The Mazta' Skrevet November 19, 2002 Rapporter Share Skrevet November 19, 2002 Slenger ut et bilde av motoren til en venn av meg (som ikke har nådd data-alderen), som skal i en '87 Starion. Skal ta for meg hele prosjektet etterhvert, men her er iallefall en liten teaser: Siter Haakon O. 90 Eunos Cosmo 20B Type-S 88 Mitsu Colt dB-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Mazta' Skrevet November 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2002 Motoren er basert på 2,4 literen som står i Sapporo, her er den på plass i den bilen (som nå er solgt m/standard maskin). Kanskje noen som så den på Street Legal på Forus i mai? Siter Haakon O. 90 Eunos Cosmo 20B Type-S 88 Mitsu Colt dB-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet November 19, 2002 Rapporter Share Skrevet November 19, 2002 fortell mer nå da! altid gøy å lese om prosjekter.. inspirasjon er viktig vettu :) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet November 19, 2002 Rapporter Share Skrevet November 19, 2002 Starion'ane er røffe, ikke glem at du må fortelle oss mer ;) Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 19, 2002 Rapporter Share Skrevet November 19, 2002 Oy... Noen som skal bygge Starion? Artig! Nå over til apetittvekkeren du gav oss... : Jeg ser 2 turboer, en liten og en stor, en toppakning som tyder på at dette skal bli solide greier (har nettopp byttet toppaknign på Starionen min, og kan ikke huske at den skinte:) ), Ser noe som minner om 4 dyser.. Originalt er vel 2? Litt clutch å snax, og så 4 skinnende stempler... Dette kan bli gøy! Kom til bergen en tur! :) Er litt interessert i å høre hva du gjør med den! Har selv pumpet opp omtrent det som man kan presse ut av en originalmotor uten å bytte noen hoveddeler... Har modifisert luftfilterboks med KN filter, effektanlegg, økt ladetrykk og planlegger polering og kanskje porting av insug, og kanskje eksosmanifold i løpet av vinteren... Har lyst på mye mer, men det var det med penger da.. :\ http://foto.vg.no/show_image_stream.php?bid=1476289&dx=527&dy=395[/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Mazta' Skrevet November 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2002 Originally posted by Robert Jeg ser 2 turboer, en liten og en stor, Den "lille" sto på motoren før, det er en T3/T4 hybrid.... Skal prøve å skrive inn historien her imorgen, er litt for sent å begynne på det nå... Siter Haakon O. 90 Eunos Cosmo 20B Type-S 88 Mitsu Colt dB-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Driver faktisk å vurderer å gjøre litt med en gammel starion selv. Blir nok tatt inn en ny typen med breie skjermer fra tyskland og sette deler og skjermer over på det norske karosseriet. Vet bare ikke hvilken motor man skal torturere videre. Noen som har noe kjennskap til fordeler og ulemper med 2,0L og 2,6L? Vet at 2,6L toppen har lett for å sprekke. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Mazta' Skrevet November 20, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 MOTORSPEC: (klippet ut fra godkjenningssøknaden til Sapporoen, fikk den godkjent med turbo - så lenge effekt ikke oversteg originaleffekten i Galant 2000 Turbo (150hk:D), som er bygget på samme plattform som Sapporo) - komponenter som er skiftet ut i etterkant er endret i spec'en: Blokk: standard, oppborret med minste overdim. (2351CC til 2365CC), fjernet balanseaksler, innvendig polert Topplokk: standard, polerte kanalar, portet + utmålt forbrenningskammer Toppdeksel: standard, oppgradert ventilasjon fra 6mm til 16mm, 1,5 liter catchtank i aluminium Bunnpanne: standard, innsveist 2 stk oljedrenering (16mm) Innsugsmanifold: standard, ettermontert diverse el.givere Eksosmanifold: produsert i 38,6mm stålbend, med 2,6m gods, innmontert eksostemp-giver. Stempler: JE 86,6mm (smidde alu-stempler), 8:1 i kompresjon Råder: Pauter Billet Rods, H-profil (stål) Veivaksel: Balansert med clutch/reimhjul Clutch: ACT (210mm fingerlamell) (NÅ: AP Racing dobbelplate ) Turbo. Turbonetics T-04 (0.96 eksoshus) Wastegate: Turbonetics Deltagate, 32mm ventil (NÅ: Audi 35mm ) Eksosanlegg: 3” til 1,5” med kat. (dette var for godkjenning ):D Bensinpumpe: Bosch Bensindyser: Bosch 750cc (NÅ: 820cc ) Avlastningventil: Bosch, 18mm stempel Luftfilter: K&N Bensintrykkreg: Malpassi, 1:1,2 progressiv Motorstyring: Electromotive TEC2 m/ datastyrt: