Gå til innhold

Hvilken kondensator er best? + Ny dynamo?

Ranger emnet

BeemerZ1

Anbefalte innlegg

Skal ha kondensator til forsterker på 4-5000W (RMS), og har tenkt å kjøpe Stinger sin 5F. Det skal jo være passelig med 1F per 1000W. Men så så jeg f.eks. en Lanzar 50F... Disse koster omtrent det samme, så hvilken vil være best?? Lanzaren er vel umulig 50 vrikelige F? Vet heller ikke noe om indre motstand i den.

Til slutt, er Stinger sine SuperCaps så bra som de skal være?

Skal også ha meg ny dynamo. Har en 70A Valeo nå, menhar sett at Bosch har 120A som skal passe i min bil ('94 Golf 1.8 8v). Skal jeg nøye meg med denne plus en Ladac, eller bør jeg heller se etter en større på nærmere 200A? Hvor kjøper man i så fall disse? Gjerne i USA...

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soundstream har en fin en på 40F og de, men jeg forstår egentlig ikke hvordan det kan være fysisk mulig å få 40F i en så "liten" boks... Med tanke på hvor stor en vanlig 1F er.

De ser jo sinnsykt rå ut da, det skal de ha...

Vil jeg i det hele tatt få bruk for mer enn 5F?

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dem ikke ennå, men har planer om å kjøpe meg to stk. Zapco C2K 9.0XD... Skal bygge om anlegget i vinter.

Disse leverer minst 2400W RMS hver i 4 Ohm, og da blir det sånn ca 5kW.

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

Har dem ikke ennå, men har planer om å kjøpe meg to stk. Zapco C2K 9.0XD... Skal bygge om anlegget i vinter.

Disse leverer minst 2400W RMS hver i 4 Ohm, og da blir det sånn ca 5kW.

'

Hadde 1 slik jeg.. Men den ble solgt her for en stund siden..

Har 2 stk C2K 4.0X igjen, du trenger vel noe slikt om du skal ha 2 9.0'er.. Det er jo mye kraft...!

Veil er 18.000,-

Selger de for 7.000,- pr stk.. Den ene er brukt til litt testing, men uvesentlig lite..

3 års garantien medfølger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer meg fint med Olympus'en min forløpig!

Den leverer i hvert fall rikelig med effekt til 1 par Focal 165K2P og 1 par Focal 165V2...

Har planer om å teste å koble to brokoblede kanaler på subben, og se hvor bra det blir. Leverer jo over 550W i 2 ohm, så den kan gjerne hamle opp med JL'en? Selv om jeg absolutt ikke forventer det.

En bra pris var det i hvert fall:)

Hvor mye gikk 4kW'en din for da?

Og hvorfor solgte du den?

Hva brukte du den på?

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

Klarer meg fint med Olympus'en min forløpig!

Den leverer i hvert fall rikelig med effekt til 1 par Focal 165K2P og 1 par Focal 165V2...

Har planer om å teste å koble to brokoblede kanaler på subben, og se hvor bra det blir. Leverer jo over 550W i 2 ohm, så den kan gjerne hamle opp med JL'en? Selv om jeg absolutt ikke forventer det.

En bra pris var det i hvert fall:)

Hvor mye gikk 4kW'en din for da?

Og hvorfor solgte du den?

Hva brukte du den på?

Hadde en 9.0xd, ikke 4kw...

Den gikk for 9500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk i en dynamo katalog fra f.eks bosch om hva som har lik innfesting,vinkel, remhjul osv som din egen. Se gjerne på TDI biler fra VAG. På Seaten min sitter det en Passat TDI dynamo, sammen med en Ladac så holder det enn så lenge.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Hei..!

Stinger sine kondensatorer er veldig gode de, hadde en sånn selv... Selger Stinger sine 5 farad for 3500,- nå.. ;)¨

Veil pris er 8000,-

Ellers, så har Soundstream en meget snasen 20farad kondis til 4990,- ;)

Du kan du sende meg PM evt svare hær med kontakt info RiZLa?? Er interessert i å kjøpe den Stingeren på 5Farad.

PM er også sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider