Gå til innhold

Senking!

Ranger emnet


Oshim

Anbefalte innlegg

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Oshim

Oki.. 80mm da! ...jeg går lett etter for "gruppe" press!!...

hvor er sånt billig da? ...ikke Bosch metoden....

Med Tuv papper?

 

Det er klar dette er en dyrere løsning. Man kan kjøre med 80mm senkefjærer på originaldempere hvis du bare går for "looks"

Hvis du skal ha kjøreegenskaper i tillegg er dette ikke å anbefale.

Jeg vil si at tom. 60mm fjærer på originaldempere er ugunstig.

Justertbart senkesett er absolutt veien å gå. Da må du dog legge i rundt 10.000kr.

TUV papirer får du med Gewindefahrwerk, men jeg tviler på du får godkjent vanlige 80/60mm fjærer.

Den billigste og kanskje enkleste løsningen er 40mm fjærer og originaldempere.

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med 15" kan du senke massse....:D

spesielt med 195/45/15 eller 195/40/15...

tror endel leverandører leverer ned til 80mm fjærer med TÜV men som DuPLoboy :) nevnte så er det kun egnet til utstilling...

enkelte mener opp til 60mm er greit med org dempere men det mener ikke jeg... de slites mye fortere og kjøre egenskapene ødelegges....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare jenter som senker 40/60mm (no offence girls)
Kjære lille forvirrede Lupoboy :) NÅ har det seg sånn at jeg faktiskskal senke CRX'en akkurat 40mm. Grunnen til at jeg ikke senker mer er:

1. Jeg vil gjerne at hjulen mine skal gå rundt :) Ikke all verdens plass i hjulbuene til en CRX

 

2. Jeg vet ikke om du har hørt om det men, noen steder i veien ligger det en haug med asfalt oxo kalt Fartsdumper. Disse er det greit å komme seg over.

 

3. Ferger. Når du bor slik som jeg så må du fra en tid til annen ta ferge (om du ikke vil kjøre store omveier da). Og da synes jeg det er kjekt å bare se i fergeruta istedet for å pugge flo og fjære tid :)

Kjenner noen som må det. Gørr gitt.

 

4. Jeg vil ligge sånn ca midt i kjørebanen. Noen senker faktisk bilen sin så mye at de må kjøre for langt til høyre eller venstre. sånn at de ligger oppå rillene som ofte danner seg på asfalt vei, skjønner?

 

5. Hva skjer med frontleppe og sånn om man kjører inn på en sånn fin grusvei?? Blodsenka og jævlig? Må gå en del lepper da?? Men nå er det kanskje ikke grus andre steder i Norge enn her???

 

Sånn ;) hehehe . Les med ett smil om munnen nå da :) Folk har blitt så sure i det siste. Skjønner ikke hvorfor ;)

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HondaBabe

Kjære lille forvirrede Lupoboy :)......

 

Beklager hvis du følte deg truffet der.. jeg tenkte ikke så langt når jeg slang ut et slikt uttrykk..

Men siden du reagerte, så går jeg ut ifra at jeg traff et ømt punkt ;)

Som du kanskje fikk med deg, så inneholdt min post både ironi OG fakta.

80mm for looks og 40mm for fornuft.

 

Og nitewlkr.. her kjører vi kun på røde løpere, og får helikoptertransport over fartsdumper ;)

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår