Øyvind h.l Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Hei, har en 82 mod. 300d som trekker mot høyre når jeg bremser. Når jeg bråbremser er det kun høyre forhjul som låses. Det virket som om problemet oppsto etter en kraftig nedbremsing. Har luftet begge bremsene forran uten at dette har gjort noen serlig forbedring. Er det noen som vet hva dette kan skylles? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 skeiv bremseskive på den ene siden Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teblast Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Er nok større sjans for at caliptern har låst seg på den ene siden, kan ta den av og pusse bort rusta rundt stempelet, sjekk pakningen om det er noe høl eller noe i den og om det er noe sted det kan sige inn fuktighet, har hatt dette problemet selv, pakningen hadde løsnet litt på ene siden, så jeg pusset stempelet og fikk festet pakningen ordentlig, hakke hatt et problem siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Har samme problem med granada`en min. Trekker som faen til høyre når jeg bremser, trenger ikke svinge, bare bremse :D Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsi-power Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 hengende calipter! skift den og det blir som nytt. Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind h.l Skrevet August 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Hei, takk for alle svar. Jeg går ut i fra at det er kaliperen på venstre side som skal ha låst seg, men den er ikke helt ute av fungsjon. Den bremser ganske mye men ikke som på høgre side. Hvis den hadde låst seg, ville den ikke da sluttet å virke helt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 nei, den sitter bare såpass fast at den trenger betydelig mere trykk for å flytte på seg.. en annen mulighet er at bremsen "henger på" (varmegang på det hjulet), og varme bremser bremser dårligere enn kalde.. ref: åpne og pusse/slipe: min erfaring er at det er nødhjelp, holder max ett halvt år, før du må på'n igjen.. :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 ny calliper er DYRT! så du kanvjo ta den av å prøve å løse den opp. er vel 2 stempler i den callipern. så kan jo være at bare det ene har låst seg. så du må da isåfall prøveå få det inn gjen, etter å ha skjekka pakningen.. på en 4runner lånte vi hydraulist jekk for å press inn igjen et stempel :P (hysj) den blei faktisk bra. ;) la imellom klossene etterpå og kontrollerte stempelet ;) men som jafo sier. kan være "glassert" men det kjenner og ser du ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Prøv å ta ut bremseklossene, pusse på "gliflaten", ha på kobber-pasta og sett den på igjen. Enkel liten renovering av bremsekaliperen som funker! Mulig stempelet har rusta fast og da får du bare prøve med rustløser og så smøre den opp igjen. Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind h.l Skrevet August 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Hei. Har no skiftet kaliper på venstre side, for det ene stempelet satt fast. bremsene har blitt bedre, men de trekke fortsatt mot høyre. Det virker som om de trekker beint under første del av nedbremsingen, men når jeg kommer ned i fart og skal avslutte nedbremsingen drar den mot høyre. Kan det være at høyre kaliper låser seg og ikke returnerer, og derfor låser seg mot skiven? kan det være forstillingen som er skeiv og derfor bremser den skeivt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Så lenge det ikke er en skade (kollisjon o.l) så vil jeg anbefale å bytte "likt" (v+h) slik at bremsene blir like. Slik du forklarer kan det og være tette bremseslanger, dette vil du se hvis du skrur av slangen.. da skal det dryppe like raskt på begge sider. :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind h.l Skrevet August 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Hei, Jeg har byttet slangen og så den er helt ny Jeg ville nok byttet på begge som du sier hvis den nye kaliperen hadde trukket bedre en den gamle, men i dette tilfellet er det den gamle som låser julet før den nye. Derfor tenkte jeg det kansje kunne vere noe annet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 justere spissingen på bilen? Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsi-power Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 kan ikke tenke meg at dette har noe med forstillingen og gjøre! prøvd å lufte brmsesystemet da? Sett på klosser og skiver? Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind h.l Skrevet September 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Har skiftet venstre kaliper og luftet bremsene, samt sjekket at klosser og skive ser greit ut. Bremsene har blit bedre men det er fortsatt kun høyre hjul som låser seg hvis jeg må bråbremse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg