srednA Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Jeg holder på å bytte termostaten på bilen. Jeg har fått ut den gamle etter mye makk. Er det noen som har noen tips for å montere dette enkelt, får ikke det til alene. Skal få en seinere i dag til å hjelpe å holde. Men det støpemetallet som er i veien, hvordan fjerne dette? Noen erfaring? Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 På diesel motoren min måtte jeg fjerne hele vannpumpehuset for å komme ned til termostaten, og tror ikke det finnes noen lett måte eller sanrveier her, er litt arbeid, men er da ikke noe problem vell??? er jo bare å skru litt, så skjønner man det fort.. Og siden du har fått ut den gammle, er det jo bare å montere, eneste som kan være vrient var å få på igjen reima som går over dynamoen syns jeg, men det gikk etter litt mikk makk... mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet September 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Fikk ordna det lørdags kveld. Måtte av med dynamoen, måtte også kjøpe kortere bolter for det var så jxxxxx trangt der. Det er ingen vanskelig jobb, det var bare det at det er så sykt trangt der. Vurderte å fjerne hele vannpumpehuset, men ville prøve uten først. (Caddyen tokk det 5-10 min) Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bast Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 ?????? Nå har jeg hatt en Golf 3 TDK som jeg hadde problemer med at bilen kokte å greier.. Dette var da toppen som var ødelagt, men før jeg fant ut det da så byttet jeg vel termostat sikkert 20 ganger.. Er det så stor forskjell på en diesel og en bensin motor egentlig på det der.. Dere skriver at dere har tatt av både dynamo og vannpumpehuset, men jeg tok nå bare av servoen.. Brukte sikkert ikke mer enn 20 min på å bytte dette.. Skjønner ikke helt hvordan dere har gjort det men.. Siter 2008 Golf stv 2.0 TDI 2008 Caddy Maxi 1970 Escort Mk1 cosworth prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet September 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 20 min!!! Da er det nok ikke samme greiene på bensin. Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bast Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Det skal jeg nå finne ut en dag jeg gidder å legge meg under bilen.. Har en Golf 3 Gti nå, så da må jeg nesten se etter.. Men termostaten sitter under bilen eller? Ved Bunnpanna? Siter 2008 Golf stv 2.0 TDI 2008 Caddy Maxi 1970 Escort Mk1 cosworth prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet September 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Jau, under bilen ved vannpumpa, mere nøyaktig rett under dynamoen. Følg den nederste radiator slangen inn mot vannpumpa. Hos meg er det 2stk. 10mm bolter på rundt 25mm som er bytta til 15mm eller noe slikt. Boltene står i en "plastrør vinkel"... Men det som var problemet var støpestålgreiene som var i veien:mad: Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bast Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Høres nå rimelig likt ut i grunn det der da men.. Jeg måtte i hvert fall ta av det feste til servopumpa.. Den gikk sammen med servoen og det var fort gjort bare jeg fikk gjort det noen ganger, men jeg skal kikke på det en gang i hvert fall.. Siter 2008 Golf stv 2.0 TDI 2008 Caddy Maxi 1970 Escort Mk1 cosworth prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Originally posted by Bast Høres nå rimelig likt ut i grunn det der da men.. Jeg måtte i hvert fall ta av det feste til servopumpa.. Den gikk sammen med servoen og det var fort gjort bare jeg fikk gjort det noen ganger, men jeg skal kikke på det en gang i hvert fall.. På min må man hvertfall fjerne dynamoen, og dynamo braketten som står i veien, så det blir med en gang litt mer å gøre. mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Originally posted by Golf 3 GTD Special På min må man hvertfall fjerne dynamoen, og dynamo braketten som står i veien, så det blir med en gang litt mer å gøre. mvh På min har jeg A/C kompressor i tillegg... morrroo :D Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.