Gå til innhold

Har du et prosjekt? Fortell!

Ranger emnet


Drift Addict

Anbefalte innlegg

Jeg har en '86 mod Corolla AE86 jeg prøver å få ferdig. Det er et skrudd bur i bilen (skal sveises), to røde løpsstoler, 4-punkt belter, null interiør, kaaz 2-veis diffsperre, 4AGZE motor, Garrett T28BB turbo, et åh-så-flott grenrør, 2,5" eksos, enorm potte(fulgte med bilen), gule Koni, TRD senkefjærer og forhåpentlighvis hvite 14" hjul me 185/55/14 gummi. Mye er ren skruing, men det gjenstår å få bilen til å gå ordentlig. Det er den delen jeg gruer meg til..

 

Bilen gikk da jeg fikk den, men den gikk ikke optimalt. Allikevel (med slurende clutch) så spant det i første og andre gir, og jommen prøvde ikke rakkaren å steppe litt ut med stussen i tredje gir også, helt til clutchen ga opp.. Så jeg har en skikkelig god feeling!

 

Har to bekjente som tilfeldighvis har jobbet som mek på Toyota, så får vi håpe alt ordner seg.

 

Men jeg vet at jeg ikke er den eneste som holder på, så det er på tide å la oss andre vite at vi ikke er alene.. Drop us a few lines!

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Drift Addict

Jeg har en '86 mod Corolla AE86 jeg prøver å få ferdig. Det er et skrudd bur i bilen (skal sveises), to røde løpsstoler, 4-punkt belter, null interiør, kaaz 2-veis diffsperre, 4AGZE motor, Garrett T28BB turbo, et åh-så-flott grenrør, 2,5" eksos, enorm potte(fulgte med bilen), gule Koni, TRD senkefjærer og forhåpentlighvis hvite 14" hjul me 185/55/14 gummi. Mye er ren skruing, men det gjenstår å få bilen til å gå ordentlig. Det er den delen jeg gruer meg til..

 

Bilen gikk da jeg fikk den, men den gikk ikke optimalt. Allikevel (med slurende clutch) så spant det i første og andre gir, og jommen prøvde ikke rakkaren å steppe litt ut med stussen i tredje gir også, helt til clutchen ga opp.. Så jeg har en skikkelig god feeling!

 

Har to bekjente som tilfeldighvis har jobbet som mek på Toyota, så får vi håpe alt ordner seg.

 

Men jeg vet at jeg ikke er den eneste som holder på, så det er på tide å la oss andre vite at vi ikke er alene.. Drop us a few lines!

 

Både kompressor og turbo?javel ja...

Tips om hvor man få seg grenrør hen til disse bilene?

 

Har en original AE86 vselv med modifisert håndbrekk....

Kommer til å kjøre på 205/40-16, men trenger litt mere effekt for å få hjulene til å slippe. Bilstein frem og bak, sveiser på coil-over anordning i dag for å få bilen ned og stivere (300punds fjærer fram og 200 bak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da en sånn en jeg og:D

 

1984 modell coupe fra danmark. Skal snart på skilt! bare rette litt småfeil. Det er vel ikke noen av dere som vet om et carbon panser vel? (mitt er "litt" rustent)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Heimegut

 

Både kompressor og turbo?javel ja...

Tips om hvor man få seg grenrør hen til disse bilene?

 

Har en original AE86 vselv med modifisert håndbrekk....

Kommer til å kjøre på 205/40-16, men trenger litt mere effekt for å få hjulene til å slippe. Bilstein frem og bak, sveiser på coil-over anordning i dag for å få bilen ned og stivere (300punds fjærer fram og 200 bak).

 

4AGZE motor, konvertert til turbo.

 

Manifold får du tak i her: http://www.motorimport.dk/

 

Bilde har du her: http://www.motorimport.dk/tuningsdele_turbo_manifold.htm

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Drift Addict

Salesman by heart... Ellers takk. Forresten så "ligger det en tier i vangen.." Har sett på den bilen for en stund tilbake. Hvis ikke tampen brenner enda så kan jeg avsløre at jeg heter Jostein og har lite hår på hodet.. well

 

og kan snakke i det vide og det brede om diverse oppsett på biler til diverse baner :p (det suser fortsatt litt i øra );)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 244 85mod

Bilstein Rally dempere, lesjefors fjærer

B234f 16v med penta veiv smidde stempler og skikkelige dyser

t16t turbo

mm

 

Kommer:

Bur

Stoler med 4 punkts

Skikkelig diff

mm

 

 

Denne er kun laget som et leketøy for å ha det morro med. Og siden drifting er ufattelig morro, så kommer jeg til å prøve å slenge meg med litt i framtiden...

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår