Gå til innhold

6*9 Høytalere

Ranger emnet


fribbern

Anbefalte innlegg

I min Mondeo sitter det orginalt 6*9 høytalere i dørene. jeg har lest litt rundt på forumet, og da har jeg fått inntrukk av at 6*9 høytalere ikke er noe særlig.

 

stemmer dette? jeg skal sette inn nye høytalere veldig snart. hva bør jeg velge?

 

vis jeg vil ha noen annet en 6*9. blir det ikke litt stress med tanke på å få skrudd høytalerene fast i dørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fribb

I min Mondeo sitter det orginalt 6*9 høytalere i dørene. jeg har lest litt rundt på forumet, og da har jeg fått inntrukk av at 6*9 høytalere ikke er noe særlig.

 

stemmer dette? jeg skal sette inn nye høytalere veldig snart. hva bør jeg velge?

 

vis jeg vil ha noen annet en 6*9. blir det ikke litt stress med tanke på å få skrudd høytalerene fast i dørene?

 

Det er ikke 6x9 orginalt men 5x7 eller 6x8, husker ikke helt..

 

Det lureste er å lage en brakett på 5x7 eller 6x8 hvor du da montere inn mellomtone/bass og diskant i denne braketten.

 

Har klart å montere 6x9 sjøl men det blir noe jall..

 

Tror også jeg selger slike ferdigbraketter hvis man ikke vil lage sjøl..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

en kunde av meg monterte akkurat et par vibe sr 69 6x9" i døra på en mondeo uten problemer, og disse har stor magnet. har ikke prøvd på det selv, men skal ikke våre no problem. lån deg et par 6x9" og prøv om det passer. er ikke værre

 

Hmmms da har de enten bytta størrelse til 6x9 på den modellen av mondeo, eller så er ikke den 6x9'en montert skikkelig..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

 

Det er ikke 6x9 orginalt men 5x7 eller 6x8, husker ikke helt..

 

Det lureste er å lage en brakett på 5x7 eller 6x8 hvor du da montere inn mellomtone/bass og diskant i denne braketten.

 

Har klart å montere 6x9 sjøl men det blir noe jall..

 

Tror også jeg selger slike ferdigbraketter hvis man ikke vil lage sjøl..

 

 

hvordan vet jeg vilken størrelse det er på høytalerene? kan jeg måle dem selv og finne ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår