mistercartman Skrevet November 27, 2002 Rapporter Share Skrevet November 27, 2002 Har en golf som tikker litt når man starter den kald. Det pleier å gi seg etter 5-10 sekunder, men kommer noen ganger igjen når jeg kjører. Byttet akkurat fra Helsyntetisk til delsyntetisk. Noen som veit om helsyntetisk fjerner slike lyder bedre? Regner med det er noen slitne ventiler eller kamaksel eller noe. NOen som veit omtrent hvor mye d vil koste å bytte det? Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet November 27, 2002 Rapporter Share Skrevet November 27, 2002 Hvis du har hydrauliske ventilløftere så er det sansynligvis de som er slitne, tror de koster rundt 200Kr pr. stk. Min 16v tikker som et helvete og gir seg ikke når den blir varm heller, da kanskje du skjønner signaturen min?;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet November 27, 2002 Rapporter Share Skrevet November 27, 2002 Slitte ventilløftere! Vanlig VAG-problem. Billige deler, dyrt arbeid. Hør med verksted for prisoverslag... Delsyntetisk fungerte bedre for min del. Det virker som om helsyntetisk blir for tynn for løfterne... Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedFox Skrevet November 27, 2002 Rapporter Share Skrevet November 27, 2002 kan med hånden på hjertet si at det var dyrt arbeid ja.. har akkurat bytta kamaksel og ventilpushere på escorten min.. bytta også ventiltettinger.. 9700kr totalt.. faen meg deilig å være kvitt tikkinga.. gikk meg på nervene Siter 2001 Volvo V40 1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt) x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt) x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet November 27, 2002 Rapporter Share Skrevet November 27, 2002 Kjører du på skikkelig olje er ikke tikking noe problem!!Ta gjerne en motorflush med noe skikkelig greier.Forte engine flush er saker.........prøv å bytt til Quaker State olje,de har en spesial olje for biler med hydr. løftere.På min egen bil som har gått 311``km så har jeg vært nøye med oljeskift siden jeg fikk bilen i påska i år.Kjører nå på Valvoline Maxlife og den tikker ikke i det hele tatt selv når motoren er kald.Skift olje ofte (5000 km) det er ikke dumt uansett!!!Billig vedlikehold sånn sett Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacmania Skrevet November 28, 2002 Rapporter Share Skrevet November 28, 2002 ventil foringer? kansje.. min golf 90 som har gått 290 snart tikker også.. Siter Mazda mx5 -91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 28, 2002 Rapporter Share Skrevet November 28, 2002 nå er det 30 forskjellige post om tikkiing.. hva med å lese forumet og skrive ting på riktig sted a folka? er ikke vits og lage ny når det er en tråd alerede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Supernisse Skrevet November 29, 2002 Rapporter Share Skrevet November 29, 2002 Dette er en vanlig sak på disse bilene, og kommer av de hydrauliske ventiløfterne (som det nevnes over her). Min erfaring er at helsyntetisk er det beste - prøvde mineralolje 1 gang, men det tikket så jævlig at jeg måtte kjøpe en oljetilsetning som kostet like mer enn prisdifferansen opp til helsyntetisk... Kun helsyntetisk på meg etter dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet November 29, 2002 Rapporter Share Skrevet November 29, 2002 Originally posted by Supernisse Dette er en vanlig sak på disse bilene, og kommer av de hydrauliske ventiløfterne (som det nevnes over her). Min erfaring er at helsyntetisk er det beste - prøvde mineralolje 1 gang, men det tikket så jævlig at jeg måtte kjøpe en oljetilsetning som kostet like mer enn prisdifferansen opp til helsyntetisk... Kun helsyntetisk på meg etter dette! Det er jo en fare for at motoren kommer til å "svette" en del olje når man bruker helsyntetisk på en "gammel" motor. Men jeg har litt QMI stående i garasjen som jeg kanskje skal prøve... Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.