Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Erik: Takk for den :D Jeg har vel gjort allt selv utenom å bygge den motoren. For det første har jeg ikke utstyr osv til å bygge no slikt, det koster flere hundre tusen bare det ikke sant. Pluss all kunnskap om det, så har må man ha erfaring med motorbygging. Alf har mange år med akkurat det og det er derfor han drar ut godt over 100 hk pr. liter.

 

velocitoy: Enig, finnes ikke spesielt i det hele tatt. Satt bort allt og ikke rørt en skrue selv...... Not.

 

fjelling: Takk. Og grunnen til at det ikke er flere N/A motorer er at det koster flesk å bygge.

Luftfilterboksen er grom, får skikkelig kald luft, og demper motorlyden litt. Så bare positivt.

 

Den luftboksen din! , har du lagd den selv?, og finnes det fler? Jakter litt på en grei boks som er stor nok:::kiddie

 

OG finnes det noe bilde av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er lagd selv, eller fasogen - grunnformen.

Støpingen ble satt bort til Composit.no.

 

Denne har jeg form til og den er mer enn stor nok. Spørs jo litt på lengden på traktene vel og merke.

 

 

Kan alltids ta bilder om ønskelig.

 

 

Erik: Ingen dekkspons, men på bane skal jeg ha skikkelig vare som sitter skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er lagd selv, eller fasogen - grunnformen.

Støpingen ble satt bort til Composit.no.

 

Denne har jeg form til og den er mer enn stor nok. Spørs jo litt på lengden på traktene vel og merke.

 

 

Kan alltids ta bilder om ønskelig.

 

 

Erik: Ingen dekkspons, men på bane skal jeg ha skikkelig vare som sitter skikkelig!

 

OK, det som er problemet mitt!, og de andre som kjører med samme innsug/spjellhus som meg på 16v, er at lengden på de største basplatene til fks pipercross er for korte, så man må slipe i plastkanten på filteret for å få det på. andre alternativet er å bruke basplata til ITG beregnet for 6sy., men den butter som regel i torpedoen. Og Khøler skal ha et helt statsbudsjett for en bra boks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hva heter sjappa til alf eng????

 

hadde tlf nr dit men finner det ikke igjen... har et ærend der med en maskin...

 

Han bygger bra saker... er du fornøyd??? var og titta på en 3,3l b-230 egenproduksjon fra SPM i alu... med løse sylinder foringer og data sprut...+++++ skal snart bremses og inn i bil... blir en fin sleeper..... (glemte kamera) skal prøve å få tatt bilder og legge ut på mediaforumet..

 

P.S N/A er veien og gå... konge bil....!!!! skulle vært flere av denne typen.

Moment er avhengighetsskapende..

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hva heter sjappa til alf eng????

 

hadde tlf nr dit men finner det ikke igjen... har et ærend der med en maskin...

 

Han bygger bra saker... er du fornøyd??? var og titta på en 3,3l b-230 egenproduksjon fra SPM i alu... med løse sylinder foringer og data sprut...+++++ skal snart bremses og inn i bil... blir en fin sleeper..... (glemte kamera) skal prøve å få tatt bilder og legge ut på mediaforumet..

 

P.S N/A er veien og gå... konge bil....!!!! skulle vært flere av denne typen.

Moment er avhengighetsskapende..

 

Engs-auto.no

 

Der finner du det du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår