Gå til innhold

6x9 i hattehylle uten kutting?

Ranger emnet


Jeez

Anbefalte innlegg

Har to 6x9er eg veldig gjerne skulle ha hatt inni hattehylla bak. Hvilke muligheter har eg om eg ikkje vil kutte i den ramma som hattehylla er på? Magneten på elementet skal akkurat gå nedi holet som er der..

 

Det må ikkje bygge så utrulig mye opp og se helt sjukt ut, derfor eg har mest lyst til å bare kappe til og senke de helt nedi.

 

/Jeez/

 

hattehylle.jpg

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeez

Vil ha det så orginalt som mulig egentlig, og om eg skal ta ut den hattehylla som er der må eg hvertfall kutte, for den er nemlig sveisa til karosseriet..

 

Lurer på om eg bare skal lage to ovale hol og putte de nedi eg..

 

du tar ut den plata som ligger på hattehylla. for å få ut den så må du ut med baksetet. det er fortgjort med ein kompis.

så lager du ein ny hattehylle av spon plate.

legg den gamle plata på spoonen og tegn av. lag den litt kortare i dybden eller så vil bakryggen bli litt høgare og blir ikkje godt festa.

og skrå skjær ved bakvinduet. sag hull til høytallarane og setebeltet og wolla ferdig og så trekk det om i stoff eller kunstlær.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eg får jo fremdeles ikkje ut mer enn den plata som ligger oppå den metallramma? Det blir jo snekring hvis eg skal lage en replika av den gamle i spon, da det er en vinkel på denne før den går opp i glaset?

 

Når eg tar ut baksete, følger metallet/ramma bak setene med da? Tenkte eg skulle skru fast forsterkeren i den, fins det noen betenkeligheter med det?

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaller å bytte plata til spoon da den er stivare. når du har den orginale plata og spiller høg musikk med bass så vil plata ligge å vibrere og lage irriterande lyder.

 

den vinkelen på plata trenger du ikkje å lage på den nye plata.

bare trykk den gamle hylla på sponen og tegn ut. men du må kutte vekk ett par metalbiter under etter på.

 

kan legge ut bilder av min hattehylle. slik som eg har beskrevet det.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. såg jo ikkje så aller verst ut detta der, sjøl om eg kunne tenkt meg å ha ei helt plan hattehylle med den vinkelen som er der bak..

 

Du har gjerne rett i det med resonanssane i ei så tynn hylle ja.. Fikk litt ny inspirasjon til å gjør noe nå :) Takktakk for det!

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår