Gå til innhold

Jeg trenger forsterker og sub :)

Ranger emnet

CrZyWiz

Anbefalte innlegg

Originally posted by CrZyWiz

Heisann!

Nå er lønna kommet,så nå må det bli litt lyd.

Noen her som har noe greit og selge meg?

trenger en sub,10\12" som spiller bra. og forsterker til den.

kom med forslag :D ikke sinnsvake priser,da jeg ikke skal koste på SÅ mye.

Åssen bil, og gi gjerne ett hint om prisklasse :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ikke såååå vanskelig bil å få lyd i da..

Og til den prisen så får man noe som er greit nok..

Forsterker:

Lightning Audio Bolt B2.300.2

Subwoofer:

Lightning Audio Strike S4.10.4

Så har du en grei løsning til 3000, for 200kr mer så få du en 12" istedet for 10"

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en BMW E36 Coupe...325 visst det har noe og si.

visst vi sier 3000 maks. gjerne under.

Mitt råd er å gi blaffen i hele subben. Med budsjettet og bilen du har skal det mer til å få noe til å funke skikkelig.

Personlig ville jeg tenkt helt annerledes.

Begynn først med et skikkelig godt frontsett, om du kan tyne litt mer penger, komplimenter med en forsterker.

Dette vil gi mye mer musikkglede i bilen din enn å slenge inn en halveis sub og forsterker. Skal litt jobb til å få skikkelig god dypfrekvensgjengivelse i bilen din.

Når du senere har litt mer penger, ville jeg begynt å tenke på sub.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Mitt råd er å gi blaffen i hele subben. Med budsjettet og bilen du har skal det mer til å få noe til å funke skikkelig.

Personlig ville jeg tenkt helt annerledes.

Begynn først med et skikkelig godt frontsett, om du kan tyne litt mer penger, komplimenter med en forsterker.

Dette vil gi mye mer musikkglede i bilen din enn å slenge inn en halveis sub og forsterker. Skal litt jobb til å få skikkelig god dypfrekvensgjengivelse i bilen din.

Når du senere har litt mer penger, ville jeg begynt å tenke på sub.

mvh

HUSK! ikke alle har like store krav som deg, mange klarer seg med orginalhøyttalerene, men vil ha litt mer guffe i de dype frekvensene, og han har en coupe, ikke sedan bil, dvs lett å få lyd i...

Pakkeløsninger en en annen måte å gjøre det på, men det er det kun det billigste som er puttet i den pakken, og det er kanskje ting der han ikke trenger..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer som Zetec sier,jeg er ikke så kresen som mange av dere. Synes orginalhøytalerne framme spiller greit nok. men ingenting bass. så jeg tenkte og beholde de en stund...å ordne til med grei sub som hjelper til på bassen. så senere da ordne til med skikkelig frontsett som kan spille høyere. i de pakkene er det jo slike 6x9,som ikke skal eksistere i min bil :op

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

HUSK! ikke alle har like store krav som deg, mange klarer seg med orginalhøyttalerene, men vil ha litt mer guffe i de dype frekvensene, og han har en coupe, ikke sedan bil, dvs lett å få lyd i...

Sant nok at ikke alle stiller like store krav som meg, da hadde mange slitt:D ;)

Når det gjelder ditt utsagn om at coupeer er lette å få god lyd i, er det en sannhet med meget store modifikasjoner. Om coupeen er like tett som en sedan, er det overhodet ingen forskjell.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,bilen virker tett og kompakt. men har en kompis som hadde en slik sedan. han fikk rimelig god lyd...med en 12" Boss sub sak..noe jeg ikke skulle trodd :P

Zetec; Men den der LA strike subben? spiller den bra? f.eks i forhold til RF Punch Stage 2 som ligger ca likt i pris. og hadde ikke du noe brukt liggende fra demobilen?

mvh

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,bilen virker tett og kompakt. men har en kompis som hadde en slik sedan. han fikk rimelig god lyd...med en 12" Boss sub sak..noe jeg ikke skulle trodd :P

Zetec; Men den der LA strike subben? spiller den bra? f.eks i forhold til RF Punch Stage 2 som ligger ca likt i pris. og hadde ikke du noe brukt liggende fra demobilen?

mvh

Ville tro at de spiller ca det samme, Stage 2 subbene koster jo ca 2-300kr mer da enn Striken..

Du vil nok bli fornøyd uansett hvilken av de du velger. Kan jo sjekke hva slags pris jeg kan få på punchen, men noen særlig forskjell på lyden tror jeg ikke det vil bli..

Når du spør om jeg har noe fra demobilen, joda har jo det, men anlegget i den kostet jo over 100 000, så sannsynligheten for at man får noe fra den under 3k er vel liten ;)

Og til Mr.SQ, skjønner ikke helt åssen du vil få en coupe like tett som en sedan? Hattehylla er 4mm "papp" ikke 2mm stål og 4mm papp, hehe..

Vet at Honda har noen coupeer som etter min mening ikke er en coupe da..

En coupe i mine øyne er en bil hvor du kan åpne bakluka og krabbe inn i bilen uten å tippe ned seteryggen..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Og til Mr.SQ, skjønner ikke helt åssen du vil få en coupe like tett som en sedan? Hattehylla er 4mm "papp" ikke 2mm stål og 4mm papp, hehe..

Vet at Honda har noen coupeer som etter min mening ikke er en coupe da..

En coupe i mine øyne er en bil hvor du kan åpne bakluka og krabbe inn i bilen uten å tippe ned seteryggen..

Da må jeg si at du har en feil oppfattelse av hva en coupe er. Det du snakker om er det som noen kaller kombi i Norge, mens amerikanerne kaller det Hatchback. Coupe er noe helt annet, det er 2 dørs bil, gjernen en 2 dørs utgave av en sedan.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider