Elanzer Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 og du mener at 1 stk billakerer ikke gjør skikkeleg forarbeid på grunarbeidet? uansett... så er lakk på en måte lik betong, FULT av porer... og viss man har tykt med lakk så sier det seg selv at sjangsen for at fuktighet skal finne vegen inn til stålet minsker jo tykkere den er... og for å si det sånn så har eg klargjort FLERE hundre biler til lakk... så du trenger ikke komme å si noe på det... og det at eg mener at det er "viktig" med nok grunning og rustbeskytene og lakk inni hjulhusa er at her blir det mye steinsprut og slitasje på lakken enn på mesteparten ellers på bilen... og med å ha mer lakk der vil gi den mer å slite på før den har slitt den helt ut, og dermed holder den seg lengre rustfri... Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Helt enig med Elanzer, og de lakkererne du driver og prater om, spør dem hva dem heller hadde gjordt på sin egen kjerre! :w00t Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffy Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 og det at eg mener at det er "viktig" med nok grunning og rustbeskytene og lakk inni hjulhusa er at her blir det mye steinsprut og slitasje på lakken enn på mesteparten ellers på bilen... og med å ha mer lakk der vil gi den mer å slite på før den har slitt den helt ut, og dermed holder den seg lengre rustfri... Hørt om sprøytekitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffy Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Helt enig med Elanzer, og de lakkererne du driver og prater om, spør dem hva dem heller hadde gjordt på sin egen kjerre! :w00t Har vært med når de har lakkert sin egen "kjerre" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 "sikkert" Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Elanzer er vell billakkerer selv.. så tror faktisk han veit hva han gjør.. hvorfor sitte å skrive drit du ikke har peil på.. bare "hørt"... nokk ot Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roadrunner Custom Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Dette blir bra,morro å se noen som vil ha det som ikke blir synelig bra også :) Det er da det blir gjennomført arbeid. Stå på :) Siter Roadrunner Custom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 beundringsverdig arbeid... tøft å se at noen har baller til å gå i gang å bruke så mye på en gammel bil og arbeide så mye for den... (det er jo noe mange har lyst til men man har kansje ikke anledning pga. penger, plass, jobb/skole, bedre halvpart og frykt... ) så det jeg vil si, JÆVLIG bra arbeid, lykke til videre samt at jeg kommer til og følge med på denne tråden. gleder meg til du blir færdig.. Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffy Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Elanzer er vell billakkerer selv.. så tror faktisk han veit hva han gjør.. hvorfor sitte å skrive drit du ikke har peil på.. bare "hørt"... nokk ot bare har hørt? Har en bror som er billakkerer og har vært med når han har lakkert biler. Har tilbragt mange timer på verkstedet han jobber.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffy Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 "sikkert" Hva faen vet du om det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 betyr det at du veit det 100% sikkert at det er unødvendig det Elanzer gjør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 okok, siden du har en bror som er lakkerer laffy så veit du HELT sikkert hva som er best... uansett... :rolleyes: selv om man aldri gjør det betyr det ikke at det er det beste alternativet... grunnen til at mange ikke sprøyter fyller i motorrom f.eks er at de ikke gidder pusse det 2 ganger :) men er man perfeksjonist... så er man perfeksjonist, og da passer man på at det rustet man har fjernet ikke kommer tilbake på MINST 20år... (forhåpentlegvis) :D hehe Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffy Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 okok, siden du har en bror som er lakkerer laffy så veit du HELT sikkert hva som er best... uansett... :rolleyes: Har ikke sagt jeg vet hva som er best.. Er lakkererne jeg har snakka med som sier det, men en med fagbrev som har jobba mange år har sikkert ikke like mye peiling som en lærlig :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 Det er de som veit hvor man kan slurve og ikke slurve... Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kennske Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 ja, har nå gåt til innkjøp av min første bil B) som da er en mazda 626 GD, og setter INGEN frist til når det skal bli ferdigt :rolleyes: det er en 2.0 12v forgasser, venter på brev fra IF, når eg får det så kan eg bare "dra" den hjem, blir motorbytte også til slutt :) hehe vel... oppdaterer den første tråden, slik at folk får et lite sammendrag av hele posten, denne posten vil bli oppdatert etterhvert som nye deler kommer flygende også :D får vel bare starte da ? understell: alle stag i understellet bak nye (6stk) eit nytt stag som går mellom noen andre stag tar denne fra en GV (stasjonsvogna av GD, denne ble laget til 96) nye polyforinger overhalte bremsekaliprer bak subaru legacy V6 bremsekaliprer framme borra skiver framme og bak carbonfiber bremseklosser framme og bak stabbstag mellom støtdempertårnene framme motor: ny motor, 2.0i 16v dohc (FE3) den har 148hk orginalt chip fra nederland, gir ca 13hk mer pustefilter til toppen karroseri: nye hjulbuer bak nye hjulhus/støtdemper tårn bak ny bensintank nytt påfyllingsrør sveist litt på kanalen sveist igjen emblemhull, viskerhull og spylerdyse hull i bakluka sveist igjen antennehullet i taket tettet den orginale skiltgropa på bakluka R33look baklykter (igang) vinge orginal lippe under framfangeren nye dører nye låser (den har vært stjålet før eg kjøpte den så defekte låser der) sveist rusthull i nedredelen på bakskjermen hvor festene til bakfangeren var... sandblåst nedre delen av rumpa på bilen intriør: GLX pluss intriør: nye stoler framme og bak dørtrekk med elektriske vinduer elektriske speil med blåtona glass fra usa taklys med 2 spotter fra usa bertini ratt momo nav blågirkule og trekk fra bilxtra 15kg noisekiller nytt speedometer hus oljetryksmåler voltmeter luft/bensin måler (er ikke sikker om eg skal montere denne) dvdspiller 7"widescreen lcd skjerm i egenbygd flipdown cd/mp3spiller RF power frontsett oppdaterer når eg kommer på mer :D kor mye beltalte du for hjulhus/støtdemper tårnene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg