Gå til innhold

Lada vannpumpe-walkthrough

Ranger emnet

Flasher

Hva bør denne stakkaren gjøre?  

20 stemmer

1. 1. Hva bør denne stakkaren gjøre?

• Levere den til verksted
      4
    • Gyve løs med alt som er og prøve selv
      9
    • Hoggeren neste for Lada'n
      6
    • Ta den innkjøpte vannpumpa, og kaste langt
      1

Anbefalte innlegg

Noen her som kan si meg nøyaktig åssen den vannpumpa på en lada samara skiftes? den er koblet inn neders i register-reima, og er veldig kronglete.. på verkstedet der jeg var å hørte, lå prisen på ca 1300 kr for å få skriftet den, men først vil jeg i allefall prøve selv.. de sa att motoren faktisk måtte jekkes opp litt for å få plass.. kan dette være så ille som de skal ha det til, eller er de kåte på penger? noen her som har skrifta ei slikei pumpe på en samara før?

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en ordentlig, gammel Lada kunne jeg lagt inn trinn for trinn gjennomføring av både bytting og overhaling av vannpumpe.

Men når det gjelder nyere feilhjulstrekk-Lada har jeg verken litteratur eller peiling.

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Flasher

Noen her som kan si meg nøyaktig åssen den vannpumpa på en lada samara skiftes? den er koblet inn neders i register-reima, og er veldig kronglete.. på verkstedet der jeg var å hørte, lå prisen på ca 1300 kr for å få skriftet den, men først vil jeg i allefall prøve selv.. de sa att motoren faktisk måtte jekkes opp litt for å få plass.. kan dette være så ille som de skal ha det til, eller er de kåte på penger? noen her som har skrifta ei slikei pumpe på en samara før?

bytte pumpe er ikke noe problem du trenger ikke løfte opp motoren men pass på slik at du får motoren på merkene da. litt trangt er det men det går bra.husker ikke 100%hvordan det ser ut nedi der da.har byttet mange slike pumper..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FÅtt pumpa på plass.. dette tok vel ca 1 time med matpause.. måtte jekke opp motoren 20 cm, og få vekk register-reima (passe på att ting ikke flytter seg) og da var det bare å skru ut og inn.. gikk veldig knirkefritt..

Nok ett bevis på att verkstedene er pengekrevende.. 3 timer på den pumpa? no way

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider