Gå til innhold

Caddy Pickup 85´mod

Ranger emnet


Dovring

Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Lurer bare på noen småting her...

Har en Caddy Pickup 85´mod som skal bli senka iløpe av ganske kort tid. Skal kjøpe nye dempere til bilen fra NBS.... Disse passer vist kun til caddy... Lurer derfor på vilke senkefjører jeg kan bruke? Tenker da på fra golf 1 eller fra golf 2.. Hva med skjermer til denne bilen? fra vilken model og hvor får jeg tak i nye skjermer?

 

mvh

Tore

[ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i

[x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS

[x] VW Golf mk2 91´ 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, er dette jeg har tenkt på. Men hvordan ser disse festen ut?

Er det mye arbeid å legge akslingen over bladfjørene?

Vilke senkefjører passer til denne bilen?

Har jo akkurat kjøpt meg nye Gass-Dempere fra NBS.

Håper noen vet vilke fjører som passer disse...:rolleyes:

[ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i

[x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS

[x] VW Golf mk2 91´ 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har gjort er å kappe av festene som sitter på bakakselen og sveiset dem fast igjen på undersiden av akselen. Dermed får akselen en fin annlegsflate så den kan ligge på bladfjærene. Da får du senka bilen med akselens utvendige diameter og du kan legge klosser mellom i tillegg for ytterligere senking. For å feste det hele kan du få tak i lenger U-bøyler eller lage till et festesystem selv.. Jeg valgte det sistnevnte og beregnet det hele til å tåle ca 36 tonn, så det skulle holde.. Kan ta noen bilder av oplegget for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår