hasse Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Jeg har anskaffet meg en Polo 86 mod som jeg skal ha på veien. Råest mulig, billigst mulig. Hvilke motoerer får jeg inn i en polo uten store omveltninger ? Siter --- 2001 - Opel astra STV - familiebil 1986 - WV polo (byggeprosjekt) x 1986 - Ford Sierra 2.0 x 1989 - Toyota Corolla 1.3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Originally posted by hasse Jeg har anskaffet meg en Polo 86 mod som jeg skal ha på veien. Råest mulig, billigst mulig. Hvilke motoerer får jeg inn i en polo uten store omveltninger ? Kommer ann på hva du er ute etter. Du kan sette in motor fra Golf II 16v, men det krever masse sveising, hjelperamme fra Tyskland osv. Kommer fort på 40 lapper pluss motor og gear. Enkleste er 1,6L fra Polo IV, mest trimmingsvennlig er G40 motoren. Da må du bytte forstilling, bakstilling, bremser osv... Min kom fra fabrikk med 55 hk og hadde sist jeg målte 164 hk.... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Originally posted by hasse Jeg har anskaffet meg en Polo 86 mod som jeg skal ha på veien. Råest mulig, billigst mulig. Hvilke motoerer får jeg inn i en polo uten store omveltninger ? ingenting som blir råest mulig billigst mulig.. koster peng om du skal ha over 100hk i en slik bil uansett Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hasse Skrevet August 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Tenkte jeg skulle spandere 20 lapper på bilen. Svære ombygginger er jeg ikke helt klar for men jeg hadde regna med å skifte bremser, forstilling, bakstillling og motor _i alle fall_ Hvilke dekk/felg dimensjoner er brukbart på sjarmtrollet ? Siter --- 2001 - Opel astra STV - familiebil 1986 - WV polo (byggeprosjekt) x 1986 - Ford Sierra 2.0 x 1989 - Toyota Corolla 1.3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Originally posted by hasse Tenkte jeg skulle spandere 20 lapper på bilen. Svære ombygginger er jeg ikke helt klar for men jeg hadde regna med å skifte bremser, forstilling, bakstillling og motor _i alle fall_ Hvilke dekk/felg dimensjoner er brukbart på sjarmtrollet ? 20 lapper er nok til å konvertere til G40. Kanskje du til og med får råd til en g-lader overhaling Når det gjelder felger, kommer det litt ann på om du har Coupe eller Stv Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hasse Skrevet August 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Originally posted by Polo Classic 20 lapper er nok til å konvertere til G40. Kanskje du til og med får råd til en g-lader overhaling Når det gjelder felger, kommer det litt ann på om du har Coupe eller Stv Er en stasjonsvogn. Ved nermere ettersyn idag er motoren klar for spiker opphøging. Får flytta vogna til helga for å slippe tauing. Noen tilps om sider om G40 ombygging ? Siter --- 2001 - Opel astra STV - familiebil 1986 - WV polo (byggeprosjekt) x 1986 - Ford Sierra 2.0 x 1989 - Toyota Corolla 1.3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
munin Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 er det noe mulighet i det hele tatt å få en g60 motor i en polo? Siter Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Originally posted by munin er det noe mulighet i det hele tatt å få en g60 motor i en polo? se over, samme prosedyre som på 16v. Ikke mange sider du kan lære så mye om G40 ombygging. Det er stort sett plug and play. Problemet kan være på eldre biler at håndbrekk er annerledes og at det ikke er noen braketter for bensinpumpen Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 og at det er uhyre trangt! Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Originally posted by TurboPolo og at det er uhyre trangt! Blir god plass når du har frontplaten fra G40 som er demonterbar over G-laderen Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg