggisen (over forsterkerne i bunnen). Hvilken tykkelse anbefaler du da? Er det egentlig ikke nøye bare det er over 4mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by autod

så lenge det ikke er snakk om flere kvadratm, eller at du skal danse på den er det ikke noe prob.....:)

Nei den må bare holde vekten av uzi'en min evt. de jeg skal dumpe i madlavannet :D

autod: you got mail! Takker for handelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Den dynamoen du har i bilen nå, er sannsynilg enten 70 eller 80A. Gå inn på gsbildeler på E36, last ned pdf'en som heter tenningsdeler, der finner du de forskjellige dynamoene som paser til de forskjellige E36 modellene. Den 140A dynamoen er egentlig for 320i og større, men det er sikkert ikke så mye jobb å få den til å passe

'

Har sjekket opp nå og fant denne til E36:

12311744567 320 I, 325 I M50 (140A) 92- Stk 3600,- B

Men dette må jo være noe som kan kjøpes fra en bilskrot? Vil ikke en gammel dynamo funke fint? Prisen på en ny blir jo 4464 inkl. moms uten frakt så det er jo sikkert en del penger å spare her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a-b-3

'

Har sjekket opp nå og fant denne til E36:

12311744567 320 I, 325 I M50 (140A) 92- Stk 3600,- B

Men dette må jo være noe som kan kjøpes fra en bilskrot? Vil ikke en gammel dynamo funke fint? Prisen på en ny blir jo 4464 inkl. moms uten frakt så det er jo sikkert en del penger å spare her.

Det vil nok være mulig å finne denne på en skrothandel. Ser du bor i stavanger, gå inn på http://www.knoks.no og søk der. Det er hjemmesida til knoksen som ligger ved kvadrat.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Det vil nok være mulig å finne denne på en skrothandel. Ser du bor i stavanger, gå inn på http://www.knoks.no og søk der. Det er hjemmesida til knoksen som ligger ved kvadrat.

I know. Har faktisk vært der å kjøpt baklykter til Civic'en min da biltilsynet starta krig om lexuslykta mine :mad:

Ja jeg sendte en felles mail til en hel haug av biloppsamlere nå nettopp. :) Sikkert noen som har. Hvordan er levetiden til disse dynamoene da? Er de stort sett i god stand, og har samme effekten/kvaliteten som når de var nye eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hvor langt den har gått. Har den stått fra den var ny i en bil som har kjørt 500000km så er den sikkert ikke så veldig bra. Somregel er det børstene som ryker/blir utslitt i dynamoer. De pleier vare ganske lenge.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra gsbildeler om dynamoen (140A):

"Den passer dessverre ikke rett inn så det må nok tilpasses litt. Du skal få den for 4300inkl mva og frakt.

Det er ikke samme braketten som fester den til motoren. Har ikke svar på akkurat det som må gjøres."

Noen som vet hva som må gjøres, og hvor jeg får deler til dette? Skrothandlerne har ikke plenty med disse dynamoene for å si det sånn. Ingen av de jeg har kontaktet som har hatt den til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

a-b-3: Hvordan står det til med prosjektet?

Til bilbatt. guruer:

Hva slags batteri for å drive dette da:

Høyttalere

Monoforsterker til sub

Hovedforsterker til høyttalerene

Subwoofer 13"

:D

Har skjønt av Oddessey & Stinger er samme greie??

Og hva med størrelse på dynamo for dette oppsettet? 140A?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider