joarek Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Etter motorbytte osv har jeg ikke fått viskerene til å gå! Tviler på at det har noe med motorbytte og gjøre men jeg hadde ikke dette problemet før. Det som skjer er en summing i relé når hendelen settes i "viskemodus", dette høres også i selve viskermotoren også og lyder variabelt ettersom jeg bruker hendene til og bevege viskearmene fram/tilbake. Har byttet til speedo med kjørekomputer(260 16v) og også hendler (m/knapp til denne) men tror ikke det har noe med saken å gjøre! PS. Summingen er kraftigere på de to øverste posisjonene. Takker for tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Kan høres ut som dine nye hendler ikke er kompatibelt med det gamle reléet, og at viskerne derfor ikke virker. Hvis reléet får strøm inn på feil plass vil det bare summe, og ikke slå inn med et klikk som det skal. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet September 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Sitter samme relé i min som på en annen gti jeg så på hugger´n, har også byttet med et annet relé nr 17. og det samme skjedde... Fikk høre at det muligen var selve viskermotor som har gått fyken... Får plukke med et "nytt" og sjekke... PS. hendlene er identiske foruten bryter og knapp på enden av høyre hendel der ledningene går utenom de som sitter på "sokklen". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Ok....virker bare rart at det ikke funker etter motorbytte...at vindusvirkermotoren tar kvelden samtidig er jo litt av en tilfeldighet! Du får prøve måle med et måleapparat, se om du får korrekt spenning frem til viskermotoren. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 ... evt sette 12V direkte på motoren på riktig plass selvfølgelig. Alt tyder jo på at det er de nye hendlene som gjør dette. Du kan jo prøve å sette på gammel hendel for å teste. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg