Hersker Hans Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Bilen min er ombygd fra 2.8 liters sugemotor til 3.5 liters turbomotor. Ombyggingen er godkjent i det svenske vognkortet jeg fikk med. Jeg regner ikke med at det blir så enkelt at det norske biltilsynet godkjenner bilen på grunnlag av godkjenningen den har i vognkortet fra Sverige. Jeg fikk også beskjed om at jeg måtte ha et ECE papir fra BMW for å få bilen godkjent. Var hos BMW Norge på Fornebu i dag. Der fikk jeg skjema for å bestille ECE papirer. Koster 3000 kroner å få de til å ordne papirer til meg!! De sa også at det kom til å ta litt tid. Får jeg skilter på bilen i Januar Februar så er forsåvidt jeg fornøyd da. Trodde ikke man trengte ECE papirer på så gammel bil. Noen som vet hvilket bilitilsyn som er snillest på Østlandet? Noen som vet om andre måter å skaffe ECE papirer enn gjennom BMW Norge? kontakte BMW i Tyskland selv? håper noen har noen bra tips og svar. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 http://www.tyskland.org/ece.htm kanskje de her kan hjelpe deg.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Hva med å vente til etter årsskiftet og få godkjent bilen som veteran? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Originally posted by Hot Rod Hva med å vente til etter årsskiftet og få godkjent bilen som veteran? Og slipper omregistreringsavgift/årsavgift mm... Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Ja, selvfølgelig. Venter med å hente skiltene til 2005. Men det er ikke noe problem å godkjenne bilen rent teknisk på biltilsynet før den tid. Prøver å være litt tidlig ute her. Problemet mitt er at bilen har større motor enn originalt. BMW Norge på Fornebu var ikke veldig behjelpelige på det akkurat. De sa at biltilsynet ikke hadde lov til å godkjenne ombygde biler i det hele tatt. I verste fall får jeg sette inn en 2.8 liters na motor å godkjenne bilen. Og så søke om ombygging senere. Virker ikke som om de klarer å slå 2 fluer i en smekk her. De må jo være hundrevis av Turbokonverterte BMWer i dette landet? Da jeg var på Lånkebanen tidligere i høst var det jo mange som hadde turbo på bimmerne sine. Noen som har noen tips? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Husk at hvis bilen er ombygd til turbo i senere tid kan dette bli riktig dyrt for deg, selv om det er en veteran. Bilen blir registrert som en veteran i Norge, med de fordeler dette medfører i årsavg og omreg avg., MEN importavgiften (vekt, volum og hk) utregnes fra den datoen bilen var ombygd i sitt opprinnelige land... Sjekk link, og husk å lese vedlegga nederst på siden! http://www.vw2you.com/article/view/259871861721/articleId___869057727831/?PHPSESSID=153bc7542c607688b3aa24ab49244879 Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.