Drift Addict Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Jeg har en '86 mod Corolla AE86 jeg prøver å få ferdig. Det er et skrudd bur i bilen (skal sveises), to røde løpsstoler, 4-punkt belter, null interiør, kaaz 2-veis diffsperre, 4AGZE motor, Garrett T28BB turbo, et åh-så-flott grenrør, 2,5" eksos, enorm potte(fulgte med bilen), gule Koni, TRD senkefjærer og forhåpentlighvis hvite 14" hjul me 185/55/14 gummi. Mye er ren skruing, men det gjenstår å få bilen til å gå ordentlig. Det er den delen jeg gruer meg til.. Bilen gikk da jeg fikk den, men den gikk ikke optimalt. Allikevel (med slurende clutch) så spant det i første og andre gir, og jommen prøvde ikke rakkaren å steppe litt ut med stussen i tredje gir også, helt til clutchen ga opp.. Så jeg har en skikkelig god feeling! Har to bekjente som tilfeldighvis har jobbet som mek på Toyota, så får vi håpe alt ordner seg. Men jeg vet at jeg ikke er den eneste som holder på, så det er på tide å la oss andre vite at vi ikke er alene.. Drop us a few lines! Siter Jostein Lillebø aka Drift Addict Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyroger Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Har maken bil jeg, ikke turbo.. ikke stoler.. ikke bur.. ikke diff(gåen) ikke pågangsmot.. meen: jeg har 7x14 supra felger med 185/50-14 hihihiiii.. Du skulle ikke være i markedet for en delebil vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drift Addict Skrevet September 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Salesman by heart... Ellers takk. Forresten så "ligger det en tier i vangen.." Har sett på den bilen for en stund tilbake. Hvis ikke tampen brenner enda så kan jeg avsløre at jeg heter Jostein og har lite hår på hodet.. well Siter Jostein Lillebø aka Drift Addict Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyroger Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Da brenner det et lys her :) Mente det ikke var så mange andre enn meg deg fredrik og apex som hadde slik bil, men nå er det billig å kjøpe en tier i vangen :) Har kjøpt rallybil/driftebil så nå skal prosjektet vekk! Ring og tyn meg mannen med lite hår og skjegg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimegut Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by Drift Addict Jeg har en '86 mod Corolla AE86 jeg prøver å få ferdig. Det er et skrudd bur i bilen (skal sveises), to røde løpsstoler, 4-punkt belter, null interiør, kaaz 2-veis diffsperre, 4AGZE motor, Garrett T28BB turbo, et åh-så-flott grenrør, 2,5" eksos, enorm potte(fulgte med bilen), gule Koni, TRD senkefjærer og forhåpentlighvis hvite 14" hjul me 185/55/14 gummi. Mye er ren skruing, men det gjenstår å få bilen til å gå ordentlig. Det er den delen jeg gruer meg til.. Bilen gikk da jeg fikk den, men den gikk ikke optimalt. Allikevel (med slurende clutch) så spant det i første og andre gir, og jommen prøvde ikke rakkaren å steppe litt ut med stussen i tredje gir også, helt til clutchen ga opp.. Så jeg har en skikkelig god feeling! Har to bekjente som tilfeldighvis har jobbet som mek på Toyota, så får vi håpe alt ordner seg. Men jeg vet at jeg ikke er den eneste som holder på, så det er på tide å la oss andre vite at vi ikke er alene.. Drop us a few lines! Både kompressor og turbo?javel ja... Tips om hvor man få seg grenrør hen til disse bilene? Har en original AE86 vselv med modifisert håndbrekk.... Kommer til å kjøre på 205/40-16, men trenger litt mere effekt for å få hjulene til å slippe. Bilstein frem og bak, sveiser på coil-over anordning i dag for å få bilen ned og stivere (300punds fjærer fram og 200 bak). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Jeg har da en sånn en jeg og:D 1984 modell coupe fra danmark. Skal snart på skilt! bare rette litt småfeil. Det er vel ikke noen av dere som vet om et carbon panser vel? (mitt er "litt" rustent) Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drift Addict Skrevet September 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Originally posted by Heimegut Både kompressor og turbo?javel ja... Tips om hvor man få seg grenrør hen til disse bilene? Har en original AE86 vselv med modifisert håndbrekk.... Kommer til å kjøre på 205/40-16, men trenger litt mere effekt for å få hjulene til å slippe. Bilstein frem og bak, sveiser på coil-over anordning i dag for å få bilen ned og stivere (300punds fjærer fram og 200 bak). 4AGZE motor, konvertert til turbo. Manifold får du tak i her: http://www.motorimport.dk/ Bilde har du her: http://www.motorimport.dk/tuningsdele_turbo_manifold.htm Siter Jostein Lillebø aka Drift Addict Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyroger Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Skidracer: skulle du selge ditt "gamle" panser er jeg rett mann å ringe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Originally posted by Drift Addict Salesman by heart... Ellers takk. Forresten så "ligger det en tier i vangen.." Har sett på den bilen for en stund tilbake. Hvis ikke tampen brenner enda så kan jeg avsløre at jeg heter Jostein og har lite hår på hodet.. well og kan snakke i det vide og det brede om diverse oppsett på biler til diverse baner :p (det suser fortsatt litt i øra );) Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Sorry, Roger. Mitt gamle panser er helt dødt.... er derfor jeg trenger nytt... hele kanten foran er vekk. hver gang jeg lukker det, faller det av en ny del:D Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyroger Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Da er det tilbake til plan A,å kose med mr.sørlie til han gir opp og låner meg panseret sitt til en aldri så liten avstøpning.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 passer ikke panser fra corolla 5 dørs ? (den store) naboen har en slik en. det ser helt likt ut! Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyroger Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 har hatt div utflukter til div huggere, men finner ingen med samme "topp" som min, helt annen bøyning opp mot ruten, ta en titt hos nabo`n din så ser du hva jeg mener... men finner du et som passer vil jeg gjerne vite hvor :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Volvo 244 85mod Bilstein Rally dempere, lesjefors fjærer B234f 16v med penta veiv smidde stempler og skikkelige dyser t16t turbo mm Kommer: Bur Stoler med 4 punkts Skikkelig diff mm Denne er kun laget som et leketøy for å ha det morro med. Og siden drifting er ufattelig morro, så kommer jeg til å prøve å slenge meg med litt i framtiden... Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ae86Levin Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Min AE86 har fortiden kyb agx just dempere, coilovers forann, camber plates, 185 60 14x6 med feil inpress,rustne skermer og eksos lek. Laaang tids plan:skermbredere, gassere,288 kammer, nytt eksosanleg,plus plus. aldri turbo eller større felger enn 14 tom :D Siter Toyota ae86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg