G60Turbo Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 Dette kommer til å bli et meget "low cost" opplegg som har som mål å kunne gi mye moro for lite penger samt lite grå hår.... Skal bli en ekstra bil jg kan rase rundt i uten å få hjertet i munnen hver gang jg ser ett hull i veien eller en aggresiv gråmus bak rattet i fiestan.... Her er de foreløpige planene, spontane endringer vil komme.... Om det er noen som har protester og tips, så er det bare å fyre løs! Karosseri: 81 mod mk1 1,5 S. Mer eller mindre helt, mangler vel en ca 20-30kg stål som har gått over til rust.... bilder kommer...:D Motor: 2.0 16v ABF. Haltech E6K datasprut. Bosch "groose" pumpe, just. bensintrykk reg. Sveise sjikkeli grenrør. Girkasse: Golfmk2 16v kasse 2Y, 4 puch sinterclutch Bremser: G60 rundbaut. Eller no lignende. Understell: Harde foringer og no harde dempere og fjører. Sveise no stabstag her og der. Div: Rive ut alt av unødvendig vekt(helt ned til dørknottene!), sveise bur. Målsetting: Er først å klare å få bilen eu-godkjent i den tilstand den er nå, deretter sitter jo skiltene på i to år HELT av seg selv, og da er det jo moroa kan begynne, frem me vinkelsleepern og svetsen! Det legges til at det IKKE er et mål å lage en stylish bil, utseende vil ikke bli no pri, men det er mulig at de værste rusthullene/flekkene sparkles og males. Må jo ha no å gjøre i vinter...... :) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 hørtes ut som et artig prosjekt.. ha noe å gjøre i vinter? hørtes ut som den var fin å kjøre med i vinter den der.. :D :D Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 du kan komme opp til meg å mekke turbo på min golf om du har lite å finne på i vinter :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Bigton Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 G60turbo: Vet du vem som selger sinterclutch til bra pris ? Er det mk2 med g60turbo du har? Litt info og bilder da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 Har kanskje gearkasse til deg, 91mod gti. Samme utv.som golf1 gti ca. Skal kanskje selge gule koni og HR fjører, demperne framme og fjørene kun 200mil men demperne bak har gått 3000mil trur eg. Har og gamle koni framdempere med eibach fjører, 3000mil. Bud mottas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 30, 2002 Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 Originally posted by Christian G60turbo: Vet du vem som selger sinterclutch til bra pris ? Er det mk2 med g60turbo du har? Litt info og bilder da! Info og Bilder --> Her Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 30, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2002 Originally posted by Christian G60turbo: Vet du vem som selger sinterclutch til bra pris ? Er det mk2 med g60turbo du har? Litt info og bilder da! Hva skal du ha sinnakløtsj til? Clutch & brems i oslo er jo kjent for å ha peil, de lager etter dine ønsker. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Bigton Skrevet Desember 1, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2002 Til golf 1 g60turbo! Er ikke helt sikker på hvilken kasse! gti eller g60 kasse! Det beste er g60 kasse med lsd diff men det koster da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Desember 1, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2002 G60 kasse er jo kjempekasse og begynne med da, eller 16v kasse. Mindre jobb å sette inn 16v kasse da, slipper å bygge om clutchen. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2002 Hvor mange hk kommer du til ca før 16v kassa bynner å slite? rundt 220hk!? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Desember 2, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2002 Det finnes ingen fasit på hvor mye en kasse tåler, kjørestil er veldig avgjørende. Det er momentet som knekker kassa. For å si det sånn: Tung bil, sinna clutch, slicks,400nm og Mr.X bak rattet = 16v kassa rekker ikke å snurre rundt en jævla gang.... :D :D :D Lett bil, standard clutch, 155R 13, 400nm og apekatt bak rattet (eller Mr. X) = og man klarer ikke å ødelegge 16v kassa selv om man går in for det! nesten da..... det er iallefall sånn det funker! men d skal mye til å renske dreva i kassa, diffen derimot kan ta kvelden om man burner litt.... er ikke sunt å la det stå å spinne på ett hjul! Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2002 Originally posted by G60Turbo Tung bil, sinna clutch, slicks,400nm og Mr.X bak rattet = 16v kassa rekker ikke å snurre rundt en jævla gang.... :D :D :D Lett bil, standard clutch, 155R 13, 400nm og apekatt bak rattet (eller Mr. X) = og man klarer ikke å ødelegge 16v kassa selv om man går in for det! nesten da..... Hiv på en sånn her da.. 950kg's Golf, standard 16v clutch, 205 16", litt over 300nm og meg bak rattet :) Definisjon av Jonte bak rattet. En som gjerne liker å gi gass. Dra bilen ut på turtallet før han girer. Men, spinner minst mulig.. Litt av og til når jeg blir for ivrig på gassen.. :) Holder den 16v kassa da? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Desember 2, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2002 Da holder den ca 21364km sånn røffli.... 16v kassa holder jo, men da må det jo kjøres normalt da, er ikke håp om man kjører som idiot hele tiden. Men 16v kasse får man jo for et par lapper, så det er jo kan man jo regne inn i forbruksbudsjettet......:D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet Desember 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2002 Trodde girkasser var forbruksvare jeg.. Sinterlamell clutchen min skulle tåle 640nm.. Gleder meg til å stå i kø med den.. :( Men den gullfargede 16v turbo golfen kjører jo med 16v kasse. har jo holdt en stund. tror han har ryki en kasse eller noe.. G60turbo: du har vel pratet litt med ruud motorservice. han vet vel mer om den bilen. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Desember 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2002 Uansett kva kasse ein bruker av g60, 16v, gti eller 4tr.1.1 så er det ikkje trøbbel å knekke den på ein kveld med 70hk. Trøbbelet er grep ut av sving, den spinn på innerhjul, pinjongdrevet eller kva pokker det er løsner og flyg ut av kassa. Så sit ein der med fingern i rompa, oljedam under bilen, stål og alubiter ligg strødd utover vegen dei siste 50 meterne. Skal ein ha kasse som held må ein ha diffbrems typ vw motorsport, quaife, peloquin, sellholm osvosv. Sjølve dreva vil i dei fleste tilfeller holde til~300hk GTI kassa eg hadde i vår stod i ein scirocco med 250hk før, det holdt men berre fordi han ikkje dreiv å spann og herja med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg