mr.jenssen Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Så kom høsten, og det som skulle gjøres i vår har blitt utsatt og utsatt...men med de siste dagenes vanvittige drittvær her i Trondheim, har bilen tatt inn vann så det griner! Akkurat ferdig å plukke ned innertaket, ta løs dreneringsslangene og stake dem opp. De bak var helt tette, så det forklarer jo endel. Likevel, når dette var gjort, og jeg satte vannslangen på på utsiden for å simulere en liten regnskur, lakk det likevel! Registrerer jo at pakningen er noe aldrende...er det virkelig mulig at det hele (bortsett fra de tette drensslangene bak) kan forklares med at pakningen er dårlig??? Hvis jeg kjøper ny pakning, passer denne på Audi80-luke med tilt? Jeg har planer om å bytte til det, men ikke riktig enda! Men jeg er NØDT til å få det tett, det lekker verst på pass.siden, noe som fører til at dama får et noe anstrengt forhold til kjerra hver gang det regner.... Alle gode råd mottas med takk! Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 du skal kunne sette i takluken uten pakningen rundt, og vannet skal allikavel nå dreneringskanalene. det kan være det lekker fra bakkant i takluken, der går det nemlig et lite stykke stål som "forlenger" takluka og fører vannet helt ut på sidene, hvis dette har rustet så kommer ikke vannet langt nok, og renner inn i bilen. Skru ut takluken og inspiser den, tar ikke så lang tid å gjøre dette, kontra å rustsveise bunnplata.. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet September 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Ok, takk for tipset! Har enda nede innertaket, det virker som vannet kommer inn hele veien rundt, har sjekket etter rust der jeg kan se uten å plukke ut luka, men det finner jeg ikke. Vannet kommer ned i bakkant gjennom noen hull som visselig er der fra fabrikken...og foran kommer det i hver "sving"/hjørne i fremkant. Får prøve å plukke den ut i helga. Like før jeg silikonerer tett hele dritten..... Var ute og kjørte nå nettopp, det regnet godt, og vannet bare fosser inn! Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 jeg har samme problemet! Først var det bare i vaskehallen, men for noen dager siden regnet det og da rannt det inn.. gi lyd hvis du får fikset det! Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2dørs GTi 8Vplus Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 det høres kanskje rart ut... men jeg vil ha takluke :D hehehe lol Siter Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Originally posted by mr.jenssen Ok, takk for tipset! Har enda nede innertaket, det virker som vannet kommer inn hele veien rundt, har sjekket etter rust der jeg kan se uten å plukke ut luka, men det finner jeg ikke. Vannet kommer ned i bakkant gjennom noen hull som visselig er der fra fabrikken...og foran kommer det i hver "sving"/hjørne i fremkant. Får prøve å plukke den ut i helga. Like før jeg silikonerer tett hele dritten..... Var ute og kjørte nå nettopp, det regnet godt, og vannet bare fosser inn! der er to spor preget i taket, vannet skal i det ytterste. kommer vannet i det innerste går det rett inn i bilen. Idiot-patent forsåvidt. Var jeg deg ville jeg skrudd ut luka og sjekka i bakkant der, hvordan den ser ut. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedLightning Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Har akkurat det samme problemet med takluka på min golf.. Svær dam i baksetene hver gang det har regnet :( Skrik ut hvis du finner ut av det :) Siter Vw golf3, 98 modell - prosjekt Vw golf2, 89 modell - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Originally posted by RedLightning Har akkurat det samme problemet med takluka på min golf.. Svær dam i baksetene hver gang det har regnet :( Skrik ut hvis du finner ut av det :) 4-dørs? Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n00ky Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 har også det samme med min golf.. står den ikke i helling fremover når det regner blir det vått i førerstolen..takluka mi lekker i bakkant.. jævla irriterende, hehe. har 2 dørs Golf Siter 1997 BMW 520iA [Grønn Metallic] 1971 VW Boble 1302 L [Blå Metallic] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Noen her som har peiling på om det er forskejllige pakninger for den pakningen som skal ta vekk skit? jeg har kjøpt en slik en men den var for smal, den orginale som sto på var av farge grå, iallefall når jeg tok den av:) nå har jeg fått levert en svart en, er dette feil pakning eller skal det være slik? får nesten fingenren ned imellom...:eek: Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedLightning Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Ah fant endelig ut av dritten!! :) Det jeg gjorde for å lede vannet vekk var å luke opp kanalene hvor vannet skal renne gjennom, 2 foran og 2 bak(ved fanger festene bak kommer disse ut) Trakk en stiv ledning e.l. gjennom bakfra så ledningen kom ut ved takluka og da kom all dritten ut. Dette hjalp hvertfall hos meg.. Siter Vw golf3, 98 modell - prosjekt Vw golf2, 89 modell - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Trodde dette skulle funke for meg også. Men etter å ha staket opp drensrørene, renner det like mye inn. I helga blir det demontering av takluka. Får bare sjekke opp hva det er...håper Rust har rett. Eller.... er jo kjørt hvis den er rustet hull i da...hva gjør man da??? Audi80-luke med en gang eller? Kan vel ikke bruke lukebladet fra min? Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 min mk3 lekker også... :( men bare ved høytrykk... (les: vaskehall/maskin) må vel snart finne frem gråteipen før vinteren slår inn) Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Originally posted by mr.jenssen Trodde dette skulle funke for meg også. Men etter å ha staket opp drensrørene, renner det like mye inn. I helga blir det demontering av takluka. Får bare sjekke opp hva det er...håper Rust har rett. Eller.... er jo kjørt hvis den er rustet hull i da...hva gjør man da??? Audi80-luke med en gang eller? Kan vel ikke bruke lukebladet fra min? finn frem sikaflex/marinteknikk og lim fast en bit alu for eksempel..hehe :) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Vel, får se hva det blir til...har bestilt ny pakning, var innom Møller i dag og fikk en mekaniker til å se på det...han kikka på pakninga og sa den var historie. Han sa den ikke hadde funksjonen å tette helt, men å begrense vannmengden som kommer ned i rennene...jeg har vel for stor åpning, spes i bakkant, så da kommer det mer vann ned enn rennene klarer å ta unna.... Når jeg bytter pakninga vil jeg jo se om det evt er noe mer som er feil. Håper det blir tett med ny pakning!! Så er det ut med alt av tepper og seter og inn i varmen med dem...få tørket skikkelig opp. Bytte isolasjon i gulvet tenker jeg. Tar en totaloverhaling innvendig, kjøre på med litt mer lyddemping og sånn også. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg