Hayabuza Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 hva skjer vis oljereturen fra turboen blir lokkert? fyker turboen eller raser hele motoren? har en volvo b21at forgasser turbo sak på innsuget er det en fin liten "ting" som står midt på og blåser ut luft hele tia.. før så var den kobla til veivhusutluftinga.. er det noe særlig da? å få trykk neddi der? skal ut på langtur på torsdag så det er litt kjedelig å stoppe på dovre med rasa motor starta motoren og drev å rusa den litt og finjusterte litt tenning. så syntes jeg turboen og eksos sia var så jævla varm, mesten ubehagelig å ha ansiktet nede ved turboen. så tok jeg opp lokket for olje på fyllinga og starta motoren, da dampa/røk masse derifra. så titta jeg på lokket og inne i lokket var det en hvit krem! hva faan?! skal turboen være så jævla varm? og det skal vel ikke ryke så massivt fra toppen? noen som har noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Skal ikke ha trykk nedi veivhuset nei, og du bør bytte olje, enten så skommer den eller så er det vann i olja, for gammel med andre ord. Veivhus-ventilasjonen bør du lage en annen vri på, enten før turboen eller ut i friluft via ett filter, finn ut åssen det skal være, hvis ingen her kan hjelpe så hør med volvo, var jo de som solgte turbosetta. Hvis du blokkerer oljereturen så havarerer turboen, kan ikke utelukke ev. følgeskader av turbohavari. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.