Gå til innhold

bilstereo skolen....

Ranger emnet


Dre Racing

Anbefalte innlegg

hei, leste kjapt igjennom bilstereoskolen

til dagli jobber jeg med bilelektronikk å burde vite alt dette, men stusset litt på dette

 

Batteriet vil ikke gi deg mer ampere så lenge det ikke har en større strømstyrke enn dynamoen (noe som er uvanlig), det fungerer kun som en reserve.

 

Når motoren er i gang, så er det kun dynamoen som leverer strøm til apparatene i bilen.

 

???Er dette virkeli sant, trodde et bra batteri hadde mye ampere og spe på med jeg, man starter jo bilen med det.

 

hva er det som styrer at det er kun dynamoen som leverer strøm når motoren er i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..jeg kan egentlig ikke noe om dette her, men så vidt jeg vet går det an å trille igang en bil, og så vil den gå, bare på dynamoen..

 

Men jeg vil da tro man trnger batteri for å drive anlegget ;)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dre Racing@

hei, leste kjapt igjennom bilstereoskolen

til dagli jobber jeg med bilelektronikk å burde vite alt dette, men stusset litt på dette

 

Batteriet vil ikke gi deg mer ampere så lenge det ikke har en større strømstyrke enn dynamoen (noe som er uvanlig), det fungerer kun som en reserve.

 

Når motoren er i gang, så er det kun dynamoen som leverer strøm til apparatene i bilen.

 

???Er dette virkeli sant, trodde et bra batteri hadde mye ampere og spe på med jeg, man starter jo bilen med det.

 

hva er det som styrer at det er kun dynamoen som leverer strøm når motoren er i gang?

 

Det er jo gjennomført logisk

 

*Strøm er energi

 

*Energi må utvikles og transformeres til den formen som kreves, f. eks kinetisk energi, lys, varme eller i dette tilfellet strøm

 

*Strøm fra et batteri alene vil aldri øke eller være konstant, da tilgjengelig strømmengde alltid vil minke

 

*En dynamo sørger for tilførsel av strøm men siden strømmen går via batteriet må dette minst ha tolleranse for den strømstyrken som dynamoen gir. Det betyr imidlertid ikke at batteriet kan avgi større amperestyrke enn dynamoen annet enn i den første utladningen etter å ha vært lada opp av annet utstyr enn dynamoen.

 

P.S

 

Kjempebra tiltak av Perel-import :) kiddie

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår