killGore Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Motoren jeg har i biln nå er en 89.mod 2.0i 8v. Motoren jeg har funnet er en 2.0 16v. Den vil jeg ha i min bil!! Passer det i girkassa som står i biln nå? Og hvor mye hk er det i 16v. motoren? Da jeg skrev dette hadde jeg vært våken i over et døgn, nå har jeg tenkt meg litt om. Er det ikke bare toppen som er forskjellig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lexus Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Jeg har en 88 Modell Mazda 626 2.0i 16v DOCH 4ws til salgs.Bilen min har rust i hjulbuer,kanaler og et par bulker.Motoren er topp stand ,4WS systemet ble overhalt nylig,ny benintank,påfyllingsrør.Hadde egentlig planer om å få den rustsveia og omlakkert,men det orker jeg ikke..Elsker motoren på bilen,hater rusta som ikke er billig å fikse. Bilen skal være eu-godkjent innen 31 august 2004. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killGore Skrevet August 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Du har vel ikke tilfeldigvis noen bilder? Teit som jeg er er jeg nødt til å spørre: 4WS = 4wd? Men det er jo en mulighet. Vil jo nesten tro at den motoren passer i min bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lexus Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 http://www.home.no/noma/Mazda%20626%20FE3%20DOCH%2016V/ 4ws = Bilen svinger på alle fire hjul Kan også nevne at bilen min har abs,elektriske vinduer,elektriske sidespeil,servostyring ,sportseter,4ws og selfølgelig en FE3 Doch 16v motor. 2.0i FE3 Doch 16V Det er foresten 148 HK på bilen 1988 uten Katalysator : 148 1989-1991 med Kat : 140 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killGore Skrevet August 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Ble jævli frista nå da. Bra utgangspunkt for et prosjekt. Hmmm. Er det mye feil med tanke på eu-kontoll? Selger ikke bare motoren og girkassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Hei. Hvor langt har den gått? mvh Edit : Så bilder nå. Den sto på 259 k km. Er det masse rust i dempertårna bak? Vanligvis er det masse hull oppi der... Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lexus Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Støtdemper tårnet bak er det nok litt rust også,men ikke noe ekstremt eller noe hull..Kikka litt under der nå,brukte en skrutrekker ..Ser greit ut der,men skal du først fikse opp bilen bør man helst skifte ut øvre festeplata. For å bilen eu-godkjent : *Kanaler *Øvere festeplate støtdempertårn bak *Venstre ytre endeledd *Skifte 3 bremserør bak *Ujevne bremser bak (VB Caliper gåen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg