Kaksa Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Skal lakke et par flekker på ramma til sykkelen min... dvs at det ikkje er så veldig high-finish opplegg.. Men mer for å hindre rust.. Har no pussa ned og vaska med whitesprit..¨ Har også tatt på et lag med grunning.. Lakken eg har kjøpt er på spray-boks fra bil-extra.. Men hvor mange lag med lakk/grunning skal jeg ha på? Det er små område, så eg slepp å tenke økonomi.. :p Men det er fare for steinsprut, så eg vil gjerne ha det litt sterkt.. 2lag med grunning og 2 lag med svart?? Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 er ingel regel om hvor mange lakk du skal ta, det varierer. Lakk med små tynne lag til det blir jevnt og riktig farge. Viktig at du tar deg tid til at hvert lag får tørke litt, så det ikke renner. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet August 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 men er det slik at det er heilt vekk-kasta/ødeleggande å f.eks legge på litt ekstra grunning? tenker på: 2 lag grunning 3 lag farge (svart) Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 det som er greia med grunning at det kan jevne ut små hakk, riper etc og gi lakken ett bedre underlag. Men jeg vil uansett ikke anbefale å flekke på med lakk, er bedre å ta hele ramma når du først er i gang. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Å vaske med white sprit er ikke så lurt desverre, siden dette er fett i. Dvs at grunninga di sitter dårlig... puss det ned å vask med tynner f.ex:) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 eller rødsprit ska også funke tror jeg ! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet August 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Så eg bør pusse heilt ned igjenn, for så å vaske med rødsprit/tynner?? Det er såklart best å ta heile ramma, men det er bak framhjulet på ein måte, så dei fleste kjem nok ikkje til å sjå der liksom.. :p orker ikkje å demontere heile sykkelen berre for litt.. La på litt hammermite i påskeferien, men den glapp(hadde ikkje godt nok feste) Men det var greitt nok resultat da :) Men har det veldig masse å sei at eg har brukt whitesprit i staden for rødsprit? Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 vask grundig med tynner eller rødsprit, tørk godt, spray på tynne lag med grunning til det er jevnt, og så spray tynne små lag med lakk. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Det har nok desverre mye å si ja. Tynner er tingen å bruke til rengjøring før lakkering. Men jeg tror ikke noe fra sprayboks bil holde særlig lenge uansett. Jeg kjørte Yamaha V-max i mange år. På den går det en tverrforbindelse mellom de to rammerøra rett bak forhjulet. Lakken var selvfølgelig slitt vekk. Jeg prøvde alt mulig, men ingenting holdt særlig lenge. Ei nyere MC ramme er jo brennlakkert i utgangspunktet. Dette holder meget lenge, men selv det slites jo vekk til slutt. Jeg ville heller prøvd noe gjennomsiktig beskyttelsesfolie etter å ha lakkert. Tenker på slik man kjøper for å feste på bilens støtfanger, skjermkanter etc for å motstå steinsprut. Eiker Motorshop utenfor Drammen har mye sånt. Det finnes også noe som kalles motorplast. Dette er en slags plastaktig varmebestandig klarlakk beregnet på å beskytte/heve finishen på motorblokk osv. Kan godt hende den holder en stund også. Blir det mislykket er den ikke verre å slipe vekk enn vanlig lakk Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Kjøp siliconfjærner, det er det beste å vaske med før lakkering, mange lag klarlakk gjør att lakken "lever lenge" Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.