bensintilførsel, tenning, ladetrykk, launch-kontroll med mer. Eksostempmåler: Fluke Lambdamåler: Halmeter AF-30 Åge: 2,6 literen er visstnok et lite bra utgangpunkt ja, er en gammal Pajero-motor i utgangspunktet Robert: Denne motoren er nok ulik din (pappa:)) sin, det er original topp-pakning på denne for tiden. Denne motoren her ble forøvrig bygget med tanke på å stå i en Lancer 2000 EX turbo, ble til slutt (like så godt) droppet det prosjektet der... Siter Haakon O. 90 Eunos Cosmo 20B Type-S 88 Mitsu Colt dB-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Hmm alt det derre starion motor stach'e kan jeg bruke i bilen min da :) Hulk! jeg oxo lyst på turbo! Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Originally posted by The Mazta' Den "lille" sto på motoren før, det er en T3/T4 hybrid.... Skal prøve å skrive inn historien her imorgen, er litt for sent å begynne på det nå... T3\T4... Jeg har og lyst på sånn!! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Originally posted by The Mazta' MOTORSPEC: ( Robert: Denne motoren er nok ulik din (pappa:)) sin, det er original topp-pakning på denne for tiden. Denne motoren her ble forøvrig bygget med tanke på å stå i en Lancer 2000 EX turbo, ble til slutt (like så godt) droppet det prosjektet der... Høres heftig ut den motoren!!! Når kommer bilen på veien? Og hvor? Joda, pappa sin på papiret, men han har kjørt ca 5% det siste året, så.... Har du brukernavn på vg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Originally posted by Åge Driver faktisk å vurderer å gjøre litt med en gammel starion selv. Blir nok tatt inn en ny typen med breie skjermer fra tyskland og sette deler og skjermer over på det norske karosseriet. Vet bare ikke hvilken motor man skal torturere videre. Noen som har noe kjennskap til fordeler og ulemper med 2,0L og 2,6L? Vet at 2,6L toppen har lett for å sprekke. Åge: Var det ikke din bror som skulle gjøre det da? :\ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 Originally posted by The Mazta' MOTORSPEC: (klippet ut fra godkjenningssøknaden til Sapporoen, fikk den godkjent med turbo - så lenge effekt ikke oversteg originaleffekten i Galant 2000 Turbo (150hk:D), som er bygget på samme plattform som Sapporo) - komponenter som er skiftet ut i etterkant er endret i spec'en: Blokk: standard, oppborret med minste overdim. (2351CC til 2365CC), fjernet balanseaksler, innvendig polert Topplokk: standard, polerte kanalar, portet + utmålt forbrenningskammer Toppdeksel: standard, oppgradert ventilasjon fra 6mm til 16mm, 1,5 liter catchtank i aluminium Bunnpanne: standard, innsveist 2 stk oljedrenering (16mm) Innsugsmanifold: standard, ettermontert diverse el.givere Eksosmanifold: produsert i 38,6mm stålbend, med 2,6m gods, innmontert eksostemp-giver. Stempler: JE 86,6mm (smidde alu-stempler), 8:1 i kompresjon Råder: Pauter Billet Rods, H-profil (stål) Veivaksel: Balansert med clutch/reimhjul Clutch: ACT (210mm fingerlamell) (NÅ: AP Racing dobbelplate ) Turbo. Turbonetics T-04 (0.96 eksoshus) Wastegate: Turbonetics Deltagate, 32mm ventil (NÅ: Audi 35mm ) Eksosanlegg: 3” til 1,5” med kat. (dette var for godkjenning ):D Bensinpumpe: Bosch Bensindyser: Bosch 750cc (NÅ: 820cc ) Avlastningventil: Bosch, 18mm stempel Luftfilter: K&N Bensintrykkreg: Malpassi, 1:1,2 progressiv Motorstyring: Electromotive TEC2 m/ datastyrt: bensintilførsel, tenning, ladetrykk, launch-kontroll med mer. Eksostempmåler: Fluke Lambdamåler: Halmeter AF-30 Åge: 2,6 literen er visstnok et lite bra utgangpunkt ja, er en gammal Pajero-motor i utgangspunktet Robert: Denne motoren er nok ulik din (pappa:)) sin, det er original topp-pakning på denne for tiden. Denne motoren her ble forøvrig bygget med tanke på å stå i en Lancer 2000 EX turbo, ble til slutt (like så godt) droppet det prosjektet der... Motoren som står i galant 2000 turbo er jo den samme som står i starioen, begge har 170 hk orginalt og 182hk med intercoller trur æ det var... Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 20, 2002 Rapporter Share Skrevet November 20, 2002 4G63 kom med 180, 177 og 187 hk såvidt jeg vet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Originally posted by Robert Åge: Var det ikke din bror som skulle gjøre det da? :\ Jeg som gjør det på han sin bil. Han betaler:D. Da er det jeg som må forske. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.