Gå til innhold

Prosjekt mk1 av BakgårdsRasing.

Ranger emnet


G60Turbo

Anbefalte innlegg

Dette kommer til å bli et meget "low cost" opplegg som har som mål å kunne gi mye moro for lite penger samt lite grå hår....

Skal bli en ekstra bil jg kan rase rundt i uten å få hjertet i munnen hver gang jg ser ett hull i veien eller en aggresiv gråmus bak rattet i fiestan....

 

Her er de foreløpige planene, spontane endringer vil komme....

Om det er noen som har protester og tips, så er det bare å fyre løs!

 

Karosseri: 81 mod mk1 1,5 S. Mer eller mindre helt, mangler vel en ca 20-30kg stål som har gått over til rust.... bilder kommer...:D

 

Motor: 2.0 16v ABF. Haltech E6K datasprut. Bosch "groose" pumpe, just. bensintrykk reg. Sveise sjikkeli grenrør.

 

Girkasse: Golfmk2 16v kasse 2Y, 4 puch sinterclutch

 

Bremser: G60 rundbaut. Eller no lignende.

 

Understell: Harde foringer og no harde dempere og fjører.

Sveise no stabstag her og der.

 

Div: Rive ut alt av unødvendig vekt(helt ned til dørknottene!), sveise bur.

Målsetting: Er først å klare å få bilen eu-godkjent i den tilstand den er nå, deretter sitter jo skiltene på i to år HELT av seg selv, og da er det jo moroa kan begynne, frem me vinkelsleepern og svetsen!

 

Det legges til at det IKKE er et mål å lage en stylish bil, utseende vil ikke bli no pri, men det er mulig at de værste rusthullene/flekkene sparkles og males.

 

Må jo ha no å gjøre i vinter......

:)

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Christian

G60turbo:

 

Vet du vem som selger sinterclutch til bra pris ?

 

Er det mk2 med g60turbo du har? Litt info og bilder da!

 

Hva skal du ha sinnakløtsj til?

Clutch & brems i oslo er jo kjent for å ha peil, de lager etter dine ønsker.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen fasit på hvor mye en kasse tåler, kjørestil er veldig avgjørende. Det er momentet som knekker kassa.

For å si det sånn:

 

Tung bil, sinna clutch, slicks,400nm og Mr.X bak rattet

= 16v kassa rekker ikke å snurre rundt en jævla gang.... :D :D :D

 

Lett bil, standard clutch, 155R 13, 400nm og apekatt bak rattet

(eller Mr. X)

= og man klarer ikke å ødelegge 16v kassa selv om man går in for det! nesten da.....

 

det er iallefall sånn det funker! men d skal mye til å renske dreva i kassa, diffen derimot kan ta kvelden om man burner litt.... er ikke sunt å la det stå å spinne på ett hjul!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Tung bil, sinna clutch, slicks,400nm og Mr.X bak rattet

= 16v kassa rekker ikke å snurre rundt en jævla gang.... :D :D :D

 

Lett bil, standard clutch, 155R 13, 400nm og apekatt bak rattet

(eller Mr. X)

= og man klarer ikke å ødelegge 16v kassa selv om man går in for det! nesten da.....

 

Hiv på en sånn her da..

 

950kg's Golf, standard 16v clutch, 205 16", litt over 300nm og meg bak rattet :)

 

Definisjon av Jonte bak rattet. En som gjerne liker å gi gass. Dra bilen ut på turtallet før han girer. Men, spinner minst mulig.. Litt av og til når jeg blir for ivrig på gassen.. :)

 

Holder den 16v kassa da?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da holder den ca 21364km sånn røffli....

 

16v kassa holder jo, men da må det jo kjøres normalt da, er ikke håp om man kjører som idiot hele tiden.

Men 16v kasse får man jo for et par lapper, så det er jo kan man jo regne inn i forbruksbudsjettet......:D

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde girkasser var forbruksvare jeg..

 

Sinterlamell clutchen min skulle tåle 640nm.. Gleder meg til å stå i kø med den.. :(

 

Men den gullfargede 16v turbo golfen kjører jo med 16v kasse. har jo holdt en stund. tror han har ryki en kasse eller noe..

 

G60turbo: du har vel pratet litt med ruud motorservice. han vet vel mer om den bilen.

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett kva kasse ein bruker av g60, 16v, gti eller 4tr.1.1

så er det ikkje trøbbel å knekke den på ein kveld med 70hk.

 

Trøbbelet er grep ut av sving, den spinn på innerhjul, pinjongdrevet eller kva pokker det er løsner og flyg ut av kassa.

Så sit ein der med fingern i rompa, oljedam under bilen, stål og alubiter ligg strødd utover vegen dei siste 50 meterne.

 

Skal ein ha kasse som held må ein ha diffbrems typ vw motorsport, quaife, peloquin, sellholm osvosv.

Sjølve dreva vil i dei fleste tilfeller holde til~300hk

 

GTI kassa eg hadde i vår stod i ein scirocco med 250hk før, det holdt men berre fordi han ikkje dreiv å spann og herja med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår