desses Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Lambdasonde på en 1,6L <--88 modell forgasser? Finnes det altså? Trudde lamdasonde først kom på biler med katalysator med enten en slags elektrisk styrt gasser eller innsprut.. Min 85 har ikke noen lambdasonde. Trur neppe en 1.6 har vett nok til å skjønne signalene fra lambdasonden, har vel ikke nok elektronikk til det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedLightning Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Okey min er 89 mod, med katalysator (uheldigvis) Kan de påkreve at 89 modellene har katalysator på eu kontroll og teknisk kontroll? Siter Vw golf3, 98 modell - prosjekt Vw golf2, 89 modell - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Ja, alle biler laga fra 1989 skal ha katalysator. Men hvordan blir dette om man putter en nyere en 1989mod motor i en eldre bil? hvilke regler følger man da? bilen sine eller motoren sine? Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Satser på å bytte tennpluggene i første omgang tenker jeg. Er jo mulig at det hjelper. Er det noen spesielle merker som er bedre enn andre eller? Har ikke så mye peil på plugg-merker og sånt. Hva passer, og går det greit og kjøpe noe som er litt bedre enn det vanlige eller er ikke det noe vits? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by Precious Ja, alle biler laga fra 1989 skal ha katalysator. Men hvordan blir dette om man putter en nyere en 1989mod motor i en eldre bil? hvilke regler følger man da? bilen sine eller motoren sine? bilen. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by Cchris Det er 1.6 forgasser dette også.. Motoren bruker ikke olje (eller så lite at det ikke merkes da..) Lekker heller ikke noe fra toppen. Motoren virker heller ikke dau og kjip... Det er heller motsatt! (bra til å være 1.6.) Er vel ikke noe vits i å stille på det selv hvis man ikke har sånn måle-greier vel? ikke no vanskelig det...fleste motorer går best/minst forbruk med en CO på 4-5% på tomgang (dette gjelder ikke på biler med katt eller annet rensesystem innkoblet,seff). For å finne ut dette og få den nærme,lar man motoren gå seg varm,så vipper man ut en skrutrekker og skrur CO-skruen innover (senker CO) inntil den bunner (IKKE stram til...da herper du den). Enten går da bilen veldig ujavnt,eller stopper. Så teller du runder ut på skruen...det stedet mellom 0.5 og 4 runder ut på CO-skruen den har RASKEST tomgang,er en CO på ca 4.5. Har du det,er det bare å skru den inn ca en runde (da synker tomgangen...og CO-en :) ) Og så stiller du bare tomgangen riktig. Done. :D Eneste du trenger å være sikker på er at tenninga er riktig justert (evt. få deg plugger som folk her nevnte),det påvirker CO-en endel. Går den ENDA bedre på tomgang med skruen lengre ut enn 4 runder,må du sjekke for falskluft. Ingen falskluft? Da må du rense forgasseren...da er den tett et eller annet sted. Motsatt tilfelle,at CO er høy enda på målinga men du har skrudd så skruen er nesten i bunn? Flottørnåla/setet som justerer nivået inni forgasseren er slitt...er som oftest en hundrelapp på Biltema og litt fikkel for å få den inn,men ikke noe man trenger en Master-grad for.. ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Turboed1 - Takk for rådet. Skal prøve det med skruen når jeg kommer hjem. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Noen som har noen plugger de kan anbefale til 1,6 CL? Vil ha de som fungerer best. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.